AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #21 Skrevet 5. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kan reise i eget land. Ditt innlegg gir ingen mening. Anonymkode: 026b0...58f Kan man? Innenfor egen kommune mener du vel. Til fots. Uansett, om det nå hadde vært greit å reise mellom f.eks Oslo og Sandnessjøen, hvorfor skulle man ikke da kunne reise mellom f.eks Berlin og Sandnessjøen også? Eller mellom Oslo og Berlin? Er tysk korona verre enn norsk korona? Anonymkode: b2ef4...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #22 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan man? Innenfor egen kommune mener du vel. Til fots. Uansett, om det nå hadde vært greit å reise mellom f.eks Oslo og Sandnessjøen, hvorfor skulle man ikke da kunne reise mellom f.eks Berlin og Sandnessjøen også? Eller mellom Oslo og Berlin? Er tysk korona verre enn norsk korona? Anonymkode: b2ef4...2d7 Nei, men smitten i Tyskland er Tysklands problem, og smitten i Norge er Norges problem. Tror ingen land er særlig keen på å fylle opp sykehusene med utenlandske statsborgere og ta vekk plasser for egne borgere, for eksempel. Reglene må være like for alle. Dersom jeg hadde dratt for å møte kjæresten hadde jeg dratt herfra, hjem til han og hjem igjen. Altså ikke større fare for å bli smittet ved å besøke han enn av å være sammen med hvilken som helst andre. Samme hvis han hadde kommet hit. Jeg syns de burde gjøre litt flere unntak for de som er i familie og forhold med hverandre. Heldigvis kan jeg fortsatt dra til Sverige Anonymkode: 21279...e0a
Anonymburker Skrevet 5. mai 2020 #23 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har vel vært import og eksport av varer hele denne tiden? Du har kanskje ingen familie, eller venner utenfor Norges grenser, men det er jo ganske mange som har det. Har du ikke forståelse for at de ønsker å se igjen de de er glad i? Anonymkode: 4bc57...2dc https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/hoie-vi-kan-ikke-leve-med-stengte-grenser-1.1710165 "80 prosent av eksporten vår går til EU. Varer må inn og ut, og vi trenger også arbeidskraft utenfra, sa Høie på regjeringens daglige koronapressekonferanse tirsdag."
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #24 Skrevet 6. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man? Innenfor egen kommune mener du vel. Til fots. Uansett, om det nå hadde vært greit å reise mellom f.eks Oslo og Sandnessjøen, hvorfor skulle man ikke da kunne reise mellom f.eks Berlin og Sandnessjøen også? Eller mellom Oslo og Berlin? Er tysk korona verre enn norsk korona? Anonymkode: b2ef4...2d7 Nei, ikke bare innen egen kommune. En trenger ikke reise over alt. Det er en egoistisk tulleting man innbiller seg at man trenger. Anonymkode: 026b0...58f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #25 Skrevet 6. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man? Innenfor egen kommune mener du vel. Til fots. Uansett, om det nå hadde vært greit å reise mellom f.eks Oslo og Sandnessjøen, hvorfor skulle man ikke da kunne reise mellom f.eks Berlin og Sandnessjøen også? Eller mellom Oslo og Berlin? Er tysk korona verre enn norsk korona? Anonymkode: b2ef4...2d7 Reising medfører uansett en risiko for mer smitte. Tvungen begrensning til transport til fots (evt sykkel e.l) innen egen kommune burde vært innført for lenge siden, i hvert fall så lenge en ikke er villig til å innføre portforbud. Dette bør holdes slik i mange år. Elektronisk kommunikasjon opphever i de fleste tilfeller behovet for forflytning. Anonymkode: 27782...3aa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #26 Skrevet 6. mai 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reising medfører uansett en risiko for mer smitte. Tvungen begrensning til transport til fots (evt sykkel e.l) innen egen kommune burde vært innført for lenge siden, i hvert fall så lenge en ikke er villig til å innføre portforbud. Dette bør holdes slik i mange år. Elektronisk kommunikasjon opphever i de fleste tilfeller behovet for forflytning. Anonymkode: 27782...3aa Deg igjen ja... Så du har gitt opp portforbudet altså? Sykkel, rullebrett/-skøyter, ridning og motoriserte transportmidler bør nok utelukkes pgs risikoen for personskader. Mulig hest og vogn er greit, er usikker på ulykkesfrekvensen der. Anonymkode: b2ef4...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #27 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke bare innen egen kommune. En trenger ikke reise over alt. Det er en egoistisk tulleting man innbiller seg at man trenger. Anonymkode: 026b0...58f Jaha. Så hvor går grensen for hvor langt/hvilke steder man kan reise uten at det er en egoistisk tulleting? Anonymkode: b2ef4...2d7
Jdz Skrevet 6. mai 2020 #28 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har heller ikke sett kjæresten min på et halvt år og aner ikke når jeg får se henne igjen. Skjønner at dette er tungt ❤️ Er også utrolig glad i å reise og kommer til å være førstemann på flyplassen den dagen grensene åpner 🥳
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #29 Skrevet 6. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha. Så hvor går grensen for hvor langt/hvilke steder man kan reise uten at det er en egoistisk tulleting? Anonymkode: b2ef4...2d7 Reiser som medfører utslipp og andre ubehageligheter for miljøet. Ingen, absolutt ingen trenger å reise for moro skyld. Anonymkode: 026b0...58f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #30 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiser som medfører utslipp og andre ubehageligheter for miljøet. Ingen, absolutt ingen trenger å reise for moro skyld. Anonymkode: 026b0...58f Men man kan altså reise så langt man vil, også utenlands, så lenge man gjør det på sykkel? Eller er miljøbelastning eller mangel på sådan uvesentlig så lenge det er "for moro skyld"? Anonymkode: b2ef4...2d7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #31 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men man kan altså reise så langt man vil, også utenlands, så lenge man gjør det på sykkel? Eller er miljøbelastning eller mangel på sådan uvesentlig så lenge det er "for moro skyld"? Anonymkode: b2ef4...2d7 Om en ikke belaster miljø og lignende, kan du sykle rundt jorden for min del. Anonymkode: 026b0...58f
KillerKitty Skrevet 6. mai 2020 #32 Skrevet 6. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg ble overlykkelig fordi jeg kan få BRUUUUS uten sukker med flere forskjellige smaker. Vært min ting og trøst og godis. Så jeg er førstemann på grensen når den åpner. Og første passasjer på Kieltur så jeg får mer brus i Tyskland. Anonymkode: 740b1...f3b Etter meg. Jeg skal være den første! 😁
Whistler Skrevet 6. mai 2020 #33 Skrevet 6. mai 2020 Hvorfor kommer så mange trekkende med mental helse om noe som dreier seg om en uleilighet?
Anbefalte innlegg