Gå til innhold

Føler jeg får en ny mulighet, hva skulle du ønske du visste som student?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter på nytt i en alder av 32. Sist gang jeg studerte var jeg egenrådig, fikk gode karakterer og trodde derfor jeg var sikret uansett, gadd ikke å gjøre ting etter boken. Nå sitter jeg her med en ubrukelig master, jeg skrev om noe helt unyttig, kan ikke bruke det i arbeidslivet i det hele tatt, og jeg klarer ikke å selge meg inn noen steder. Jeg trodde at så lenge jeg fikk gode karakterer så kunne jeg velge og vrake.

Nå skal jeg begynne på ny bachelor, og føler på en måte at jeg starter med blanke ark, men jeg vil gjøre det riktig denne gangen. 

Jeg vil prøve å skrive oppgaven min i samarbeid med en eller annen bedrift, jeg har lyst til å prøve å skaffe meg en praksisplass eller stilling som trainee hos en bedrift kanskje allerede etter første eller andre semester, jeg vil skaffe meg nettverk. 

Men jeg vil også lære av andre. Hva skulle dere ønske at dere gjorde som student? Jeg tenker ikke på ting som å feste mer eller ikke stresse så mye, men ting som kunne vært nyttig for fremtiden din. Eventuelt noe du gjorde som du anser som litt av nøkkelen til at du fikk jobb når du var ferdig utdannet?

Hvordan gjør man egentlig nettverking for eksempel? Jeg er ikke spesielt sterk sosialt sett, men ønsker virkelig å lære. Finnes det bøker jeg kan lese? 😛 

Takknemlig for absolutt alt av tips!

Anonymkode: b0a2c...cda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nok et meget generell tråd uten detalj snacks. Hva mener du med "gode karakterer"? C anses som vanlig eller grei. B skal omtales som VELDIG / MEGET god karakter og A er SVÆRT god karakter. Da har vi fått oppklart det, enig? Er så lei av når folk brukes bare ordet "god" om noe som mest sannsynlig bør omtales som enten VELDIG eller SVÆRT god karakter. 

2. Så hva var mastergraden i? Karaktersnitt?

3. Å gjøre ting etter "boken" gjør at du blir bare en av sauene. Det er altfor mange som gjør ting etter boken nå om dagen, men mange faller gjennom likevel. De som greide å "bryte gjennom" uten penger / rike foreldre og annet nettverk i ryggen er da de begynte å følge ting etter "boken" da det ikke var "trendy" å "prestere". Men det er en god del siden nå vi har hatt en slik situasjon.

Men nå som alle ønsker å leke verdensmester, så er man like langt når man stiller seg i den lange køen der man skal gjøre alt etter boka. Nå er effekten motsatt. Nå er det de såkalte som skiller seg ut, på en såkalt "innovativ" måte som får til det de hadde sett for seg, med en meget god porsjon flaks, som oftest. For eksempel, kan du "bygge" en app, så kan det være mer verdt enn bachelor og mastergrad til sammen. Men det krever selvsagt spesielle skills.

4. Hva slags bachelor skal du begynne på? Hva regner du med at denne eventuelt kommer til å gi deg av "skills"? 

5. Nettverksbygging. Som regel er det lettest om du er HOT AS F#CK, sprudlende og alt det der. 

Anonymkode: 22850...d5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk stort sett A. Endte med et snitt på litt over B. Mastergrad innenfor samfunnsvitenskap. Abstrakt faenskap som jeg virkelig sliter med å selge til arbeidsgivere. Angrer på at jeg ikke valgte programmering, for å si det sånn... 

Jeg har prøvd å ikke være en del av saueflokken, og det har ikke gitt meg noe som helst. Jeg ser at de jeg anså som sauer på universitetet, som tok samme grad som meg, har trygge jobber nå, som er mer eller mindre relevant til utdannelsen. Jeg har absolutt ingenting. Jobber i butikk og hater det som pesten.

Jeg er ikke ute etter en toppjobb, jeg vil bare ha en jobb som ikke involverer å jobbe på gulvet i et serviceyrke. En hvilken som helst kontorjobb hadde holdt i massevis, men jeg får rett og slett ikke napp. Føler at jeg er enten overkvalifisert eller underkvalifisert. Kommer ofte på intervju, men jeg tror ikke jeg har et vinnende vesen.

Nå ønsker jeg å ta en mer praktisk bachelor, det er innenfor informasjonsarkitektur og IKT.

Jeg er litt hot, men ikke spesielt sprudlende. Kanskje sistnevnte kan læres? 

Takk for skikkelig svar :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk stort sett A. Endte med et snitt på litt over B. Mastergrad innenfor samfunnsvitenskap. Abstrakt faenskap som jeg virkelig sliter med å selge til arbeidsgivere. Angrer på at jeg ikke valgte programmering,...

Jeg har prøvd å ikke være en del av saueflokken, og det har ikke gitt meg noe som helst. Jeg ser at de jeg anså som sauer på universitetet, som tok samme grad som meg, har trygge jobber nå, som er mer eller mindre relevant til utdannelsen. Jeg har absolutt ingenting. Jobber i butikk og hater det som pesten.

Jeg er ikke ute etter en toppjobb, jeg vil bare ha en jobb som ikke involverer å jobbe på gulvet i et serviceyrke. En hvilken som helst kontorjobb hadde holdt i massevis, men jeg får rett og slett ikke napp. Føler at jeg er enten overkvalifisert eller underkvalifisert. Kommer ofte på intervju, men jeg tror ikke jeg har et vinnende vesen.

Nå ønsker jeg å ta en mer praktisk bachelor, det er innenfor informasjonsarkitektur og IKT.

Det er et meget solid resultat, så da har du både meget og svært gode karakterer. Ikke noe poeng å nedgradere seg selv ned til kun "gode". God eller grei er forbeholdt C. 

Ja, det finnes en god del samfunnsvitenskapelige retninger. De aller fleste av dem er teoretiske og abstrakte og gir kun den generelle "kompetansen" som man kan kalle for: "flink til å analysere store mengder tekst" eller å "trekke ut det mest essensielle ut av store tekster". Men ellers er det veldig begrenset hva man får ut av en slik mastergrad. Problemet er at både bachelorer og mastergrader er så altfor ensrettede mot bare en "retning". Det er kun de siste årene at vi har fått en større oppmykning når det gjelder tverrfaglige retninger. Det vil si der man får anledning til å blande flere fag med hverandre.

Det er heller ingen tvil i at mange humanistiske og samfunnsvitenskapelige retninger mangler alt som har med tall å gjøre, og det er et stort problem. Det er ikke urimelig å si at det er dette som trekker ned samlet sett i tillegg til fraværende tilbud når det gjelder ulike skills. For eksempel, du nevner programmering, sånt må man ha "anlegg" for. Har du "anlegg" for sånt? For de fleste som velger humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag i Norge har som regel ikke anlegg for sånt, men det finnes unntak, og hvis du er blant de unntakene, så har du et godt grunnlag å bygge videre på. 

Det er fullt forståelig at du ikke liker situasjonen, men du sier selv at du kommer ofte til intervju, så du greier å "bryte gjennom" likevel; det er bare det at du ikke greier å lande jobben, så det må være noe på intervjuet som gjør at du ikke lander jobben. Så det er der forskjellen ligger mellom deg og de du studerte sammen med. Du er absolutt ikke dårligere enn det du studerte sammen med. Men samtidig forstår jeg tankegangen din, nemlig at "flere skills" hadde gitt deg det "siste overtaket", men finpussede "skuespiller" skills på intervjuet kan også være like viktige. Intervju er egentlig bare skuespill. Det gjelder å være på Oscar-nivå Performance Acting, så har du det. Intervjuere er så latterlige at man kunne skrevet et eget kapittel om det. 

Hvor vurderer du å ta bachelor? Må du gå alle tre år, eller får du kortet det litt ned? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av oss som begynner på nytt. Jeg fullfører nå min andre mastergrad som arealplanlegger og jeg er 34, har fått min første relevante sommerjobb i det minste så det går fremover :)  Saksbehandler i kommune, som jeg synes er helt greit. 

Jeg er også samfunnsviter i bunn, men tok først en markedsføring master i utlandet. Jeg tenkte ikke på jobber før etter jeg var ferdig utdannet, da var det egentlig for sent..Fant ut det var vanskelig å nå opp på intervjuer og at jeg visste egentlig ikke hva jeg kunne bidra med. Jobbe med salg var jeg allerede blitt lei av etter å ha jobbet alle år i butikk. 

Skulle egentlig ønske jeg hadde valgt riktig med en gang, men det er så vanskelig når man er ung og rett og slett ikke vet om alle yrker som finnes der ute. Jeg vurderte først en IT retning selv TS, men fant ut at som ab over her har jeg ikke så mye anlegg for realfag...Men jeg vil absolutt tro du får lettere jobb med den retningen du har valgt nå :) Når det gjelder nettverksbygging så kan du begynne å lage en profil på Linkedin kanskje? Jeg gjorde det selv i forhold til min markedsføringsutdannelse. Men nå søker jeg mer jobber i det offentlige så jeg har ikke like store behovet. 

Anonymkode: 25870...0dd

AnonymBruker
Skrevet
On 5/5/2020 at 8:05 PM, AnonymBruker said:

Det er et meget solid resultat, så da har du både meget og svært gode karakterer. Ikke noe poeng å nedgradere seg selv ned til kun "gode". God eller grei er forbeholdt C. 

Ja, det finnes en god del samfunnsvitenskapelige retninger. De aller fleste av dem er teoretiske og abstrakte og gir kun den generelle "kompetansen" som man kan kalle for: "flink til å analysere store mengder tekst" eller å "trekke ut det mest essensielle ut av store tekster". Men ellers er det veldig begrenset hva man får ut av en slik mastergrad. Problemet er at både bachelorer og mastergrader er så altfor ensrettede mot bare en "retning". Det er kun de siste årene at vi har fått en større oppmykning når det gjelder tverrfaglige retninger. Det vil si der man får anledning til å blande flere fag med hverandre.

Det er heller ingen tvil i at mange humanistiske og samfunnsvitenskapelige retninger mangler alt som har med tall å gjøre, og det er et stort problem. Det er ikke urimelig å si at det er dette som trekker ned samlet sett i tillegg til fraværende tilbud når det gjelder ulike skills. For eksempel, du nevner programmering, sånt må man ha "anlegg" for. Har du "anlegg" for sånt? For de fleste som velger humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag i Norge har som regel ikke anlegg for sånt, men det finnes unntak, og hvis du er blant de unntakene, så har du et godt grunnlag å bygge videre på. 

Det er fullt forståelig at du ikke liker situasjonen, men du sier selv at du kommer ofte til intervju, så du greier å "bryte gjennom" likevel; det er bare det at du ikke greier å lande jobben, så det må være noe på intervjuet som gjør at du ikke lander jobben. Så det er der forskjellen ligger mellom deg og de du studerte sammen med. Du er absolutt ikke dårligere enn det du studerte sammen med. Men samtidig forstår jeg tankegangen din, nemlig at "flere skills" hadde gitt deg det "siste overtaket", men finpussede "skuespiller" skills på intervjuet kan også være like viktige. Intervju er egentlig bare skuespill. Det gjelder å være på Oscar-nivå Performance Acting, så har du det. Intervjuere er så latterlige at man kunne skrevet et eget kapittel om det. 

Hvor vurderer du å ta bachelor? Må du gå alle tre år, eller får du kortet det litt ned? 

Jeg tror jeg bare har mistet litt piffen, om jeg kan si det slik. Følte meg veldig "flink" da jeg gikk på universitetet, gode karakterer gjør unektelig noe med selvfølelsen, men nå sitter jeg her og tenker at alt egentlig var forgjeves. Helt rart å tenke på at jeg hadde det høyeste snittet i hele kullet, også er det jeg som sitter igjen uten jobb, hva sier ikke det om personligheten min... Jeg er neppe den første som tilsynelatende ikke fungerer utenfor skolesituasjonen. Jeg burde kanskje trene på intervjuer, trene på å snakke høyt, det bare kjennes ut som om det ikke er noen fremgang her. Hvor starter jeg med å forandre personligheten min, det er kanskje ikke det jeg vil heller. Har ikke søkt jobber på et helt år, men har startet opp igjen nå, så jeg må bare håpe det går bedre denne runden. Sosiale greier har bare aldri vært min greie, jeg blir så bevisst på akkurat det du nevner, at mye er bare skuespill, og det hele blir så meningsløst at jeg ikke klarer å være med på det, får helt avsmak. Men så må jeg bare innfinne meg at det er sånn. får helt makk av hele greia.

Jeg har et årsstudium i IKT og programmering faktisk, jeg har egentlig studert litt av hvert. Det fungerte helt greit det. Jeg har alltid hatt hjerne for språk, og programmering er egentlig bare et språk. Lett å være etterpåklok, men som sagt så tenkte jeg at gode karakterer kommer til å gjøre jobben for meg, så da valgte jeg utdanning med hjertet og ikke med hodet. 

Jeg har altså et årsstudium i informasjonsbehandling, bachelor i språklig kommunikasjon, og en master i STS. Trodd det var en bra kombo, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Så jeg tenker å ta en ny bachelor på NTNU, samme sted jeg er utdannet fra før, tenker at det da burde være enkelt å putte inn noen av fagene jeg har tatt før, slik at jeg kan hoppe over kanskje ett semester i det minste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/6/2020 at 12:15 AM, AnonymBruker said:

Det er mange av oss som begynner på nytt. Jeg fullfører nå min andre mastergrad som arealplanlegger og jeg er 34, har fått min første relevante sommerjobb i det minste så det går fremover :)  Saksbehandler i kommune, som jeg synes er helt greit. 

Jeg er også samfunnsviter i bunn, men tok først en markedsføring master i utlandet. Jeg tenkte ikke på jobber før etter jeg var ferdig utdannet, da var det egentlig for sent..Fant ut det var vanskelig å nå opp på intervjuer og at jeg visste egentlig ikke hva jeg kunne bidra med. Jobbe med salg var jeg allerede blitt lei av etter å ha jobbet alle år i butikk. 

Skulle egentlig ønske jeg hadde valgt riktig med en gang, men det er så vanskelig når man er ung og rett og slett ikke vet om alle yrker som finnes der ute. Jeg vurderte først en IT retning selv TS, men fant ut at som ab over her har jeg ikke så mye anlegg for realfag...Men jeg vil absolutt tro du får lettere jobb med den retningen du har valgt nå :) Når det gjelder nettverksbygging så kan du begynne å lage en profil på Linkedin kanskje? Jeg gjorde det selv i forhold til min markedsføringsutdannelse. Men nå søker jeg mer jobber i det offentlige så jeg har ikke like store behovet. 

Anonymkode: 25870...0dd

Jeg har, av alle ting, prøvd å etablere meg med eget firma siden jeg ble uteksaminert, så jeg er relativt aktiv på LinkedIn, men kan nok gjøre en bedre jobb der også. Jobb i det offentlige hadde vært gull, det er kanskje det jeg ønsker meg aller mest her i verden :) Håper du snart får napp! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i NAV, og her er det mange med samfunnsvitenskapelig mastergrad, i alle typer stillinger. Fra veileder til mellomleder og toppledere. Hvor er det du søker jobber?

Anonymkode: cfedd...4c1

AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Hva skulle dere ønske at dere gjorde som student? Jeg tenker ikke på ting som å feste mer eller ikke stresse så mye, men ting som kunne vært nyttig for fremtiden din. Eventuelt noe du gjorde som du anser som litt av nøkkelen til at du fikk jobb når du var ferdig utdannet?

Jeg hadde deltidsjobber og noen verv. Dette gav meg erfaring som var veldig nyttig når jeg skulle søke jobber. Blant annet erfaring om hvordan man snakker foran folk man ikke kjenner, om ting man egentlig ikke kan, uten å fremstå usikker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde deltidsjobber og noen verv. Dette gav meg erfaring som var veldig nyttig når jeg skulle søke jobber. Blant annet erfaring om hvordan man snakker foran folk man ikke kjenner, om ting man egentlig ikke kan, uten å fremstå usikker.

Hva kalles slike kurs? 

Anonymkode: 4a904...822

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kalles slike kurs? 

NTNU pleier å ha såkalte "Ta-ordet-kurs" gjennom studentskionaden. Jeg var med på et par slike. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i NAV, og her er det mange med samfunnsvitenskapelig mastergrad, i alle typer stillinger. Fra veileder til mellomleder og toppledere. Hvor er det du søker jobber?

Søker på det meste. Har vært på jobbintervju hos NAV, diverse stillinger som kommunikasjonsrådgiver og en som handlet om å lære en chat-bot å snakke, blant annet. Det handler kanskje mest om at jeg ikke taklet selve jobbintervjuet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å pine seg gjennon en bachelor i ingeniørfag/realfag eller master i økonomi, enn å ta en ubrukelig grad i f.eks statsvitenskap. Jeg fant heldigvis ut av dette i tide. Semesteret med statsvitenskap på UiO er nok det dummeste jeg har gjort. 

Anonymkode: 50194...0be

Skrevet
På 5.5.2020 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Bare for å skyte inn noe her - jeg holder på med en mastergrad innenfor samfunnsvitenskap med et utrolig metodefokus. Vi er nødt til å gjøre ganske avanserte statistiske analyser og benytte oss av R som statistikkprogram. Så det abstrakte "flink til å trekke ut essensen av store tekster", blir komplimentert med evnen til å analysere store datasett. Jeg tenker at det er hovedgrunnen til at mitt program er så godt som det er - fordi det gir noe håndfast. Selv om jeg nok synes det er det tyngste, er det det jeg bruker mest til på å bli god på, for det blir nok kompetansen jeg skal selge etter endt utdannelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør man egentlig nettverking for eksempel?

Du planlegger et seminar og inviterer norske samfunnstopper. Du betaler for privatfly og luksushotell og booker Sting til å underholde.

Etter seminaret kan du velge og vrake i jobber.

Anonymkode: 4b6dc...863

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At jeg burde slappet av og festet mindre. Har klart meg bra etter studiene, men skole klokken 0800, jobb klokken 1600 og byen/fest etter jobb sliter både på den fysiske og psykiske helsen. 

Anonymkode: 8e8a8...17c

AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2020 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk stort sett A. Endte med et snitt på litt over B. Mastergrad innenfor samfunnsvitenskap. Abstrakt faenskap som jeg virkelig sliter med å selge til arbeidsgivere. Angrer på at jeg ikke valgte programmering, for å si det sånn... 

Kanskje arbeidsgivere er litt redd at en vanlig kontor jobb blir for kjedelig for deg? De gjennomsnittlige sauene får de jobbene fordi de virker fornøyde, stabile mennesker som kommer nok overens med de som jobber der allerede. Har du prøvd å kommunisere til arbeidsgivere at du er ganske enkel og vanlig som person? 

De inovative og bla bla, samt som har kontakter søker seg til de mer inovative jobbene. Men det er begrenset antall med slike og bare noen få som når opp. Det er bare sånn det er🙂

Anonymkode: f94ad...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter på nytt i en alder av 32. Sist gang jeg studerte var jeg egenrådig, fikk gode karakterer og trodde derfor jeg var sikret uansett, gadd ikke å gjøre ting etter boken. Nå sitter jeg her med en ubrukelig master, jeg skrev om noe helt unyttig, kan ikke bruke det i arbeidslivet i det hele tatt, og jeg klarer ikke å selge meg inn noen steder. Jeg trodde at så lenge jeg fikk gode karakterer så kunne jeg velge og vrake.

Nå skal jeg begynne på ny bachelor, og føler på en måte at jeg starter med blanke ark, men jeg vil gjøre det riktig denne gangen. 

Jeg vil prøve å skrive oppgaven min i samarbeid med en eller annen bedrift, jeg har lyst til å prøve å skaffe meg en praksisplass eller stilling som trainee hos en bedrift kanskje allerede etter første eller andre semester, jeg vil skaffe meg nettverk. 

Men jeg vil også lære av andre. Hva skulle dere ønske at dere gjorde som student? Jeg tenker ikke på ting som å feste mer eller ikke stresse så mye, men ting som kunne vært nyttig for fremtiden din. Eventuelt noe du gjorde som du anser som litt av nøkkelen til at du fikk jobb når du var ferdig utdannet?

Hvordan gjør man egentlig nettverking for eksempel? Jeg er ikke spesielt sterk sosialt sett, men ønsker virkelig å lære. Finnes det bøker jeg kan lese? 😛 

Takknemlig for absolutt alt av tips!

Jeg har ikke gjort det selv, men hos oss blir det veldig mye snakk om å være med i styre og stell, eller gjøre noe frivillighetsarbeid. Jeg har skjønt det slik at det ofte ikke er mye arbeid, men du får en tittel og noe å vise til på CV. Og det skal vise engasjement, selv om "festansvarlig" i en eller annen studentforening ikke er voldsomt mye å skryte av. 

Jeg tar selv en bachelorgrad i voksen alder, og jeg har rota meg bort i det samme som deg. "Ubrukelig" i seg selv, så her må man selge seg inn. Det jeg har gjort for å skille meg ut er å ta emner ved andre institutt for å ha en større bredde. Andre året kan man velge mer hva man vil og da bør du se etter emner som kan fylle ut det du allerede har. 

Jeg vet ikke hva du har i graden din nå, men om du har en årsenhet av noe annet enn det du har bachelor i, kan du komme unna med å kun ta 3.året i en ny bachelor, og bare bruke det du har fra før i resten. Vet noen har tatt to bachelorgrader på fire år på den måten.

Skulle jeg begynt på nytt ville jeg valgt noe mer håndfast enn jeg har gjort nå. Jeg ville også sørget for å få en relevant deltidsjobb, slik at jeg kan skilte med praktisk erfaring når jeg søker fulltidsjobb. Jeg ville også muligens jobbet frivillig et sted hvis jeg fant noe som kan relatere til jobb, eller som på annen måte vil gi meg et pluss. 

Jeg tenker at siden du kommer til intervju skriver du gode søknader og de liker det de ser på papiret, men at du må fokusere mer på intervjubiten. Husk at du skal selge deg inn. De skal ha følelsen av å miste noe om de ikke hiver seg rundt og velger en så attraktiv kandidat som deg.

Det sies at mange jobbintervju blir avgjort allerede ved håndtrykket. Altså er førsteinntrykket -svært- viktig. Videre må du speile de som intervjuer deg. Ser du at de er seriøse folk må du opptre deretter. Da må du spille på karakterene dine og ditt faglige engasjement. Ser du at de er mer laid back er du friere og kan spille på det du har av sjarm og personlighet. Uansett må du alltid ha jobbannonsen i bakhodet. Hva var det de spurte etter? Hva kan du spille på der?

Og viktigst: fake it till you make it. Man kommer lengre enn du tror gjennom å late som.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker på det meste. Har vært på jobbintervju hos NAV, diverse stillinger som kommunikasjonsrådgiver og en som handlet om å lære en chat-bot å snakke, blant annet. Det handler kanskje mest om at jeg ikke taklet selve jobbintervjuet.

Høres ut som du sikter på jobber hvor du vil ha stor konkurranse fra mange som allerede jobber i NAV. De fleste i NAV begynner som veileder (førstekonsulent) og jobber seg oppover. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som du sikter på jobber hvor du vil ha stor konkurranse fra mange som allerede jobber i NAV. De fleste i NAV begynner som veileder (førstekonsulent) og jobber seg oppover. 

Stillingene jeg har søkt på i NAV har vært som veileder. Kommunikasjonsrådgiver m.m. har vært hos andre organisasjoner.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...