AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Har samboer fra nabolandet. Han flyttet til meg i november, og han har to mindreårige barn i nabolandet. Vi var og besøkte barna i jula, så var han der alene i slutten av januar. Nå har han ikke sett barna siden januar og det er uvisst når han får se dem igjen. Har hørt at Norge søkte om å stenge grensene til og med august, så da får han ikke sett dem i sommerferien heller. Ingen garanti for at de åpner grensene etter august heller, det har jo vært sånn med alle tiltak her - forlenger og forlenger. Jeg er redd for at samboer flytter tilbake til hjemlandet hvis dette ikke løser seg til sommeren. Og jeg forstår det selvfølgelig, han må jo velge barna foran meg. Det som er kjipt er at jeg etter å ha blitt bedratt, løyet til, sveket og behandlet som dritt av tidligere partnere endelig fant en mann som elsker meg for den jeg er og behandler meg som en dronning. Han har også fått det mye bedre her med tanke på jobb og det psykiske. Vi har gått med gifteplaner og han planla å begynne på utdanning her til høsten for å bli ferdig med utdanningen som han påbegynte i hjemlandet men aldri fullførte grunnet det økonomiske. Det blir utrolig vondt å miste ham nå som jeg har fått bedre helse, bedre psyke og mye bedre liv med ham. Men jeg har ikke noe valg enn å la ham dra hvis han bestemmer seg for det. Og før dere begynner med eventuell drittslenging - jeg har ikke stjålet ham fra kona, han har ikke fått mindre samvær med barna (han så dem kun i ferier da han bodde i hjemlandet fordi mor valgte å gifte seg på nytt og flytte på motsatt kant av landet med barna). Han betaler mer i bidrag nå fordi han tjener dobbelt så mye i Norge. Anonymkode: b54fb...713
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Trist at du må ha en mann for å være hel. Hvorfor er du ikke sterk og hel for deg selv. En samboer er ikke terapeuten som skal gjøre ditt liv bedre. Den jobben må du gjøre selv. Hvis han må tilbake til barna så tåler vel dere det om dere elsker hverandre. Før i tiden var sjømenn ofte borte i 2 år fra koner og barn. Hørte ikke de klaget. Så nei, jobb med deg selv og la barna være med faren sin. Det kommer en dag etter Corona og. Anonymkode: edc9f...71d 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trist at du må ha en mann for å være hel. Hvorfor er du ikke sterk og hel for deg selv. En samboer er ikke terapeuten som skal gjøre ditt liv bedre. Den jobben må du gjøre selv. Hvis han må tilbake til barna så tåler vel dere det om dere elsker hverandre. Før i tiden var sjømenn ofte borte i 2 år fra koner og barn. Hørte ikke de klaget. Så nei, jobb med deg selv og la barna være med faren sin. Det kommer en dag etter Corona og. Anonymkode: edc9f...71d Nå har du vridd det helt rundt. Jeg trenger ikke en mann for å være hel. Men alle føler seg enda et hakk bedre når noen elsker dem og viser det. Jeg er sterkere enn mange andre. Jeg har heller ikke hindret barna i å være med far, hvor leser du det? Han har ikke sagt at han skal flytte, men jeg vet at han sikkert gjør det hvis dette varer for lenge. Og hvis han først flytter så kommer han nok ikke tilbake. Anonymkode: b54fb...713 12
alli634 Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Grensene er vel ikke stengte? Norske myndigheter krever karantene ved hjemkomst, det er det eneste. Hvordan det fungerer i Sverige/Danmark vet jeg ikke da 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 Det blir da du som i en periode må være uten ham, istedet for barna. Skjønner ham godt jeg. Det klarer du fint. Anonymkode: 90534...f47 5
Bringebærjenta Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 Grensene er ikke stengt for samvær? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir da du som i en periode må være uten ham, istedet for barna. Skjønner ham godt jeg. Det klarer du fint. Anonymkode: 90534...f47 Han har ikke sagt at han skal flytte, men jeg er redd for det. Og hvis han flytter så kommer han nok ikke tilbake. Det er ikke enkelt å flytte inn og ut av et land, finne jobb, begynne alt på nytt for andre gang. Så denne "perioden" vil nok være for alltid, dessverre. Det blir heller ikke noe lettere for ham, han får jo ikke sett barna sine så ofte og må sitte der alene nesten hele tiden (det er ikke jobb for ham å få på mors bosted, og han har heller ikke råd til å leie noe der). Tror ikke han da orker å være alene over lang tid, uten barn eller samboer. Anonymkode: b54fb...713
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, Bringebærjenta skrev: Grensene er ikke stengt for samvær? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ Grensa på andre siden er stengt. Anonymkode: b54fb...713
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 Barn som har samvær med en foreldre bosatt i Norge eller Sverige, kan reise på samvær. Anonymkode: 5bbcb...9ce
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #10 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn som har samvær med en foreldre bosatt i Norge eller Sverige, kan reise på samvær. Anonymkode: 5bbcb...9ce Hans hjemland har fortsatt en stengt grense mot Norge, og ingen vet når den åpner. Anonymkode: b54fb...713
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #11 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hans hjemland har fortsatt en stengt grense mot Norge, og ingen vet når den åpner. Anonymkode: b54fb...713 Hvilket land er det snakk om? Finland? Russland? Anonymkode: 5bbcb...9ce
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #12 Skrevet 5. mai 2020 Du får lese her: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ Anonymkode: 5bbcb...9ce
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #13 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får lese her: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/familier-slipper-karantene-etter-samvar-pa-tvers-av-landegrenser/id2697212/ Anonymkode: 5bbcb...9ce Hans land har stengt grensa si mot Norge, så det hjelpe ikke at han slipper karantene, han kommer seg ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #14 Skrevet 5. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hans land har stengt grensa si mot Norge, så det hjelpe ikke at han slipper karantene, han kommer seg ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713 Om han er statsborger i det landet kommer han inn, og han er folkeregistrert i Norge, så kommer han tilbake inn i Norge. Om barna er såpass store at de kan gå over grensa, så får de møtes ved en grenseovergang så de kommer på besøk hos dere. Anonymkode: 5bbcb...9ce 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #15 Skrevet 5. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hans land har stengt grensa si mot Norge, så det hjelpe ikke at han slipper karantene, han kommer seg ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713 Det er ingen av våre naboland i Norden som har stengt innreise for eget lands statsborgere. Anonymkode: 252c2...c03 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #16 Skrevet 5. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen av våre naboland i Norden som har stengt innreise for eget lands statsborgere. Anonymkode: 252c2...c03 Det går ikke fly dit, så nei, man kommer ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #17 Skrevet 5. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Det går ikke fly dit, så nei, man kommer ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713 Nå ble jeg forvirret... Hvordan skal han kunne flytte hjem om han ikke kommer seg inn i hjemlandet? Anonymkode: 911f7...dcf 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #18 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke fly dit, så nei, man kommer ikke over grensa. Anonymkode: b54fb...713 Er dette bare trolling? Først skriver du nabolandet, som vanligvis er Sverige, til nød et annet land i skandinavia, og nå må han plutselig ta fly dit? Anonymkode: d3172...63a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #19 Skrevet 5. mai 2020 Har du barn? Er det aktuelt for deg å flytte dit? Virker ikke som han har hatt voldsomt med samvær før heller, med den reiseveien? Anonymkode: f7678...1c4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette bare trolling? Først skriver du nabolandet, som vanligvis er Sverige, til nød et annet land i skandinavia, og nå må han plutselig ta fly dit? Anonymkode: d3172...63a Ikke bare Sverige som er Skandinavia. Ingen trolling. Anonymkode: b54fb...713
Anbefalte innlegg