Gå til innhold

Er disse navnene for gammelmodige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen.

Mine forslag:

Edgar

Edvin

Edmund

Dagny

Nell

Judith

Evelyn

(Victoria)

Anonymkode: 2cbb7...f74

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de var litt gammelmodige. Men det er jo en smakssak.

Anonymkode: 467f9...4e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de er fine!

Anonymkode: 4f076...392

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fine, solide navn. Kunne ha brukt flere av dem jeg også.

Anonymkode: 0d428...826

• Liker 3
Gjest ti10
Skrevet

Jeg synes også de er litt gammelmodige, men som den over meg sier, det er en smakssak. Navnemoten går jo i bølger, og litt gammeldagse navn er vel på vei inn nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Kule navn! Kjør på :) 

Anonymkode: 6120c...77f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste av disse er vel på vei til å bli populære igjen nå. Besteforeldrenavn er kult. 

Anonymkode: 24db0...432

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kjekke navn! Men flere av de er nok på vei «inn» ;)

Anonymkode: 77bdb...adf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venter mitt første barn snart og vet ikke kjønn ennå. Har veldig lyst på en jente, men vet at jeg elsker barnet uansett. Ønsker å ha noen navn klare, og lurer på hva dagens samfunn tenker om disse. Vil ikke gi barnet et topplistenavn, da jeg selv har det og har måttet forholde meg til «Anne S» gjennom hele oppveksten. På den andre siden ønsker jeg heller ikke et altfor sært navn, og ønsker deres meninger. Mannen min mener at navnene jeg foreslår er veldig gammelmodige, men jeg prøver å se for meg babyen som voksen. Den kan jo ikke hete «Emilian», være 55 år og i byggebransjen.

Mine forslag:

Edgar

Edvin

Edmund

Dagny

Nell

Judith

Evelyn

(Victoria)

Jeg tror det kommer til å være mange Emilianer, Leonoraer og Maximilian-er som er 50 år og i byggebransjen, altså. Det er tross alt veldig populære navn.

Jeg synes for øvrig at navnene du har listet opp er fine, og vi hadde selv Edvin, Judith og Dagny på lista vår. 

Anonymkode: 26373...960

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kommer til å være mange Emilianer, Leonoraer og Maximilian-er som er 50 år og i byggebransjen, altså. Det er tross alt veldig populære navn.

Jeg synes for øvrig at navnene du har listet opp er fine, og vi hadde selv Edvin, Judith og Dagny på lista vår. 

Endte for øvrig opp med Anne 😂

• Liker 3
Skrevet

Mine forslag:

Edgar

Edvin

Edmund

Dagny

Nell

Judith

Evelyn

(Victoria)

Alle bortsett fra Victoria er altfor gamle navn på dagens babyer. Passer på en måte ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fine navn. Kjenner flere barn som har noen av navnene du har listet opp.

Anonymkode: 4b12a...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Angående det at navnet skal passe barnet som voksen, så er jo dette noe som vil forandre seg. Husker min mor var skeptisk til å kalle min bror Sondre da det ble populært på slutten av 80-tallet, det passet liksom bare på en liten gutt. Idag er det selvsagt helt vanlig at voksne familiefedre i 30-årene heter Sondre. 

Jeg er for så vidt glad i gamle navn, men synes noen av de du nevner er litt... svulstige? Edmund og Nell, det assosierer jeg med oppblåste aristokratiske karakterer i et britisk kostymedrama, de som svindler den naive hovedpersonen men som til slutt blir avslørt og kastet ut fra herregården. Eventuelt er det to premiehester i en britisk stall. :P Så det er mer stilen på navnene jeg har problemer med, ikke alderen.

Dagny og Judith er fine navn, de synes jeg er gamle og verdige uten å være fjollete.  

Anonymkode: d165d...a1b

• Liker 2
Gjest Forumhei
Skrevet

Mine forslag:

Edgar

Edvin

Edmund

Dagny

Nell

Judith

Evelyn

(Victoria)

Alle unntatt det siste, det er ganske OK 

AnonymBruker
Skrevet

Mine forslag:

Edgar

Edvin

Edmund

Dagny

Nell

Judith

Evelyn

(Victoria)

Av guttenavnene likte jeg Edmund best, og Evelyn til en nydelig jente blir jo helt perfekt 😍

Anonymkode: 5d46d...c06

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Eneste jeg likte var Victoria. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for så vidt glad i gamle navn, men synes noen av de du nevner er litt... svulstige? Edmund og Nell, det assosierer jeg med oppblåste aristokratiske karakterer i et britisk kostymedrama, de som svindler den naive hovedpersonen men som til slutt blir avslørt og kastet ut fra herregården. Eventuelt er det to premiehester i en britisk stall. :P Så det er mer stilen på navnene jeg har problemer med, ikke alderen.

Anonymkode: d165d...a1b

TS her:)

Tusen takk for alle svar! Haha, her lo jeg godt. Ler faktisk enda. Så sant, så sant!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte Edvin og Evelyn, men ikke de andre 😅

Anonymkode: 73078...d68

Skrevet

Synes de var kjempefine. Så mye bedre enn disse motenavnene.

AnonymBruker
Skrevet

Likte Edvin og Evelyn best :)

Anonymkode: ec1d5...117

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...