Gjest kilo Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Hei, Leser mye her om slanking osv, fordi jeg ønsker inspirasjon og et lite puff på tunge dager, MEN det virker jo som alle dere er så små :-( ..så jeg blir bare mer deppa isteden.. Jeg er 163 cm og veier 82kg. Er det ingen her som er som meg?
Fr.Friik Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Verden er forskjellig ser jeg. I mine øyne er du "lita" Hadde jeg veid 80 kg hadde jeg vært lykkelig. Men jeg er 1.75 lang da, og veier vel 20 kg mer enn deg. Nå har ikke jeg vært på slankeforumet her, ettersom jeg ikke slanker meg aktivt nå, jeg satser på å trene istede.
Gjest Madeline Skrevet 24. juni 2005 #3 Skrevet 24. juni 2005 Vi er mange her inne som er som deg. På de forskjellige slanketrådene vil du finne alt fra de som bare har et kilo eller to for mye og til de som er virkelig store. Jeg har funnet massevis av inspirasjon på "skjerpings i morgen" tråden. Jeg har bare blitt møtt med positive komentarer og det er mange hyggelige folk som hjelper til med å holde oppe motivasjonen. Så det er ingen grunn til å deppe.
Anglofil Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 Det kommer helt ann på kroppsbygningen din. Selv veier jeg 20 kilo mer enn deg, men har en tung kroppsbygning. Jeg går alltid opp i kilo når jeg trener, så for meg nytter det aldri å se på kiloene. Da ser jeg heller på cm, og skal jeg gå ned, ser jeg heller på hvor mange str. jeg går ned. Det skal forøvrig sies at min trener trodde jeg veide rundt 70 kg. Jeg er 168 cm, ikke spesielt høy, normal, men har trent mye gjennom årene. Hva med å drive med en sport som er morsom og gøyal, ikke noe du liker? Selv går jeg tur hver dag og trener karate. Mvh Yvonne
Gjest Catwoman Skrevet 24. juni 2005 #5 Skrevet 24. juni 2005 Yvonne... jeg har sett bilde av deg i albumet, og jeg kan ikke tro på at du veier over 100 kg, for det ser langt ifra sånn ut. Skrev du feil? :klø:
thei Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 føler det på samme måte!! er selv 1,71 å veier mellom 76-78 kg!!
Gjest Vindelspev Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Yvonne... jeg har sett bilde av deg i albumet, og jeg kan ikke tro på at du veier over 100 kg, for det ser langt ifra sånn ut. Skrev du feil? :klø: Tenkte det samme...
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Det gjør jeg faktisk, men min trener trodde jeg veide 60-70 kg, så jeg har nok bare en tung kropp. Et eksempel på dette er at jeg f. eks veide 70 kg når jeg gikk i 9. klasse, men jeg bruker bare str. 1-2 større enn det jeg gjorde da(fordi jeg har fått former siden den gang). Skrev ikke feil, men vekt er det siste jeg tenker på, tenker heller mer på klesstørrelse og cm. Bruker selv str. 42/44 overdel og str. 44/46 i underdel. Min mor som veier 20 kg mindre bruker 2-4 str mer enn meg.. Men det skal sies at jeg alltid har vært sterk, har aldri trent styrker, men tar 55 kg i benkpress, men trener jeg meg opp kan jeg nok ta mer. Mvh Yvonne
Fr.Friik Skrevet 25. juni 2005 #9 Skrevet 25. juni 2005 føler det på samme måte!! er selv 1' date='71 å veier mellom 76-78 kg!![/quote'] Eh, HALLO?? Kaller du det "stor"? Hvis du veier 78 kg er BMI'en din 26.7. Det er "lett overvekt" Hun i det første innlegget har en BMI på over 30, som går som "skadelig overvekt" eller noe slikt. Det er en ganske stor forskjell! Selv har jeg slanket meg fra en BMI på nesten 40, og ned til 32 eller noe. Jeg tror du bør tenke litt gjennom hva du tenker om deg selv, hvis du mener at du selv er "stor"
Gjest ...... Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Kanskje hun føler seg stor da.. Jeez, selv om du er større enn henne, betyr vel ikke dte at hun mister retten til å føle seg stor, kalle seg stor.. Ikke det at jeg sier at det er stor.. hehe, håper ingen misforstår.. jaja, bare min mening
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #11 Skrevet 25. juni 2005 Kanskje hun føler seg stor da.. Jeez, selv om du er større enn henne, betyr vel ikke dte at hun mister retten til å føle seg stor, kalle seg stor.. Ikke det at jeg sier at det er stor.. hehe, håper ingen misforstår.. jaja, bare min mening Det er jeg i grunn enig med deg i, ens egne følelser er som regel veldig lite rasjonelle, og selvom man objektivt sett ikke er spesielt stor, kan en ikke styre det. Selv har jeg slitt mye med dette siden jeg ble mobbet mye gjennom hele barneskolen. Derfor veier jeg meg sjelden, fordi jeg vil ikke tilbake til dit jeg var. Vekt er bare et tall for meg, for meg er f. eks str en mye bedre indikasjon. Kunne sikkert vært tynnere, men så lenge jeg er fornøyd er det godt nok. Mvh Yvonne
Fr.Friik Skrevet 25. juni 2005 #12 Skrevet 25. juni 2005 Det kan godt hende at hun føler seg stor. Det var derfor jeg skrev at hun burde tenke litt over hvordan hun tenket på seg selv. Jeg ble vel også litt såret når jeg hørte at hun mente at det var stor, hva mener hun om meg da? At jeg er en diger elefant? Det var ikke så krasst ment som det var skrevet.
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #13 Skrevet 25. juni 2005 Det kan godt hende at hun føler seg stor. Det var derfor jeg skrev at hun burde tenke litt over hvordan hun tenket på seg selv. Jeg ble vel også litt såret når jeg hørte at hun mente at det var stor, hva mener hun om meg da? At jeg er en diger elefant? Det var ikke så krasst ment som det var skrevet. Det skjønner jeg, jeg skjønner dere begge. En av de største problemene jeg har slitt med, utenom at jeg har følt meg "tykk", er dårlig samvittighet. Fordi man sårer andre mennesker uten å mene det. Jeg skjønner at du kan føle deg såret. Hvis jeg tar meg selv som et eksempel, ser jeg i dag at jeg aldri var tykk på barneskolen, men allikevel mente jeg at jeg var det. Det hadde jeg fått innprentet i 6 år. Men jeg kunne mene at mennesker som kanskje var større enn meg, så mye penere ut en meg. Dette handler om den desillusjoner som man går å bærer på. Så det betyr ikke dermed at denne personen ser på deg som tykk eller feit, eller hva man skal kalle det, men bare seg selv. Og det er derfor jeg blant annet var redd for å snakke om problemene mine, fordi jeg aldri ønsket å støte noen. Mvh Yvonne
Fr.Friik Skrevet 25. juni 2005 #14 Skrevet 25. juni 2005 I see Yvonne. Jeg har litt kort lunte i dag også. :oops: Jeg ser det nå, når jeg har gått ned 25 kg, at jeg er jo ikke så stor. Jeg trener også mye, og har mye muskler. Men "deigmage" som jeg kaller det. Men det tar litt tid å forandre sine egene bilder av seg selv i hodet også. Jeg besvimte nesten når jeg så bilde av meg selv for to år siden. DA så jeg forskjellen. Jeg ble også litt bekymret for thei, ettersom hun i mine øyne hadde en urealistisk/negativt bilde av seg selv. Men jeg skjønner at hvis noen har veid 60 kg hele livet, også plutselig går opp 15-20 kg, så er det en kjempeovergang for dem, på samme måte som det for meg er en overgang andre veien. Jeg skrev før jeg tenkte.
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #15 Skrevet 25. juni 2005 I see Yvonne. Jeg har litt kort lunte i dag også. :oops: Jeg ser det nå, når jeg har gått ned 25 kg, at jeg er jo ikke så stor. Jeg trener også mye, og har mye muskler. Men "deigmage" som jeg kaller det. Men det tar litt tid å forandre sine egene bilder av seg selv i hodet også. Jeg besvimte nesten når jeg så bilde av meg selv for to år siden. DA så jeg forskjellen. Jeg ble også litt bekymret for thei, ettersom hun i mine øyne hadde en urealistisk/negativt bilde av seg selv. Men jeg skjønner at hvis noen har veid 60 kg hele livet, også plutselig går opp 15-20 kg, så er det en kjempeovergang for dem, på samme måte som det for meg er en overgang andre veien. Jeg skrev før jeg tenkte. Jeg har ikke vanskeligheter med å se det. Selv blir jeg kjempelei meg når jenter som veier 50 kg mener de er tykke. Men da må jeg tenke på at inni hodet deres føler de det, slik jeg har hatt det selv, og som jeg sliter litt med enda. Mvh Yvonne
Gjest Jalileh Skrevet 25. juni 2005 #16 Skrevet 25. juni 2005 Yvonne... jeg har sett bilde av deg i albumet, og jeg kan ikke tro på at du veier over 100 kg, for det ser langt ifra sånn ut. Skrev du feil? :klø: har sett henne selv. ser ikke ut som du veier så mye Yvonne.
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #17 Skrevet 25. juni 2005 har sett henne selv. ser ikke ut som du veier så mye Yvonne. Skal innrømme at jeg er glad for det. Mvh Yvonne
Gjest Catwoman Skrevet 25. juni 2005 #18 Skrevet 25. juni 2005 Da er jo du et levende bevis på hvor lite vekten sier. At det ikke er vekt man skal se på om man er tynn/kraftig.
Anglofil Skrevet 25. juni 2005 #19 Skrevet 25. juni 2005 Du har kanskje rett i det, men man må kanskje se det i henhold til fettprosenten også. Hvis du veier 100 kg og det bare er fett, så er det nok grunn til beskymring for vekten. Men hvis dette er mye muskler/kroppsbygning og lite fett(det er jo ikke slik at jeg ikke er uten fett), så er det en annen sak. Mvh Yvonne
Sienna Skrevet 26. juni 2005 #20 Skrevet 26. juni 2005 Hei, Leser mye her om slanking osv, fordi jeg ønsker inspirasjon og et lite puff på tunge dager, MEN det virker jo som alle dere er så små :-( ..så jeg blir bare mer deppa isteden.. Jeg er 163 cm og veier 82kg. Er det ingen her som er som meg? Kanskje du kunne hatt glede av å lese litt på andre forum som handler kun om slanking, i stedet for bare her? På www.slankenett.no finner du nok mange i din "vektklasse".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå