Gå til innhold

Hvor lenge tror du at det kommer til å være kohorter i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier:

hvor lenge tror du det kommer til å være det opplegget med kohorter i barnehagene? Ja, vet mange av dere synes kohort er et teit ord, men det er det som brukes i retningslinjene fra myndighetene.. så vær så vennlig ikke la denne tråden bli en diskusjon om ordet kohort.. 

spørsmålet mitt er hvor lenge du tror barnehagen skal ha dette opplegget med kohorter før de blir samlet som avdeling igjen? :) 

Anonymkode: aaaad...6c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør ped leder eller styrer i ditt barns bhg

Anonymkode: 7db23...8c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut barnehageåret.

Anonymkode: 94c76...270

AnonymBruker
Skrevet

Ut 2020

Anonymkode: 4f9db...1d7

AnonymBruker
Skrevet

I hvert fall ut barnehageåret, det tror jeg er bombesikkert. Så tar de vel en ny vurdering over sommeren og ser hvordan totalsotuasjonen er da. Godt mulig de fortsetter til høsten, men med dette viruset er det meste usikkert...

Anonymkode: d5adf...946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har kommunen gitt signaler om at det trolig myknes opp i løpet av mai. Ikke tilbake til normal, men mer samarbeid mellom flere grupper. 

Anonymkode: 32380...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Kommer en revidering av veilederen 8. mai, så kanskje vi får vite noe mer da..

Anonymkode: 36848...632

AnonymBruker
Skrevet

Ut dette barnehageåret 

Anonymkode: 37990...e42

AnonymBruker
Skrevet

Frem til august så letter de nok opp og samarbeider mer.

Anonymkode: b5feb...923

AnonymBruker
Skrevet

Tipper til over sommeren, men det er jo bare gjetting. Problemet slik det er nå er at barnehagene får korte åpningstider, jeg får kun ha barnet mitt der i 6 timer per dag feks. Det er jo ikke noe vi kan leve med i lang tid, det blir veldig dyrt for samfunnet pga tapt arbeidstid

Anonymkode: 9f4d5...146

Skrevet

Er vel naturlig ut barnehageåret. Lite vits i styre med endringer før sommerferien syns jeg. Husk at ungene bli nå vant med dette og når det som for oss blir en fin "gjenåpning" av normale tilstander - så blir det for de små barna bare enda en endring på hverdagen - på både godt og vondt. Så nå syns jeg de kan holde på ting som de er til de er helt sikre på at neste endring blir varig. Så lettest å endre etter sommerferien ser jeg for meg. Eller kjøre enda 1/2 år med oppdeling. For mine fungerer det faktisk ganske fint, de trives godt i de litt mindre gruppene. Og har betydelig mer utetid! Så dette opplegget kunne nesten kommet for å bli :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også ut barnehageåret, men altså, det er jo en oppmyking allerede.

Leverte barnet mitt til sin kontaktperson i kohort 1 i dag, og hun løp bort for å gi en voksen i kohort 2 en klem rett etterpå. De er ikke så strenge i vår barnehage, og ingen har blitt syk! 

Man begynner jo nå å se at det stemmer at smitten ikke går så fort mellom barn, eller at barn blir særlig syke. Det har gått to uker allerede. Det har vært en og annen barnehageansatt som har vært syk, men det har blitt plukket opp raskt og tiltak er tatt. 

Anonymkode: b3e07...42b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper ut mai, så fra mai åpner de opp for at hele avdelinger kan være sammen med faste voksne som passer gjerne fortsatt på 6 barn, men at hele avdelinger går turer sammen, er ute sammen og kan leke inne sammen. Kanskje ønsketenkning, men håper og tror det blir sånn i løpet av juni. Så er det sommerferie, og når de da åpner igjen i august er vi tilbake til noe mer normalt eller igjen åpner for at hele avdelinger er sammen, men ikke mix med andre avdeling. Og tror de kommer til å være mye ute frem til oktober 😅😂🙈🤞🏻

Anonymkode: 062ee...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det myknes opp om ikke så lenge.Jeg tror iallefall ikke det varer helt til sommeren. Det er ikke påvist mere smitte etter barnehagen opna opp, så ser ikke helt hvorfor man da skulle fortsette med det. Jeg jobber selv I barnehage og her har vi starta og snakke litt om å mykne opp. Ellers er det kun en rettleier ingen kan pålegges og jobbe slik. 

Anonymkode: e4245...bcb

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg like disse dumme Corona-reglene jeg, for nå er vi ikke så mange barn"

"Det er litt rart å si det, men nå gleder jeg meg faktisk hver dag til å gå i barnehagen!"

Er noen av tilbakemeldingene jeg har fått fra barna i min kohort.

Jeg håper det varer for alltid! ❤️ 

Hilsen pedagogisk leder som ser hvor godt barna har det nå.

Anonymkode: e179e...366

• Liker 3
Gjest Kvinne487
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Det er litt rart å si det, men nå gleder jeg meg faktisk hver dag til å gå i barnehagen!"

Skriver under på det! Hilsen Barnehagelærer ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge det vil bare har jeg ikke formening om. Men som de to over meg skriver, virker det som mange barn trives med å være i mindre grupper. Her har jentungen vært i barnehagen da jeg har samfunnskritisk jobb. Jeg var skeptisk til hvordan det ville gå med tanke på nye regler og forandringer. Det viste seg at det var ikke noe å være bekymret for. Hun har vokst på dette og utviklet seg så mye. All kred til de ansatte i barnehagene som tar så godt vare på barna ❤️

Anonymkode: 6f7d8...ea4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror og håper at de åpner opp for at avdelinger kan være sammen fra neste uke 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fint og vel det altså, men man kan ikke fortsette å ha kun 6,5 åpningstid for alltid, det vil ikke fungere for resten av samfunnet. Jeg har ikke råd til å miste 2 timer arbeidstid hver dag de neste 2 årene.....! 

Anonymkode: 062ee...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kohorter og koronatid er kjempefint for de store barna, det er bare så synd at det går ut over de små. 

Hadde jeg ønsket at barnet mitt skulle være alene med en ufaglært voksen hele dagen, hadde jeg hatt dagmamma istedenfor barnehageplass. Reglene er for rigide akkurat nå, og jeg gleder meg til det blir litt mer samhandling på tvers av grupper. 

Anonymkode: b3e07...42b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...