AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Jeg har to barn, men jeg har alltid hatt lyst på tre. Mannen vil stoppe med to. Jeg prøver stadig å få han med på trebarnstanken, men han er litt låst i sin avgjørelse. For tiden ser jeg babymaten overalt og det stikker sånn. Jeg blir helt deppa av at jeg ikke skal gå gravid, aldri skal få babyen min i armene igjen. Er det noen som har noen gode råd? Jeg forstår mannen min, men jeg synes likevel at vi kunne diskutert et tredje barn litt mer. Det blir alltid dårlig stemning når det diskuteres.. Anonymkode: 9543b...537
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Jeg har det litt på samme måte. Det eneste rådet må være å snakke om det uten å presse. Jeg har ikke som mål å overtale mannen, det ender lett med problemer. Men jeg tror det hjelper å snakke i ro og fred om hva som er fint med livet som det er, hva som kunne bli fint med et barn til og hva som er risikoen. Det er lett å havne i en diskusjon der en er for og en er imot. Men jeg forstår mannen min jeg også, og tror det er bra for begge at jeg også er med å setter ord på at det ikke nødvendigvis er det beste å få en til. Mannen min er så godt som sikker, så jeg tror ikke det blir noen nr. tre hos oss. Og jeg må jobbe med å innfinne meg med det. Jeg syns det hjelper på den jobben også at vi snakker en del om det. Anonymkode: d2085...145
Mia.Helen Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 (endret) Vi har alltid ville stoppe på to. Men nå har minste blitt tre år og er ikke baby lenger. Det fikk mannen til å savne babytiden (han har sikkert glemt våken nettene og babyskrik😂). Når vi satt oss ned å snakket så snakket vi mye om alt. her er det vi diskuterte; Vi har økonomi til det, tid til det, mer enn nok kjærlighet til det. Vi er hjemme om kveldene uansett, er ikke glad i å reise til utlandet, trives best på Norges ferie. Vi er begge vokst opp med mange søsken. Jeg har to søsken, han har 4. Så det også ble tema. Det vi også snakket om var at jeg har gått gjennom at mine foreldre skilte seg. Da var det godt å ha to søsken å lene seg til. Samme når vi mistet vår far i ung alder. jeg og mellomste søsken vokste fra hverandre i ungdoms årene. Vi hadde dårlig forhold i flere år. Hadde vi ikke hatt 3. Mann i flokken hadde vi vært alene hver for oss i flere år. Heldigvis hadde vi begge lillebror ❤️ Senere fant vi sammen igjen Sett dere ned en kveld i ro og fred med noe godt å drikke og kanskje litt snacks. Ha åpent sinn begge to og Finn frem stearinlys, blyant og papir. En åpen diskusjon uten forpliktelser. Det er viktig at begge får lufte følelser og tanker. Begge må bli hørt uten sure miner. Mange gode argument !! Og vi er nå prøvere 😍 Lykke til !!! Endret 5. mai 2020 av Mia.Helen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå