Gå til innhold

Dere som er i risikosonen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det i forhold til jobb? Sykmelding eller hva gjør dere? Er du i permisjon? Jeg er i mammaperm, så trenger ikke tenke mye på det utover det.

Men er nødt å ha de eldste hjemme fra skole og barnehage. 

De som forstår og respekterer at jeg kan bli mye dårligere eller dø om jeg blir syk, de er veldig forståelsesfull. Men jeg føler press av enkelte, blant annet andre foreldre på skolen og barnehagepersonell som mener barna bør tilbake til normalen. Opplever dere lignende?

Anonymkode: 09eeb...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer så gjør alt hjemmefra. Mine foreldre, som også er i risikogruppe, har enten hjemmekontor eller tilrettelagt på arbeidsplassen.

Opplever at de fleste forstår at jeg er ekstra forsiktig ift smitte, men mange tror at siden jeg er ung er jeg også automatisk frisk. Men viktigste vi gjør er å sette helsa vår først! De som presser på og er usympatiske forstår ikke hvordan situasjonen vår er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke råd til å bry meg. Sykdommen som plasserer meg i risikosonen har også ødelagt arbeidslivet for meg (for store sykdomsrelaterte CV-hull til å få en skikkelig jobb), så jeg har måttet ta deltid, vikariater, engasjementer og enkeltoppdrag i mange år allerede. Nå er det full stopp i tiltak, redusert rekruttering, færre oppdrag og mer konkurranse enn noengang, og jeg står i fare for å gå personlig konkurs. Hvis jeg gjør alt jeg kan for å sikre inntekten har jeg en sjanse. Hvis jeg gjør det jeg bør for å sikre helsa, mister jeg sannsynligvis alt jeg eier.

Anonymkode: 26515...e2b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er risikosonene? Er det i byene?

Anonymkode: 9e8b5...98c

AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring avhenger det både av hvor folk bor, og hvor "risiko" de er i. Det er større sjangs for å få skjeve blitt hvis en ellers frisk person med et snev av astma holder barna sine hjemme, eller hvis man går på høydose kortison, er overvektig på grunn av det og har et alvorlig høyt blodtrykk og diabetes som allerede er mye på sykehus pga sykdom.

Anonymkode: 3c660...24b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har moderat forhøyet risiko begge to. Han har hjemmekontor, jeg er på AAP. Vi gjør egentlig ikke noe annet enn å følge myndighetenes råd. Å ta barna ut av skole og barnehage er ikke et alternativ for oss. Det vil helst gå godt, sa min bestemor :)

Hadde en av oss hatt veldig høy risiko måtte vi ha tenkt annerledes. Men vi er ikke dårligere stilt enn hjertesyk og noe nedsatt immunforsvar.

Anonymkode: a19d7...2be

• Opprett ny...