Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og fikk du innvilge eller ikke?

Ei venninne har søkt og er så redd for avslag og lurer på om det er forskjell på hvor strenge de er. Hun har hørt at Molde er vanskelig. Hennes blir behandlet hos Nav Arbeid og Ytelser i Kristiansand.

Anonymkode: 78091...d98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært et NAV- kontor som hadde vært strengere eller mindre strengt enn de andre skal jeg love deg at det hadde blitt fulgt opp internt i NAV. Dette følges veldig tett opp internt i NAV.

Anonymkode: 33bd7...5a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke de lokale NAV-kontorene som behandler uføresøknader men NAV Forvaltning.

Anonymkode: 39e9c...256

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er under behandling i Kristiansand...

Anonymkode: 21ea1...642

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke de lokale NAV-kontorene som behandler uføresøknader men NAV Forvaltning.

Det vet jeg selvsagt. Hvor har jeg sagt det? Hun bor jo ikke der søknaden blir behandlet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som sier at dette er et tåpelig spørsmål. Det er selvfølgelig ikke forskjell på hvor søknaden blir vurdert.

Anonymkode: 149bd...55a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som sier at dette er et tåpelig spørsmål. Det er selvfølgelig ikke forskjell på hvor søknaden blir vurdert.

Anonymkode: 149bd...55a

Ok

AnonymBruker
Skrevet

Men kan folk svare på det som blir spurt om? Hvor fikk dere uføresøknaden behandlet og fikk dere den innvilget eller avslag?

AnonymBruker
Skrevet

Både min og samboer sin søknad ble behandlet hos tønsberg. Vi begge fikk innvilget. 

Anonymkode: 5b4fd...967

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er der ikke. Det er NAV pensjon som behandler søknadene. Det var da jeg jobbet i NAV pensjon 4 saksbehandlingsenheter og en regnskapsenhet.

Anonymkode: ce975...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Min ble bahandlet i Molde, og ble innvilget.

Ditt bosted avgjør hvilket nay-kontor som behandler søknaden. 

Anonymkode: 4b613...474

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både min og samboer sin søknad ble behandlet hos tønsberg. Vi begge fikk innvilget. 

Anonymkode: 5b4fd...967

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min ble bahandlet i Molde, og ble innvilget.

Ditt bosted avgjør hvilket nay-kontor som behandler søknaden. 

Anonymkode: 4b613...474

Takk for at dere faktisk svarer på det jeg spør om :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behandlet i Molde og innvilget.

Anonymkode: 5e235...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilhører NAV i Innlandet, og alt forarbeidet ble gjort der. Det var også de som gav klarsignal til at jeg kunne sende endelig søknad. Vet ikke om praksis i forkant av søknaden varierer fra sted til sted?

Selve søknaden ble behandlet av NAV Arbeid og ytelser i Trondheim. Fikk innvilget etter en saksbehandlingstid på to virkedager. 

Anonymkode: 026fa...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Det handler faktisk mye mer om Nav lokal. For om de har fått deg avklart og har vært litt strenge i prosessen så slipper de ikke gjennom folk som ikke får søknaden sin godkjent. Det hender jo at NAY ikke er enig med lokalkontoret, men som oftest så er de det.

Anonymkode: 43512...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...