Gå til innhold

Innafor å dra på visning til eiendom man ikke har råd til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er greit å dra på visning til en eiendom man strengt tatt ikke har råd til og ikke har planer om å by på? Det er snakk om en landbrukseiendom som har blitt brukt til gårdsturisme. Jeg er veldig interessert i denne type eiendom, men har ikke råd til å kjøpe nå. Men vil gjerne se hvordan det er der siden dette er en unik mulighet. Visning er etter avtale. 

Anonymkode: 4424b...715

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Er faktisk ikke dumt fordet du da kan bedre orientere deg i forhold til hva du ser etter.

Alt fra hvilken rom fordeling, størrelse osv (gjelder alle eiendommer)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I disse dager er det mye som må planlegges rundt en visning, for å holde megler og potensielle kunder trygge, samt holde hjemmet til selgeren smittefritt. Bare vaskingen mellom hver visning er et himla styr.

Dersom jeg måtte bruke flere timer på å vaske og desinfiserer eiendommen både før og etter visning, for så å finne ut at du bare var her for å kikke, så hadde jeg ikke nølt med å fortelle deg hva jeg synes om det..!

Anonymkode: e792c...f94

• Liker 19
Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Nei. Spesielt ikke i disse dagene her når det er potensielt kan smitte andre som er på visninger. Selgerne ønsker også kunne ha et tillit til at de som er på visninger faktisk er interessert til boligen som er tilsalgs og har råd til å kjøpe det, eller så blir det mange tulle-visninger og bortkastet med tid og energi for megler og selger og det kan gjøre det dyrere å få kjøpt bolig. Det er dyrt nok som det er!

Det er svært ødeleggende for de som faktisk byr også. De ender med å by mye mer pga. de tror det er flere som er interessert til boligen. Tullete og useriøst spør du meg. Greit nok at folk har lite å finne på om dagen, men trenger din kjedsomhet koste selger og kjøper for masse av tid og penger?

Du kan se gjennom bildene på finn.no som oss alle andre!

Endret av Lasox
Skrevet (endret)

Kjør på, sier jeg. Folk drar på uaktuelle visninger hele tiden. Litt enklere når det er åpne visninger, så klart, men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å bruke litt av tiden til en eiendomsmegler. Kanskje vedkommende til og med vet om et annet objekt i din prisklasse.

Endret av blasfeminist
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dra, men ikke fortell noen at du ikke er interessert i å kjøpe.

Anonymkode: ad330...9ba

• Liker 6
Skrevet

Ikke når visning er etter avtale! Enten så betaler selger megleren for å stå der, og du kaster bort 2000-2500kr. av deres penger, eller så holder selger visning selv og står på hodet i vaskebøtta og ordner og styrer for at du skal komme og kaste bort tiden hans/hennes. 

gå gjerne på oppsatte fellesvisninger, men ikke be om privatvisning om du ikke er interessert. Det er respektløst. 

• Liker 24
Skrevet
3 timer siden, blasfeminist skrev:

Kjør på, sier jeg. Folk drar på uaktuelle visninger hele tiden. Litt enklere når det er åpne visninger, så klart, men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å bruke litt av tiden til en eiendomsmegler. Kanskje vedkommende til og med vet om et annet objekt i din prisklasse.

Nei vel?  Hva med litt av pengene til selger som betaler megler per visning? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er jobben deres. Skal meglerne stå og søke i skattelistene og nekte de som har dårlig råd? 

4 hours ago, Lasox said:

Det er svært ødeleggende for de som faktisk byr også. De ender med å by mye mer pga. de tror det er flere som er interessert til boligen. Tullete og useriøst spør du meg. Greit nok at folk har lite å finne på om dagen, men trenger din kjedsomhet koste selger og kjøper for masse av tid og penger?

Du kan se gjennom bildene på finn.no som oss alle andre!

Det er problemet til den som byr om han byr høyere grunnet mange visninger. Det er den personen som tar et dårlig valg. Det kan alltid være mange som går på vinsing, men som blir avskrekket når de får følelsen av boligen og ser hvordan det ser ut på ordentlig. Det er aldri garantert at du vil ha 3 som byr når det har vært 30 på visning

Anonymkode: e9572...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort det. Ikke nå under korona, men vi var på et par visninger i februar, og et par før jul. Vi skal kjøpe etterhvert, og har et par spesifikke ønsker angående antall rom blant annet, og det hjalp veldig på å dra på visning for å realitetsorientere oss litt. Vi vet hvilket nivå vi må legge oss på prismessig, og nå vet vi også hvilket nivå boligene ligger på også, i den prisklassen. Så jeg hadde ikke nølt med å gjøre det, men jeg hadde ventet til koronatiltakene letter :) 

Anonymkode: 7ae5a...005

• Liker 5
Skrevet

Egentlig ikke, -spes nå, vil jeg si...

Vært på visning i starten av detta styret, -hadde blitt tipset om den leiligheten lenge før. På veg hjem fra polet sto det ett skilt: Visning... Ringte på, -og det dukket opp en figur. Megleren sa det var lukket visning, -men spurte og om jeg var en seriøs innteresent, -eller hva faen det heter. -Ja, -har spenn sa jeg. Slapp inn. -Ikke helt hva jeg ser etter, -men kødda ikke med figuren...

Seff gøy å titte, -men muligens vente til detta Covid-styret er over, tenker jeg. ...

a.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I disse dager er det mye som må planlegges rundt en visning, for å holde megler og potensielle kunder trygge, samt holde hjemmet til selgeren smittefritt. Bare vaskingen mellom hver visning er et himla styr.

Dersom jeg måtte bruke flere timer på å vaske og desinfiserer eiendommen både før og etter visning, for så å finne ut at du bare var her for å kikke, så hadde jeg ikke nølt med å fortelle deg hva jeg synes om det..!

Anonymkode: e792c...f94

Hvordan skal du finne ut det? Ts kan jo bare si «det var ikke som jeg trodde» etter visni g. Problem løst. Trenger ikke flagge så høyt hele tiden. :fnise:

Anonymkode: 153ad...2ad

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mhm...vi lever i unntakstider, så jeg ville ha ventet til dette er over og det igjen er vanlig åpen visning.
Da er det helt greit syns jeg, men si det ikke til noen at du ikke er en reell kjøper. Sett nesa litt opp i sky
og se med en kjøpers undersøkende blikk på alt. Vær alvorlig og ikke spis for mange av de nybakte gratis 
bollene på bordet. :nigo: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal du finne ut det? Ts kan jo bare si «det var ikke som jeg trodde» etter visni g. Problem løst. Trenger ikke flagge så høyt hele tiden. :fnise:

Anonymkode: 153ad...2ad

-Måtte oppgi navn og adr. jeg. -Megler hevdet  det var nytt krav i bransjen, for evt. å kunne spore opp kunder, hvis det dukket opp spørsmål om smittespredning... -Han var hissig på smitte... -IKKE berøre noe inni kåken, holde avstand, m.m.m. ... Og var eg. "lukket visning" -kun en inn om gangen..!

(Edit: Man måtte egentlig ha gjort avtale, bestilt visning på forhånd, -jeg bare ramlet over den.

Ble spurt om jeg var seriøs kjøper.

Ja, -har spenn sa jeg. -Han slapp meg inn... )

a.

Endret av Sliten&kjørt52
FunFacts. ...
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Sliten&kjørt52 said:

Egentlig ikke, -spes nå, vil jeg si...

Vært på visning i starten av detta styret, -hadde blitt tipset om den leiligheten lenge før. På veg hjem fra polet sto det ett skilt: Visning... Ringte på, -og det dukket opp en figur. Megleren sa det var lukket visning, -men spurte og om jeg var en seriøs innteresent, -eller hva faen det heter. -Ja, -har spenn sa jeg. Slapp inn. -Ikke helt hva jeg ser etter, -men kødda ikke med figuren...

Seff gøy å titte, -men muligens vente til detta Covid-styret er over, tenker jeg. ...

a.

Her tenker jeg det er hvordan du så ut som gjorde megleren skeptisk. Du var kanskje ikke kledd som en "seriøst" person, pluss at du bærer på handlenett fra polet? Megleren møter selvsagt bomser eller tyver som vil inn. Han trodde du var en av de. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke tiden for å være nysgjerrig og kaste bort tiden til selgerne. Så det er bare å vente til det er åpne visninger. Det er irriterende og unødvendig når useriøse bestiller visning når de ikke har råd til å være med på budrunden. 

Anonymkode: 47fc6...07f

• Liker 9
Skrevet

Nå som det er bestillingsvisninger syns jeg ikke det. Da kan det hende selger vasker og stresser helt unødvendig. Det er ikke ok. Ellers i normalen er det helt ok, opplevd selv at tittere kom på visning og tenkte ikke noe mer over det, antar det er litt vanlig. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg det er hvordan du så ut som gjorde megleren skeptisk. Du var kanskje ikke kledd som en "seriøst" person, pluss at du bærer på handlenett fra polet? Megleren møter selvsagt bomser eller tyver som vil inn. Han trodde du var en av de. 

Nabokåken min, som pappa og en onkel, -var jeg med på å bygge fra jeg var 8 år jeg. Identiske hus..!

Ble solgt for Ca. 8,5 -for Ca. 15 år siden. Boligpriser i lett mer enn snitt populært strøk i Oslo har ikke gått ned...

Driter lett i om megler`n går i dress jeg..! Dem vet hva jeg har..! -Står som veloppdragne skolegutter :-)

Og: -Pleier ikke å pynte meg for å gå på polet nei. ...

Handlenett..? -Bruker ryggsekk jeg... Anonymkode: e9572...c10 ...

F.T.W.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg det er hvordan du så ut som gjorde megleren skeptisk. Du var kanskje ikke kledd som en "seriøst" person,

Resten blir for teit å sitere... Se evt. over, -og lær hva Anonym e9572...c10 mener om saken...

Så mitt svar til Anonym e9572...c10 ..:

Dette var en "lukket visning" -hvor man egentlig måtte ha forhåndsbestilt time,

-dager før, -som jeg tilfeldigvis "ramlet over"

-på veg hjem fra polet. Hadde blitt tipset om att den kom for salg, -mnd. før,

-av ei "Ex.Svigermor" som bodde rett under...

Anonym e9572...c10, -ett tips til deg:

Proffe folk, -som f.eks. meglere, vet / senser muligens når folk juger dem opp i trynet om att de har spenn til det det er prat om, eller ikke... -Jeg trur det...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Skrevet

Vi solgte for en uke siden, og det å selge under corona er slitsomt! Hadde åtte privatvisninger før det ble salg, og selv om jeg ble skuffet av alle de som var innom uten å by etterpå var det ingenting mot de som var innom uten å i det hele tatt ha det økonomiske på plass eller tanke om noe annet enn å kikke 😛

Der man normalt ville ordnet og stylet og vasket for én eller to visninger, har jeg gjort det åtte ganger! Det hadde vært helt greit om det var mange som bare kom for å kikke på en fellesvisning, men ikke nå når kravene er så annerledes. 

Heldigvis tok ikke megleren ekstra for alle privatvisningene, men i utgangspunktet kosta det 3000 for ekstra visning. Blir fort penger av det..

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...