Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

22 år, ikke godkjent vgs. Fullfører et studie (som ikke krevet generell studiekompetanse) i juni, og prøver å få meg jobb. Til nå fått avslag på to av to søknader. Prøver å klekke ut en plan om hvordan jeg kan gjøre CV og/eller søknad mer interessant, er redd den tomme CV'en bare dytter meg nederst i bunken før søknaden i det hele tatt blir lest. Ble advart av faren min om at det kunne skje (han har jobbet mye med rekruttering), og fikk beskjed om å prøve å sende noen søknader hvor jeg fører opp alle forsøkene på å fullføre vgs og noen hvor jeg ikke fører opp vgs i det hele tatt for å se om det har noe for seg. Han anbefaler egentlig at unge uten noe særlig erfaring fører opp så mye de bare kan, men i mitt tilfelle er han ekstremt usikker på hva som lønner seg. Disse to søknadene valgte jeg å ikke føre opp vgs på.

Med vgs-løp blir det å føre opp vg1, tre linjer på tre skoler, fra 2014 til 2019. Vi er redd det gir et bilde av at jeg aldri gidder å fullføre noe (fullførte ikke på grunn av sykdom og at jeg gikk tom for år da jeg endelig var frisk). Pluss en jobb fra 2011-2016 i en stall. Ellers utdannelsen jeg driver med nå, og pakka med språk osv. (og grunnskole, da).
Uten vgs-løp blir det bare grunnskole, den jobben og det jeg fullfører nå. Pluss språk osv. Vi er usikre på hva slags bilde det vil gi av meg.

Er det noen som har noen tips/anbefalinger?

Anonymkode: ef849...393

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er vi to. Jeg søkte mange stillinger før jeg fikk fast stilling. Det var sååå deliig å få jobb tilslutt!

Du klarer også det. Jeg har da fullført mastergrad.

Anonymkode: cb9ee...22f

AnonymBruker
Skrevet

Altså du må selge deg selv på en måte. Om du ikke har fullført så mye skole, må du vinne på personlige egenskaper og væremåte. 

Anonymkode: c0ad4...d49

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså du må selge deg selv på en måte. Om du ikke har fullført så mye skole, må du vinne på personlige egenskaper og væremåte. 

Anonymkode: c0ad4...d49

Det er det jeg prøver på. 😊

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi to. Jeg søkte mange stillinger før jeg fikk fast stilling. Det var sååå deliig å få jobb tilslutt!

Du klarer også det. Jeg har da fullført mastergrad.

Anonymkode: cb9ee...22f

Ååå, så bra! ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Du må overbevise på søknadsbrevet om du ikke har så mye på CV'n. Men ellers er det bare å stå på så får du intervjuer og jobb til slutt :) 

Anonymkode: d5d39...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...