AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Del Skrevet 5. mai 2020 Flyttet inn i blokk for 1.5 år siden og får klager av hun skrullete kjerringa under meg. hun klager på at jeg har håndtverker (eldre leilighet) må pusse opp litt. Klager på at jeg låser ytterdøren for tidlig, setter bene i døra så jeg ikke får lukket igjen når jeg ikke vil snakke med henne.Klager på sønnen min og sier han bråker ( har han annen hver helg) hva skal jeg gjøre? Kan jeg kontakte politiet? kan styret gjøre noe? begynner å bli slitsomt å luske seg over gulvet. er flere som driver oppussing og bråker mer enn meg men hun tørr ikke klage på han fordi han er broren til styreleder. skrullete nabo er 38 år så er ikke en gammel dame heller. Men foreldrene hennes er kjent for å klage og krangle med naboer, så hun har blitt skadet av dem. noen gode råd? Anonymkode: 2519b...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Del Skrevet 5. mai 2020 Høres ut som du har vært uheldig med valg av nabo. Der jeg bodde før, hadde jeg et ektepar under meg der konen var veldig tydelig på at hun hadde meget god hørsel, og hvor forferdelig det var hvis noen laget lyd. Sto ute i fellesgangen og klaget høyt og tydelig. Hun klaget til og med over ungene som løp i leiligheten over meg! Hadde også en nabo som var meget misfornøyd hvis jeg plasserte skoene mine ute på dørmatten min. Hvordan skulle det bli, hvis alle drev og plasserte hauger av private ting i fellesgangen? Dessverre, noen mennesker egner seg ikke til å bo i et fellesskap, men dessverre er det gjerne de som blir boende der lengst. For det er jo ikke de som er problemet, men alle rundt dem..... Anonymkode: 68fcf...b0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Del Skrevet 5. mai 2020 Disse tingene er grunnen til at jeg bodde i blokk i et år og aldri kommer til å bo i blokk igjen. Slet spesielt mye med at styreleder og resten av styret mente de kunne gjøre som de ville, så alle styremedlemmer var hellige og klager nyttet ikke. Etter en hendelse der kaninen min ble angrepet av hundene en nabo passet inne i leiligheten min (det var båndtvang og de lot hundene fly løs uten å ha kontroll på dem - plutselig var de inne i leiligheten min og prøvde å spise kaninen min) sendte jeg inn sak til årsmøtet, ikke noe angrep på noen, jeg ønsket bare at det kunne gies en påminnelse om at det er båndtvang på fellesområdene. Han sa først det var en god idé, helt til han ba om å få vite hvem som eide/passet hundene. Da var det plutselig en idiotisk ting å minne folk på. På årsmøtet ble det annonsert at styret hadde valgt nabokjerringa som styremedlem. 😩 Anonymkode: 5a5de...6ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. mai 2020 #4 Del Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: noen gode råd? Fortelle henne at du er dritt lei av den sutringen hennes og be henne holde opp øyeblikkelig! Si til henne at hun henger seg opp i bagateller og unødvendige ting. Og at det ikke hjelper en dritt å klage som hun gjør. Gi henne klar beskjed! Du har full rett til å leve i din egen leilighet, hun tar feil og da kan du svare henne sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Del Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Fortelle henne at du er dritt lei av den sutringen hennes og be henne holde opp øyeblikkelig! Si til henne at hun henger seg opp i bagateller og unødvendige ting. Og at det ikke hjelper en dritt å klage som hun gjør. Gi henne klar beskjed! Du har full rett til å leve i din egen leilighet, hun tar feil og da kan du svare henne sånn. Er veldig konfliktsky. 😩 Anonymkode: 2519b...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. mai 2020 #6 Del Skrevet 5. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig konfliktsky. 😩 Anonymkode: 2519b...e46 Ok, da skjønner jeg det kan bli et problem. Bare gå hver gang hun begynner å snakke med deg, si du må ta en viktig telefon og snu på hælen hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Del Skrevet 5. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig konfliktsky. 😩 Anonymkode: 2519b...e46 Hva med å legge en lapp i postkassa om du ikke vil si det til henne ansikt til ansikt? Tenker det er bedre enn å ikke si ifra i det hele tatt. Anonymkode: 5a5de...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Del Skrevet 6. mai 2020 Kontakt styret og be henne henvende seg til styret for å klage, da slår de nok ned på tullete ting og videresender ikke til deg Anonymkode: 14445...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Del Skrevet 6. mai 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som du har vært uheldig med valg av nabo. Der jeg bodde før, hadde jeg et ektepar under meg der konen var veldig tydelig på at hun hadde meget god hørsel, og hvor forferdelig det var hvis noen laget lyd. Sto ute i fellesgangen og klaget høyt og tydelig. Hun klaget til og med over ungene som løp i leiligheten over meg! Hadde også en nabo som var meget misfornøyd hvis jeg plasserte skoene mine ute på dørmatten min. Hvordan skulle det bli, hvis alle drev og plasserte hauger av private ting i fellesgangen? Dessverre, noen mennesker egner seg ikke til å bo i et fellesskap, men dessverre er det gjerne de som blir boende der lengst. For det er jo ikke de som er problemet, men alle rundt dem..... Anonymkode: 68fcf...b0b De skoene kan koste deg eller andre livet, om du må flykte raskt i en brann, og du snubler i dem. Det er ikke bare estetiske årsaker til at oppganger skal være fri for ting og tang. Ellers er det litt med naboforhold som parforhold og vennskapsforhold: man må gi og ta. Litt må man akseptere av støy fra naboen, og man må prøve å ta hensyn selv. Gjør alle dette, går det forbausende bra. Anonymkode: 9695f...958 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Del Skrevet 6. mai 2020 Jeg ba naboen flytte til månen om det var lyder som plaget henne her.. Har ikke hørt noe fra henne siden, så mulig hun faktisk tok turen opp til månen og 🤷🏻♀️ Anonymkode: a1ff2...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 6. mai 2020 #11 Del Skrevet 6. mai 2020 Bare smil og be henne ta alle klager til styret, og at du vil forholde deg til påpekninger som kommer fra styret, og ingen andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #12 Del Skrevet 6. mai 2020 Jeg ville ha spurt henne når det passer at støyende oppussing foregår. Om hun stiller helt urimelige krav (bare mellom 12 og 13 på ukedager) kan du ta det mot styret. Har hun et rimelig krav forholder du deg til det, og konflikten er løst. Anonymkode: fb8a6...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Del Skrevet 6. mai 2020 Fikk mld av henne nå. Hun spurte om det var jeg som hamret eller han over, jeg gadd ikke svare. (Var han over) Anonymkode: 2519b...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå