Gå til innhold

Når kjæreste og bf er i risikogruppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal da barna sendes på skolen når den åpner? Typen og jeg bor ikke sammen, men er sammen hver dag. Han.er her når jeg jobber osv...

Han har hjerte problemer, høyt blodtrykk og diabetes. 

Hva er regelen her?

Anonymkode: ab48b...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du synes vel ikke det er rett at barnet skal holdes tilbake fra skolen fordi du har en kjæreste med helseproblemer?

Anonymkode: 8a83a...76d

• Liker 5
Skrevet

Men han er pappan til barnet? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes vel ikke det er rett at barnet skal holdes tilbake fra skolen fordi du har en kjæreste med helseproblemer?

Hva da med min jobb? Han er jo med barna når jeg jobber kveld og helg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med min jobb? Han er jo med barna når jeg jobber kveld og helg. 

Han har jo ansvar selv for hva han ønsker å utsette seg for og hvilke risikoer han er villig til å ta, men barna må få lov å gå på skolen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har jo ansvar selv for hva han ønsker å utsette seg for og hvilke risikoer han er villig til å ta, men barna må få lov å gå på skolen.

De får jo heller da ikke sett sin far. Jeg synes dette er vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg har hørt noe om at de som har foreldre i risikogruppe kan få hjemmeskole? 

Anonymkode: 49f9b...d94

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes jeg har hørt noe om at de som har foreldre i risikogruppe kan få hjemmeskole? 

Anonymkode: 49f9b...d94

Var det jeg tenkte på. Ille nok at de ikke har møtt besteforeldre på 2 mnd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får jo heller da ikke sett sin far. Jeg synes dette er vanskelig. 

Ja, det blir jo annerledes. De bør holde kontakten og dersom han er i risikogruppen er det nok best de har hjemmeskole.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna er med dere, og dere har risiko og kan undervise selv, så bli hjemme ja

Anonymkode: 8859f...d1b

Skrevet

Dette er noe du/dere må ta opp med lege, for om du ikke selv skal bli ansvarlig for hjemmeskolen så må en ha en legeerklæring på at det ikke anbefales at barnet/barna skal tilbake til skolen.

Nå har de åpnet for at barna kan møte besteforeldre så sant disse ikke er i risikogruppen og at en overholder avstand på 1 meter samt ikke møtes om en av partene viser tegn til sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mt3 skrev:

Dette er noe du/dere må ta opp med lege, for om du ikke selv skal bli ansvarlig for hjemmeskolen så må en ha en legeerklæring på at det ikke anbefales at barnet/barna skal tilbake til skolen.

Nå har de åpnet for at barna kan møte besteforeldre så sant disse ikke er i risikogruppen og at en overholder avstand på 1 meter samt ikke møtes om en av partene viser tegn til sykdom.

Min far er snart 80 år og bare en lunge..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far er snart 80 år og bare en lunge..

Da er han i risikogruppen og bør vel helst kun treffes på facetime el. eventuelt på en fin sommerdag utendørs med 2 meters avstand. 

AnonymBruker
Skrevet

Du prioriterer barna og nedprioriterer kjæresten. Problem løst :) 

Anonymkode: 2309e...c59

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri holdt barnet hjemme fordi en kjæreste sliter med helsa. Da fikk jeg heller holde avstand til kjæresten.

Mine barn savner skolen masse. Venner, lærerne, det sosiale, en mer normal hverdag osv. Jeg tar det ikke fra dem pga. en kjæreste jeg har valgt. 

Anonymkode: 551e3...82d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg tenkte på. Ille nok at de ikke har møtt besteforeldre på 2 mnd. 

Jeg er i risikogruppene. Så mine barn har ikke begynt på skolen igjen. Vi har hjemmeskole, men ikke som under nedstengningen. Vi får bøker og en litt grundig timeplan, så må vi finne ut av det selv. Går helt fint. Har full støtte fra skolen. Her er i tillegg barnas far død, så vi kan ikke ta sjansen på at de mister meg og.

Anonymkode: f35d3...05b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i risikogruppene. Så mine barn har ikke begynt på skolen igjen. Vi har hjemmeskole, men ikke som under nedstengningen. Vi får bøker og en litt grundig timeplan, så må vi finne ut av det selv. Går helt fint. Har full støtte fra skolen. Her er i tillegg barnas far død, så vi kan ikke ta sjansen på at de mister meg og.

Anonymkode: f35d3...05b

Jeg er ikke i risikogruppen, men hva om jeg blir syk og lagt inn? 

Dere som synes jeg skal blåse i kjæresten og sende barna på skole,  hva når jeg jobber kveld og helg? Sykehus ansatt. 

• Opprett ny...