AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #21 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen. Mine forslag: Edgar Edvin Edmund Dagny Nell Judith Evelyn (Victoria) Anonymkode: 2cbb7...f74 Kjempefine navn, bortsett fra Nell. Får assosiasjoner til neller. Dagny og Judith er nydelige navn! Alle guttenavnene er like fine syns jeg. Ikke gammelmodige navn i det hele tatt noen av dem. Anonymkode: 228e3...0e0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #22 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her:) Tusen takk for alle svar! Haha, her lo jeg godt. Ler faktisk enda. Så sant, så sant! Anonymkode: 2cbb7...f74 Hehe. Men altså, om dere tilfeldigvis heter DeWilde eller Fitzwilliam eller Carnarvon til etternavn, så funker det jo flott. Lady Nell Carnarvon, det svinger det av Om det er Nell Strømmen eller Edmund Rubbestadneset, så stiller jeg meg en tanke mer skeptisk. Men smak og behag! Anonymkode: d165d...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #23 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen. Mine forslag: Edgar Edvin Edmund Dagny Nell Judith Evelyn (Victoria) Anonymkode: 2cbb7...f74 Akkurat det med Emilian og Chanel er en vanesak. På 50-60-tallet var jo navn som Sofie og Selma navn til bestemødre, og helt uaktuelt for babyer. I dag er det jo mange småjenter med de navnene. Når det skal sies så liker jeg Edmund og Dagny. Liker egentlig ikke slike gamle navn, men de går. Anonymkode: 0b423...f81 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #24 Skrevet 5. mai 2020 Edgar: er fint, men ser det ikke for meg på en liten baby, det er et navn man får som godt voksen Edvin : fint navn, relativt vanlig Edmund : se hva jeg skrev om Edgar Dagny : helt ok, litt voksennavn Nell : for meg for engelsk, blir rart på norsk. Kjenner faktisk ei Nella, morsom jenteversjon av Neil. Judith : voksennavn Evelyn :pent. Ikke helt min stil, men (Victoria) : poppisnavn, tror det er ett av de navnene som alltid kommer til å være mye brukt Anonymkode: 5857a...c13
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #25 Skrevet 5. mai 2020 Liler veldig godt navn i samme gate, særlig guttenavnene. Liker også Marvin, Melvin og Albert Evelyn er nydelig til jente! Anonymkode: 182fe...231
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 5. mai 2020 #26 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen. Hvorfor ikke? Likte Edvin, og Victoria.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #27 Skrevet 5. mai 2020 Kjenner ingen normale Evelyner. Så alle foruten det 😄 Anonymkode: 472c6...781
Bombibit Skrevet 5. mai 2020 #28 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nell Det heter bikkja til naboen. Fint navn.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #29 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen. Mine forslag: Edgar Edvin Edmund Dagny Nell Judith Evelyn (Victoria) Anonymkode: 2cbb7...f74 Edgar - ja. Edvin - ja. Edmund - nei. Dagny - ja. Nell- nei. Judith - nei. Evelyn- ja. Victoria - ja. Anonymkode: e6673...fd1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #30 Skrevet 5. mai 2020 Hva med Bjørg, Anne, Klara, Petra, Sigrid? Navn som er på vei tilbake fra en svunnen tid😇 Anonymkode: 942a1...a61 4
Aprikostwist Skrevet 5. mai 2020 #31 Skrevet 5. mai 2020 Syns de var fine navnene jeg😌Jobber i barnehage og opplever at mange gamle navn er på vei tilbake😌Syns for foreksempel at Nils er et typsik gamlemannsnavn men nå er set kjempefin til en liten gutt. . Man blir vant med det og syns det vikstigesgeer at foreldre er fornøyd med navnet🙂
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #32 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen. Mine forslag: Edgar - tenker kun på han i MIB 😬 Edvin - Faller ikke helt i min smak. Edmund - det kunne jeg blitt vandt med, men ikke et vanlig navn man hører. Dagny - gammelt navn, ikke min stil. Nell - det likte jeg 😄 Judith - for amerikansk til at jeg føler det fungerer på norsk blir for meg da Judit eller judis 😅 Evelyn - likte dette også 😄 (Victoria) - Ja 😄 Anonymkode: 2cbb7...f74 Anonymkode: 1aa9c...43f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #33 Skrevet 5. mai 2020 Edvin står på min liste 😀 Anonymkode: 3191a...6de
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #34 Skrevet 6. mai 2020 Evelyn er veldig pent og jeg likte Edvind også. Edgar gir meg bare assosiasjoner til aristokattene og Edmund da tenker jeg på Narnia (ikke sikker på at noen heter det i den da men..). Judith er bare voksennavn for meg, Nell kan være fint med det riktige etternavnet 🙂 Anonymkode: 31ac5...b05
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #35 Skrevet 6. mai 2020 Kjempefine navn. syns og Greger er fint:) Anonymkode: 30592...c70
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #36 Skrevet 6. mai 2020 Dagny er jo kjempefint 😍 utover det kunne jeg tenkt meg å brukt Edvin og Nell+a (Nella) Ingenting galt med resten av navnene heller, bare ikke noe for meg. Anonymkode: 99e3d...595
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #37 Skrevet 8. mai 2020 Evelyn var min favoritt lenge, endte opp med Edith da😊 Anonymkode: 985b2...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå