Gå til innhold

Hudpleie fra Priori?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig dyrt. Noen som har erfaringer? Jeg har solskader hud etter svangerskap og begynner å få rynker:( er 33 år. 

Fortell om dine erfaringer:) 

Anonymkode: 7094e...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dyrt. Noen som har erfaringer? Jeg har solskader hud etter svangerskap og begynner å få rynker:( er 33 år. 

Hva mener du med rynker, kan du legge ut nærbilde? Anonymt selvfølgelig😊

Mulig jeg vet om annet som kan fungere bedre, men må se på tilstanden. 

Anonymkode: 26274...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig, veldig gode Serum, skrubb og ansiktsvask. Men jeg synes ikke kremene gir nok fukt. Så jeg mixer serien med decleor. De virker bra sammen. 

Anonymkode: 42a87...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Priori var en engangsgreie. Prøvde tre ulike kremer, og synes ingen av dem ga meg noe, hverken fukt eller andre godsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke selv erfaring med dette merket, men vet at mange liker det. Dersom du bor på.et sted med en hudpleier e.l. som forhandler Priori, så kan du kanskje få noen prøveprodukter før du bestiller fulle størrelser.

Det har betydning hva produktene inneholder av aktive ingredienser også, så du kan sjekke det. Retinol og C-vitamin har effekt både på solskader og begynnende rynker, og vitamin C forebygger også mot solskader ved å styrke hudens egen bedyttelse. 

Samtidig er det slik at både C-vitaminserum og Retinol øker hudens solsensitivitet, så høy solfaktor er viktig. Det er også det viktigste for å forebygge rynker.

Et produkt med AHA/BHA hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller, og gir jevnere hudtone. 

Eventuelt kan du prøve niacinamide (vitamin B3) enten i stedet for eller sammen med vitamin C.

Merker du eventuelt kan vurdere som har disse aktive ingrediensene (og er litt rimeligere enn Priori) er f.eks.

Skin Medica

SkinCity Skincare

NeoStrata

ByWishtrend

Beautè Pacifique (tilbud hos SkinCity nå)

Anbefaler forøvrig at du sjekker ulike nettbutikker for disse merkene, da prisnivået kan variere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Roci skrev:

Jeg har ikke selv erfaring med dette merket, men vet at mange liker det. Dersom du bor på.et sted med en hudpleier e.l. som forhandler Priori, så kan du kanskje få noen prøveprodukter før du bestiller fulle størrelser.

Det har betydning hva produktene inneholder av aktive ingredienser også, så du kan sjekke det. Retinol og C-vitamin har effekt både på solskader og begynnende rynker, og vitamin C forebygger også mot solskader ved å styrke hudens egen bedyttelse. 

Samtidig er det slik at både C-vitaminserum og Retinol øker hudens solsensitivitet, så høy solfaktor er viktig. Det er også det viktigste for å forebygge rynker.

Et produkt med AHA/BHA hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller, og gir jevnere hudtone. 

Eventuelt kan du prøve niacinamide (vitamin B3) enten i stedet for eller sammen med vitamin C.

Merker du eventuelt kan vurdere som har disse aktive ingrediensene (og er litt rimeligere enn Priori) er f.eks.

Skin Medica

SkinCity Skincare

NeoStrata

ByWishtrend

Anbefaler forøvrig at du sjekker ulike nettbutikker for disse merkene, da prisnivået kan variere. 

Kan man bruke glykolsyre toneren til TO på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Roci skrev:

Skin Medica

SkinCity Skincare

NeoStrata

ByWishtrend

Er Paulas Choice vitamin C super booster også bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke glykolsyre toneren til TO på morgenen?

Det kan du, så lenge du passer på å bruke tilstrekkelig høy solfaktor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Paulas Choice vitamin C super booster også bra?

Jeg har faktisk ikke prøvd selv ennå, så det vet jeg ikke. Ser at det får litt blandet omtale rundt om på nettet, det ser ut til å være et "elsk-eller-hat"-ptodukt. Og det passer ikke for sensitiv hud. Men det står på min ønskeliste uansett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Roci skrev:

Jeg har faktisk ikke prøvd selv ennå, så det vet jeg ikke. Ser at det får litt blandet omtale rundt om på nettet, det ser ut til å være et "elsk-eller-hat"-ptodukt. Og det passer ikke for sensitiv hud. Men det står på min ønskeliste uansett 😉

Hvorfor ikke for sensitiv hud?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser man kan blande den inn i fuktighetskremen, det hjelper vel litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det kan gi hudirritasjon. Den formen for C-vitamin som brukes i serumet er den mest effektive formen (Ascorbic Acid), noe som også gjør at sensitiv hud kan reagere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...