Gå til innhold

Hvor mange gikk fra hjemmekontor til jobb igjen når barnehagen og skolen åpnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet! Hvor mange hadde hjemmekontor fordi de hadde barna sine hjemme, og kunne startet rett på jobb når skole og barnehage åpnet? Var det egentlig så mange, eller har de fleste hjemmekonto fremdeles?

Anonymkode: 0806d...315

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange har jo hjemmekontor av smittevernshensyn fortsatt, det er ikke sånn at vi har hatt hjemmekontor bare for å ta oss av barna som ikke har vært på skolen (da skulle jo de som ikke hadde omsorgsforpliktelser fortsatt vært på kontoret). 

Anonymkode: 27873...249

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet! Hvor mange hadde hjemmekontor fordi de hadde barna sine hjemme, og kunne startet rett på jobb når skole og barnehage åpnet? Var det egentlig så mange, eller har de fleste hjemmekonto fremdeles?

Anonymkode: 0806d...315

det er ikke noen grunn til å slutte med hjemmekontor fordi om skole og barnehage åpner. Tvert imot. Nå går det jo an å konsentrere seg på hjemmekontoret, og når man får gjort jobben der så er jo hjemmekontor et effektivt og billig smittevernstiltak som det er ekstra viktig å holde på nå som det åpnes på andre fronter.

Anonymkode: e79fb...70d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor her fortsatt. 

Anonymkode: 09a8d...f31

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har ikke barn. Hjemmekontor er fortsatt anbefalingen fra min arbeidsgiver, selv om vi nå har noen fysiske møter i store rom med få personer og stor avstand.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk rett tilbake på jobb når bhg åpnet igjen. Men det var fordi jeg jobber på skole, og de åpnet samtidig med barnehagen. Men jeg jobba minimalt på skolen mens det var stengt (åpent for de med samfunnskritisk jobb), fordi jeg hadde et lite barn hjemme. 

Anonymkode: 02ffe...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Er oppfordret til å ha mest mulig hjemmekontor fra arbeidgiver

Anonymkode: c0e4f...4ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pålagt hjemmekontor fra arbeidsgiver her.

Anonymkode: 00b3f...2b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fremdeles hjemmekontor. Men nå kan jeg jo faktisk *jobbe*, og ikke løpe etter toddler mens jeg forsøker å undervise skolebarna samtidig. 

Anonymkode: 9653b...c81

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pålagt hjemmekontor. Jobber på universitetet, og her er det svært strengt. Hvis vi skal inn i en bygning for å hente noe som er kritisk til arbeidsutførelsen, må vi først søke leder på forhånd, så varsle vaktmester hvilke dører vi planlegger å gå gjennom, slik at renholdspersonalet kan gå over dørhåndtakene med desinfiserende middel... ikke engang på sykehuset der jeg var i dag for å gi blod var det så strenge restriksjoner. 

Anonymkode: e027c...793

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pålagt hjemmekontor. Jobber på universitetet, og her er det svært strengt. Hvis vi skal inn i en bygning for å hente noe som er kritisk til arbeidsutførelsen, må vi først søke leder på forhånd, så varsle vaktmester hvilke dører vi planlegger å gå gjennom, slik at renholdspersonalet kan gå over dørhåndtakene med desinfiserende middel... ikke engang på sykehuset der jeg var i dag for å gi blod var det så strenge restriksjoner. 

Anonymkode: e027c...793

så strengt er det hos oss også. Stor offentlig etat. Da jeg hentet noe ergonomisk utstyr i forrige uke, måtte jeg vente i garasjen, og så kom de ned med det.

Anonymkode: e79fb...70d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor er oppfordret hos oss framover og pålagt for alle som må reise kollektivt for å komme til jobb.

Anonymkode: a0c3a...cfe

AnonymBruker
Skrevet

Oppfording til/ hovedregel m hjemmekontor hos oss. Jeg er på kontoret da jeg slet veldig psykisk m hk. Av 25 ansatte er det nå ca 6 på kontoret, ingen sitter nær hverandre, god plass. 

Anonymkode: d6073...ccf

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmekontor er oppfordret hos oss framover og pålagt for alle som må reise kollektivt for å komme til jobb.

Anonymkode: a0c3a...cfe

Samme her. Jobber for firma i Oslo sentrum. Kontoret er stengt.

Anonymkode: b394b...51a

AnonymBruker
Skrevet

Vi avsluttet hjemmekontor når skolen åpnet opp igjen. Ingen av oss reiser kollektivt og vi har god plass.

Jeg likte hjemmekontor veldig godt, og kunne gjerne fortsatt. Men sjefen var lei av å være hjemme...

Anonymkode: 27279...8db

Skrevet

Vi er pålagt hjemmekontor. Blir ikke noe oppmøte på arbeidsplassen på denne siden av sommerferien tror jeg. 

Skrevet

Fortsatt hjemmekontor, minst til midten av juni men antagelig lengre. I alle fall ikke full drift på kontoret med alle på plass hele dagen hver dag før til høsten tenker jeg. Jobber med beredskap så arbeidsmengden er noe usikker fremover, så det kan oppstå noen behov for å være tilstede på kontoret (eller andre steder).

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fortsatt hjemmekontor (og barna er fortsatt hjemme da de ikke går på småskolen, men håper de snart er tilbake på skolen). De holder på å planlegge hvordan vi skal komme tilbake. Men det blir nok delt opp hvem som må være hjemme og hvem som kan være på kontoret. Vi får kanskje være på kontoret et par ganger i uken. Og sånn blir det ihvertfall til høsten.

Anonymkode: 7896e...eea

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har fortsatt hjemmekontor. De hadde pålagt fra den 12.3., men frivillig fra da barnehagene åpnet igjen.

De fleste på hans arbeidsplass har egne kontor så mulighet til å holde avstand, men tror rundt 80 % har fortsatt med hjemmekontor. Han har en jobb som kan utføres hvor som helst så lenge han har nettilgang og er ikke avhengig av fysisk oppmøte.

Nå har jo barnehagen redusert åpningstid og av den grunn er det og mest praktisk med hjemmekontor da vi bor 2 min unna barnehagen og slipper reisetid på 1 time t/r til jobb og får da vesentlig mer ut av arbeidsdagen hjemmefra.

Anonymkode: 9a365...4ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pålagt hjemmekontor. Privat næringsliv.

Anonymkode: 20133...4fe

• Opprett ny...