AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 På et innfall tok jeg i fjor med meg en liten blåbærplante fra et hagesenter. Den var merket "stikling" og i følge lappen som hang på er det en type som får rosa blåbær. Det jeg lurer på, er hvor lang tid det tar før en slik stikling bærer frukt? Hvor gammel er en slik plante egentlig? Jeg vet at ved å så blåbær fra frø, så går det kanskje 4 år til det kommer bær på planten, men håper det går litt kjappere med en stikling Ser ikke knopper på planten min enda, men den har akkurat begynt å få blader, så kanskje det kan komme i år uansett? Fikk ingen bær i fjor, men det forventet jeg ikke heller. Anonymkode: 55657...222
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Er det ingen hagefolk her? 😄 Anonymkode: 55657...222
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Nei, de er ute i hagene sine på denne tiden. Vær tålmodig så kommer det nok noen. Anonymkode: 91896...761 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Det er helt umulig å si. Jeg har kjøpt to busker for noen år siden, den minste busken fikk bær først. Det som er en liten busk for deg er ikke nødvendigvis en liten busk for andre. Og planten gjør til syvende og sist som planten vil 😛 (De fleste hageblåbær er selvpollinerende, men jeg ville sjekket om planten din er av typen som gir bedre avling hvis du har to busker.) Anonymkode: f2028...550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå