AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Jobbet 5 steder opp gjennom. De fleste lederne ser ikke sine ansatte, har mål som ikke er mulig å oppnå, er dårlig på konflikthåndtering, overser problemene ansatte kommer opp med. Har møtt en som var forståelsesfull, brydde seg, oppriktig opptatt av hvordan ansatte hadde det, tok opp saker vi var uenig i eller bekymret over med sin ledelse igjen. Anonymkode: f93c4...bd1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 En leder må være opptatt av et godt arbeidsmiljø blant de ansatte, og forstå hva som skaper det. En må også være flink til å organisere arbeidet blant de ansatte og være tydelig en tydelig leder, uten at man blir kjeftet og skremmende. Det holder ikke å være sterk faglig som sykepleier/helsefagarbeider og tro man automatisk blir en god leder, det handler om å være god på ledelse, organisering og personal. Anonymkode: 766de...a38
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Kunnskap vedr. gjeldene lovverk (alt fra aml til helsepersonell/pas.rettighetsloven). Tydelig og synlig i arbeidsmiljøet. Kunne lede, gi konstruktive tilbakemeldinger, være rettferdig, støttende - og ta opp »ubehageligheter» med ansatte. De fleste ledere jeg har hatt gjør ikke dette - de tør ikke gå i diskusjon eller slå ned på ting som er ugreit. Arbeidsmiljøet blir vanvittig dårlig. Anonymkode: 0fb8f...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå