AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Vi leier. Oppvaskmaskinen er sikkert gammel som et uvær men har fungert helt greit hittil. Nå kommer det imidlertid rare dunkelyder fra rørene under vasken når maskinen fyller seg opp med vann. Hvis jeg skrur på vasken så "hopper" på en måte vannet i takt med denne lyden også. Blir jo litt stressa, er det noe som er i ferd med å ryke? Hva burde vi gjøre? Pilen på bildet viser hvilket rør det gjelder, hele røret hopper. Anonymkode: 06376...6d4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Hvis du leier, er vel utleier riktig adresse for dette? Kan jo være så mangt. Luft i rørene, tette rør, en ventil som må skiftes. Men jeg ville gitt beskjed, før det evnt blir en lekkasje og utleier kan påberope seg at du ikke ga beskjed tidligere. Anonymkode: 4dd1b...ec6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Det er tilførselen av vann som det er noe med, og årsaken kan være både maskinen selv, eller noe i rørsystemet ellers. Det trenger ikke være noe farlig, men hvis du har et greit forhold til huseier, og det her har endret seg i det siste, så ville jeg sagt ifra, så har du ditt på det rene. Har du forsøkt å skru på kranen på vasken litt, den som kan stenge tilførselen til maskinen - kanskje den er vridd litt på, noe som kan påvirke det du beskriver. Prøv å steng kranen helt, og skru den helt opp igjen, før du prøver maskinen på nytt. Anonymkode: 5b79a...6f3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Hm, skal prøve å skru på den krana neste gang. Lyden sluttet når maskina var ferdig med å pumpe vann, så det er nok der et sted det ligger. Anonymkode: 06376...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå