AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Barna mine er sammen med tanta og mormoren dems hver tredje søndag. Barna våres er små, de går i barnehagen. Det første som skjer når de sees er at mormor og tante skifter klær på barna, altså alt utenom trusa. De skifter sko og jakker. Så får barna alltid masse nye klær og leker. Vi har sagt ifra to ganger de siste tre månedene at barna skal ikke skiftes på, om det er så viktig og ønskelig så kan barna ha på seg klær som de har kjøpt når de møter til samvær. Vi har også sagt ifra om at det er greit at barna får litt, dvs et plagg hver eller en leke hver når de sees (syntes egentlig det er for mye også) men at de enorme mengdene de handler for er ikke greit da vi velger å leve bærekraftig og oppdrar barna med helt andre verdier. Vi får svar om at de kan gjøre hva de vil når det gjelder leker og klær, og at barna er så stygt kledd når de ser de at de må bare skifte. Hadde dere funnet dere i dette? Anonymkode: afb37...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Høres spesielt ut! Men er barna til avlastning hos de? Skjønte ikke helt opplegget. Uansett, rart å kjøpe ny garderobe sånn uten videre. Anonymkode: 83b74...209 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 De er jo veldig generøse både med tid og penger. Vil tro at alle fire har kjempefine timer sammen. Hvorfor skal du legge deg opp i dette? Alternativet er at barna ikke drar lengre, men ser ikke helt hvorfor du skal frarøve alle fire denne tiden? Jeg vil tro at du får tid til å gjøre andre ting du trenger å gjøre i disse timene også? Selv om du er opptatt av noe så betyr det ikke at du har rett til å styre over andre? Enten er barna der eller så er de ikke der- det kan du styre. Anonymkode: 86f6e...50b 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 Hadde ikke brydd meg. Så sjeldent så er det vel deres rett å skjemme bort ungene. Barna tar ikke skade av det så lenge dere oppdrar dem med de rette verdiene. Besteforeldre og familie er unntaket, ikke regelen.
Gjest Kirsebæra Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 Jeg kan skjønne det er et irritasjonsmoment at de bare MÅ skifte på barns, men det er nå en gang nå sånn at det er forskjell mellom å irritere seg å sette krav om at de ikke får lov. La de holde på. Og send barna i klærne fra dem neste gang, så du vet de er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Skifter de på dem de nye klærne, eller har de klær hos seg som de bytter dem til når de kommer. Også skifter de tilbake igjen når de skal hjem? Om det er nye klær kan jeg jo skjønne at de vil se klærne på. Nå aner jeg ikke hva dere kler barna deres i, men er det ordentlige klær og ikke slitte filler, er det selvsagt dårlig gjort å si at klærne er stygge. Det går an å si at det er unødvendig/sårende at de sier. De er jo svært generøse med tid og penger, som andre påpeker over her. Er dere med på disse samværene, eller er det avlastning for dere? Det var litt uklart. Men det er jo uansett ikke på noen måte omsorgssvikt at besteforeldre og tanger skjemmer bort barna. Det er jo uansett i det daglige de lærer verdier, ikke hver 3. søndag. Anonymkode: 2a875...5ae 2
Kajo Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Det er jo bare hyggelig med bestemor og tante som vil gi barna oppmerksomhet. Men det er jo direkte stygt overfor disse barna å møte dem hver gang med at de ikke er bra nok! For det er jo det de gjør, fjerner alt barna har på seg som om de var dukker og kler dem opp etter egen smak. Forutsetter her at foreldrene lar barna få gå i ting barna selv liker. Tenk deg å komme til noen du er glad i og bli fortalt at alt du har på deg er stygt! Kanskje ikke med ord, men definitivt med handling. Det er hyggelig at de gir klær som gaver. Men ikke greit å bytte på ungene sånn de gjør. Og med alt presset barn opplever rund kropp, utseende og klær så trenger man hvertfall ikke å få sånt fra familie! Hvordan du skal løse det vet jeg ikke. Men skjønner du er frustrert. Endret 6. mai 2020 av Kajo 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 Nei, jeg hadde ikke funnet meg i det. Vi lever også bærekraftig, men kunne ikke falt meg inn å la min mor og søster holde på sånn. Snakk om å kjøpe barna. Tenker at de må være helt blåst som holder på slik. Det er altså viktigere for disse menneskene å kjenne seg "snille" ved å gi barna materielle ting, enn det er for dem å bidra til at barna har en sunn planet å vokse opp på? Nei, null respekt for slike mennesker. Anonymkode: f521f...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Nei, jeg synes ikke det er greit. Barna ble kledd før de kom, de er ikke pyntedukker. De kan skifte hvis klærne blir våte eller møkkete. Hva synes barna om denne skiftingen? Hvis de har stor glede av det, så ville jeg latt det passert. Helst skal klær vaskes før de tas ibruk, spesielt av små barn. Anonymkode: beec8...874 1
Surriball Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 Det hadde jeg også blitt fornærmet over, spesielt når de sier at klærne ungene kommer i er stygge. Så lenge klærne de kommer i er hele, rene og passende i størrelsen så er det vel revnende likegyldig hva ungene har på seg? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå