Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet ut fra samboer, skal registrere meg som enslig hos nav. Hvor lang tid vil det ta for dem å endre vedtaket til enslig (2,91) og ikke (2,66). Vil jeg allerede få utbetaling som enslig denne måneden? utbetalingsdato er 15. mai. Er forresten ung ufør, derfor jeg bruker de tallene.

Anonymkode: 266b0...85a

Gjest DislayName
Skrevet

Etter hva jeg har hørt er det mye styr ångå endret tilbake til enslig, så denne tråden skal jeg følge med på. 

TS  hvorfor ringer du ikke bare NAV og spør?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, DislayName skrev:

Etter hva jeg har hørt er det mye styr ångå endret tilbake til enslig, så denne tråden skal jeg følge med på. 

De har stengt tlf. Må sende dem en melding.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, DislayName skrev:

Hva mener du med styr?

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk helt umulig å gi deg svar på. Noen ganger er nav raske, andre ganger tar det tid. Uansett, så skal du ha evt etterbetaling om det ikke kommer på plass ved første gjeldene måned. 

Anonymkode: 41eb4...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok nesten 3 mnd her. Vanlig ufør  vanlig ufør

Anonymkode: 26d21...f5f

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet ut fra samboer, skal registrere meg som enslig hos nav. Hvor lang tid vil det ta for dem å endre vedtaket til enslig (2,91) og ikke (2,66). Vil jeg allerede få utbetaling som enslig denne måneden? utbetalingsdato er 15. mai. Er forresten ung ufør, derfor jeg bruker de tallene.

Svaret på det er nei

Om jeg skal gjette så vil jeg gjette på tidligst august, men som en over sier så er det helt umulig å komme med noe konkret rundt dette. Noen ganger så er NAV raske, andre ganger er de trege. ;) 

Anonymkode: 65b36...f27

• Liker 2
Skrevet

Sørg for å ha unnagjort flyttemeldingen først hvis ikke så blir det ikke godkjent. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på det er nei

Om jeg skal gjette så vil jeg gjette på tidligst august, men som en over sier så er det helt umulig å komme med noe konkret rundt dette. Noen ganger så er NAV raske, andre ganger er de trege. ;) 

Hvem vurderer dette? nav lokalt? og nav i den kommunen jeg flytter fra eller nav kommunen jeg flytter til?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på det er nei

August? så lang tid? trodde det nesten gikk automatisk og ble endret med en gang/ innen en uke. Har du måttet vente så lenge?

AnonymBruker
Skrevet

dette har jeg også lurt på!

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Må man registrere seg som enslig hos nav? Trodde det gikk automatisk? Jeg ble enslig for snart 1.5 år siden, men ikke fått noe mer utbetalt? Skulle jeg hatt det?

Anonymkode: a16e9...231

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

August? så lang tid? trodde det nesten gikk automatisk og ble endret med en gang/ innen en uke. Har du måttet vente så lenge?

Endringen (dvs. økingen på uføretrygden) legges inn manuelt i systemet og du må melde fra til dem om at du har blitt enslig. Å vente til august er ikke lenge. Det er snakk om noen få måneder, men det er min gjetting som sagt.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man registrere seg som enslig hos nav? Trodde det gikk automatisk? Jeg ble enslig for snart 1.5 år siden, men ikke fått noe mer utbetalt? Skulle jeg hatt det?

Har du uføretrygd? Satsen for en enslig på uføretrygd er litt høyere enn satsen for en som har samboer eller er gift. 
Endringen går ikke automatisk og du må melde i fra til NAV ved endring av sivilstatus. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel endre status på sivilstatus inne på Nav sine sider?? Under sin egen profil, og da burde det jo gå fort?

Anonymkode: 6aee4...a00

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei du må gjøre dette selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må registrere det, du får mer utbetalt da

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel endre status på sivilstatus inne på Nav sine sider?? Under sin egen profil, og da burde det jo gå fort?

Det jeg også tenker! forstår ikke hva som skulle tatt så lang tid med dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...