Centimeteren Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11422420/ Marie (76) står frem i Tv2 og ønsker regler rundt trampolinebruk, bl.a ikke nærme nabotomt og ikke i lunsj og middagstid. Jeg har selv irriterende nabounger som hopper på trampoline, men alle disse reglene blir vel i overkant? 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Huff, håper ikke jeg blir ei slik gammal sur kjerring.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Det kommer det aldri til å bli. Anonymkode: 4fd4b...988 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Hun har forsåvidt rett i at barna ikke trenger å skrike. Men at de leker og har det gøy, uten å skrike som en stukket gris. Anonymkode: bd028...1ab 8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 Lunsjtid og middagstid, når er det liksom? Anonymkode: 3828b...b66 12
Diamant20 Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 Jeg tenker at når man bosetter seg i nærheten av andre må man tåle støy i fra andre også. Jeg synes det blir feil å klage på hvor naboer plasserer lekeapparater til barna, så lenge de er på egen tomt fordi det vil alltid være mot noen. At foreldre ikke ønsker å plassere lekeapparater rett mot vei eller parkering synes jeg er veldig forståelig. Hun sier også at de er plassert rett ved uteplassen hennes, men hvis det er så viktig kan hun vel flytte sin uteplass? Jeg tenker også at foreldrene har tenkt på ung hun ikke har tenkt på det kan feks være at lekeapparatene ikke står i sola hele dagen, så det ikke blir kjempe varmt å være der. At hun vil ha selskaper er eget valg, og de må ikke sitte oppi naboens hage da heller. Det kan jo tenkes at foreldrene ikke ønsker å ha sin uteplass rett i nærheten av hennes (lytting feks). De reglene hun ønsker kommer uansett ikke til å bli akseptert. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Kan ikke hun gamle damen lage støy tilbake da? Klippe plenen, bygge en bod og sage litt. Helst rundt leggetid. Anonymkode: 6c275...45b 13
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 Bor selv i tomannsbolig og her er det bare barnefamilier. Her har naboene på begge sider av oss plassert sine trampoliner lengst vekk på sin tomt, altså nærmest oss. Det var ikke noe jeg tenkte over før jeg leste denne artikkelen. Men når man bosetter seg i blant folk må man tåle noe støy, om det er barneskrik under lek (til en viss grad) eller hundebjeffing. Her er uansett naboene såpass oppegående at de stort sett ikke lar barna sine hoie og skrike dagen lang, uavhengig av om de er på trampolinen. Det blir urimelig og kreve at det skal være stille når hun skal spise lunsj og middag. Men om det er så ille som hun beskriver er det jo litt rart om ikke foreldrene snakker med barna sine. Selvom man er i sin egen hage bør man jo ta hensyn til omverdenen, det er nå min mening.
Alice123 Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 Jeg bor selv i et område med helt vilt mange unger, og med det vilt mange trampoliner. I sommerferien er det hopping og skriking fra ulike hold fra 07:00 til 22:30 (og til dere som mener det er rart foreldrene ikke sier noe, så er jeg enig det, men det er nå en gang slik). Jeg har stor sympati for Maries (76) frustrasjon, for det kan være slitsomt. Å tilbringe tid på egen terrasse/uteplass/hage med skrikebarn som skrikehopper på bråketrampoline kan ikke sammenlignes med "vanlig" lek (hva nå det er). Når det er sagt, håper jeg ikke at jeg blir Alice (76) i avisa om 40 år. Jeg klager heller ikke til naboene mine, fordi a. skrikebarn som skrikehopper på bråketrampoline minner meg på å være nøye med prevansjon. b. jeg har faktisk bosatt meg i et tettbebygd boligområde og må ta både fordelene OG bakdelene. c. jeg er heller ingen drømmenabo! Jeg har sommerfester som varer til sola står opp, hunder som bjeffer, klipper gresset på søndager og Marie (76) ville garantert vært like frustrert over meg som over trampolineopplegget. Alt i alt forstår jeg Marie (76) godt, men både hun OG naboene må ta hensyn til at de bor i tettbebygd strøk. Hun må være litt rausere, og naboene må ta litt mer hensyn. Angående reglene tror jeg ikke det blir noe av, men artikkelen kan kanskje fungere som en påminnelse (eller oppvekker) for foreldre på at trampolinestøy kan være sjenerende for omgivelsene. 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Det som er så merkelig er at disse trampolineeierne flytter den lengst mulig bort fra seg selv og nærmest mulig naboen. Hvorfor det, mon tro? Anonymkode: 5bf08...c9a 14
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det som er så merkelig er at disse trampolineeierne flytter den lengst mulig bort fra seg selv og nærmest mulig naboen. Hvorfor det, mon tro? Anonymkode: 5bf08...c9a Vi gjør det fordi trampolinen er diger og ugly, og arealene nærmest huset prioriteres derfor til utemøbler, planter, blomster og andre "fine" ting. Anonymkode: abcfa...7a5 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Folk kan lære ungene at de kan hoppe og ha det gøy uten å skrike.... Anonymkode: 00dde...975 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Skrevet 6. mai 2020 Jeg tenker lyden av barn som er ute og leker og koser seg er den MINST verste lyden man kan høre ute. Hva med gressklippere, motorsager, høytrykkspylere og ikke minst måker som lager forurensende støy i ethvert nabolag dag inn og dag ut hele våren og sommeren? Noe sier meg at det er de samme menneskene som klager på barnestøy, som klager på at barn aldri er ute og sosiale lenger. La barna leke for faen. J22 Anonymkode: 27dbd...17f 5
Leo Skrevet 6. mai 2020 #14 Skrevet 6. mai 2020 Men hvorfor må barna skrike som om de er i akutt fare for å dø bare fordi de skal hoppe på trampoline? I min barndom var slik skriking absolutt forbudt bl.a. nettopp fordi at andre skulle forstå at man trengte hjelp hvis man skrek på den måten. Nå kommer jo ingen til å lee så mye som på et øyelokk hvis nabobarna er i ferd med å bli kvalt, drukner eller hva som helst for de skriker jo på fullt volum hele tiden. 12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #15 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi gjør det fordi trampolinen er diger og ugly, og arealene nærmest huset prioriteres derfor til utemøbler, planter, blomster og andre "fine" ting. Anonymkode: abcfa...7a5 Men du tror naboen vil sette pris på å ha den midt i utsikten sin? Anonymkode: 5bf08...c9a 10
ada@ Skrevet 6. mai 2020 #16 Skrevet 6. mai 2020 Nei, et du hva, man kan ikke regler for alt. Hvis man ikke orker lyd fra trampoline så bør en flytte lenger vekk fra folk. Når det er sagt så får ikke mine unger hoppe etter kl.22, da kan de heller roe ned med noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #17 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er så merkelig er at disse trampolineeierne flytter den lengst mulig bort fra seg selv og nærmest mulig naboen. Hvorfor det, mon tro? Anonymkode: 5bf08...c9a Helt enig. Jeg skjønner godt denne damen. Det er vel ingen som blir glad over å få en trampoline rett oppi tomtegrensa. Jeg bor i 4 mannsbolig og en dag monterte de under opp ei diger trampoline rett utenfor mitt stuevindu. Jeg bor i 2. etasje. Jeg ba dem flytte den til en annen del av hagen. Det går an å vise hensyn til sine naboer. Hvorfor kan ikke de som bråker heller flytte på landet? Anonymkode: 86634...742 8
Kågebruker Skrevet 6. mai 2020 #18 Skrevet 6. mai 2020 Dette er vel ikke den viktigste saken i verden akkurat. Hvordan skal man sørge for at loven overholdes? Ansatte politifolk til å gå rundt i villaområder?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #19 Skrevet 6. mai 2020 Ja, da må vi få regler om eldre folk som går med rundt med plystrenese. Veldig forstyrrende lyd når man prøver å konsentrere seg Anonymkode: 4c227...24a 1
NewInTown Skrevet 6. mai 2020 #20 Skrevet 6. mai 2020 Hvis man ikke tåler litt støy fra mennesker, og det å ha mennesker rundt seg, må man flytte lenger utpå landet der det er litt avstand mellom folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå