Gå til innhold

Hjelp til sårbare barn ved å åpne barnehager - bare tull

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på fem år som henger etter i utviklingen av språket og det sosiale. Han har fått innvilget flere timer med spesialpedagog i uka, før han skal gjøres klar til skolestart. Så jeg var veldig bekymret mens barnehagen var stengt siden han ikke kunne få den hjelpen. 

Barnehagen er åpen igjen nå, og så får vi beskjed om at hjelpen han har krav på utgår foreløpig fordi spesialpedagog ikke kunne komme til barnehagen slik situasjon er nå. Så alt pjattet om å hjelpe sårbare barn er bare tull. Håper at han utvikler seg nok til å være klar til skolen uten hjelp fra spesialpedagog.

Flere med samme erfaring?

Anonymkode: 8b047...836

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig synd at tilbudet til sønnen din er lagt på is! Kan du klage på dette? Har de en plan for når spesialpedagogen skal komme inn igjen? Det er ille at barn ikke får hjelpen de har krav på.

Likevel vil jeg ikke si at det er "bare tull" at det er viktig med barnehageåpning for mange barn. Sårbare barn kommer i mange kategorier. Noen barn er ikke sårbare i seg selv, men har en familiesituasjon som gjør det vanskelig å være hjemme over lang tid. Det reduserte tilbudet er ikke godt nok for mange, som din sønn, men allikevel kan det være bedre enn ingenting for mange også.

Anonymkode: 8e75f...9ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De sårbare barna skyves foran mens det bakenforliggende årsak er økonomi. 

Anonymkode: 5aa81...225

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor overtar ikke barnevernet ansvaret for de sårbare barna?  Disse barna lider jo hjemme i helger og ferier også.

Anonymkode: 57936...295

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så alt pjattet om å hjelpe sårbare barn er bare tull.

Sårbare barn som i barn som ikke får tilstrekkelig læring hjemme eller over internett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Sårbare barn som i barn som ikke får tilstrekkelig læring hjemme eller over internett. 

Ja, som min gutt. Man får ikke vedtak om pedagogisk hjelp på flere timer hver uke for ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi er kjekt å ha i et samfunn, da.

Blir dårlig både med helsehjelp, arbeidsplasser og pedagogisk bemanning hvis samfunnet går konk :sukk:

Hva tenker du ville være en god løsning? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som min gutt. Man får ikke vedtak om pedagogisk hjelp på flere timer hver uke for ingenting. 

Har de sagt noe om tidsperspektiv? Andre løsninger underveis? Hva sier styrer når du tar opp din bekymring, de må jo si noe eller mene noe om dette?

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du skal gjøres? Stenge alt i 2+ år? Det er jo fullstendig irrasjonelt og urealistisk

Anonymkode: d61b1...d30

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen må ha det inn med teskje...

Sårbare barn er ikke bare de som trenger ekstra hjelp, men også de som har behov for den læringen som foregår i barnehagen/skolen ettersom foreldre ikke kan tilby dem tilstrekkelig hjelp og/eller har de pedagogiske evnene. 

• Liker 1
  • Opprett ny...