AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Slektninger man misliker, eller samboers frekke elskjæreste...Hva gjør man da? Bare inviterer som man forventes å gjøre, men overser dem mest mulig på selve bryllupsdagen? Anonymkode: 6abbb...dc9
HopelessFear Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Hvorfor skal samboerens eks i bryllupet? For meg høres det veldig sært ut. 40
Flamme Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Du skal ikke invitere noen du mener er drittfolk fordi du føler at du må. Dropp drittfolka! Inviter de du ønsker å dele dagen med. 9
blasfeminist Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Rant said: Hvem er det som inviterer ekskjærester? 😅 Må være om de har felles barn da, kanskje?
Rant Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, blasfeminist skrev: Må være om de har felles barn da, kanskje? Ha ha... Man inviterer da ikke en eks selv om det er mor/far til ens barn. Man inviterer dem man vil dele dagen med, som ønsker å feire ens bryllup og kjærlighet. 15
Sammy! Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 Eksen min giftet seg nettopp, vi har felles barn - jeg var ikke invitert (takk Gud 🤣) 11
blasfeminist Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Rant said: Ha ha... Man inviterer da ikke en eks selv om det er mor/far til ens barn. Man inviterer dem man vil dele dagen med, som ønsker å feire ens bryllup og kjærlighet. Nei, jeg skjønner det ikke helt jeg heller, men var eneste muligheten jeg kom på. Virker rart uansett.
Rant Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, blasfeminist skrev: Nei, jeg skjønner det ikke helt jeg heller, men var eneste muligheten jeg kom på. Virker rart uansett. Enste muligheten er om man er venn med eksen, og da omtaler man ikke dem som frekk ekskjæreste, men en god venn. 2
blasfeminist Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Rant said: Enste muligheten er om man er venn med eksen, og da omtaler man ikke dem som frekk ekskjæreste, men en god venn. Det er selvfølgelig en mye bedre grunn 🙂 Kanskje trådstarter kan fortelle hva som er tilfellet her. "Slektninger man misliker" synes jeg kanskje man får tåle, om det ikke har skjedd noe helt drøyt. Om de ikke liker brudeparet heller, så melder de vel avbud.
Rant Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, blasfeminist skrev: Det er selvfølgelig en mye bedre grunn 🙂 Kanskje trådstarter kan fortelle hva som er tilfellet her. "Slektninger man misliker" synes jeg kanskje man får tåle, om det ikke har skjedd noe helt drøyt. Om de ikke liker brudeparet heller, så melder de vel avbud. Enig, man må tåle slektninger man kanskje ikke liker fra bruden/brudgommens side. Men om det er egen slekt er det ingen grunn til å invitere dem om man ikke ønsker. Brudeparet bestemmer selv hvem som blir invitert. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, Rant skrev: Ha ha... Man inviterer da ikke en eks selv om det er mor/far til ens barn. Man inviterer dem man vil dele dagen med, som ønsker å feire ens bryllup og kjærlighet. Vi måtte invitere eksen til vårt bryllup, siden hun og barnet bor et stykke unna. Hun ville ikke at vi skulle bruke barnevakt da barnet ikke er trygg på så mange andre enn meg og sambo (besteforeldre på denne siden lever ikke). Alternativet ville vært å enten ikke invitere barnet eller dra hjem fra festen når barnet skal legge seg, så blant de alternativene så syntes jeg at å invitere henne var best. 😅 Jeg har forøvrig også en inngiftet onkel som har en veldig spiss tunge og en tendens til å kritisere og rakke ned på alt og alle. Det satt lengre inn å invitere han, for å si det sånn 😝 Men er så glad i tanten min som han er gift med, så svelget den kamelen. Plasserte han langt unna oss og lot være å starte samtaler med han utenom normal høflighet som «velkommen», «takk for gaven» osv. Ville ikke gi han anledning til å lire fra seg noe nedlatende om bryllupet eller festen. Der funka veldig bra. Vi var rundt 90 stykker, så jeg følte oppriktig at jeg hadde en reell grunn til å ikke henge mye i nærheten av han da det hele tiden var masse gjester å snakke med og småting å fikse. Hadde vært vanskeligere hvis brullupet var mindre. Anonymkode: 4aa0b...0bc 4
Rant Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi måtte invitere eksen til vårt bryllup, siden hun og barnet bor et stykke unna. Hun ville ikke at vi skulle bruke barnevakt da barnet ikke er trygg på så mange andre enn meg og sambo (besteforeldre på denne siden lever ikke). Alternativet ville vært å enten ikke invitere barnet eller dra hjem fra festen når barnet skal legge seg, så blant de alternativene så syntes jeg at å invitere henne var best. 😅 Jeg har forøvrig også en inngiftet onkel som har en veldig spiss tunge og en tendens til å kritisere og rakke ned på alt og alle. Det satt lengre inn å invitere han, for å si det sånn 😝 Men er så glad i tanten min som han er gift med, så svelget den kamelen. Plasserte han langt unna oss og lot være å starte samtaler med han utenom normal høflighet som «velkommen», «takk for gaven» osv. Ville ikke gi han anledning til å lire fra seg noe nedlatende om bryllupet eller festen. Der funka veldig bra. Vi var rundt 90 stykker, så jeg følte oppriktig at jeg hadde en reell grunn til å ikke henge mye i nærheten av han da det hele tiden var masse gjester å snakke med og småting å fikse. Hadde vært vanskeligere hvis brullupet var mindre. Anonymkode: 4aa0b...0bc Eksen hadde ikke trengt å være i selve bryllupet, h*n kunne holdt seg på hotell eventuelt et annet sted til barnet trengte pass. 3
Daria Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 En mulighet er å oppføre seg som et voksent menneske, slutte å kalle andre for drittfolk og innse at vanlig folkeskikk også gjelder for bruden? Man trenger ikke like alle, selv ikke egne slektninger, men å forholde seg til dem på normal måte en kveld klarer de fleste likevel. Å la være å invitere folk det egentlig er naturlig å invitere eller demonstrativt overse gjester er ungdomsskoleoppførsel. 9
Rant Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, Daria skrev: En mulighet er å oppføre seg som et voksent menneske, slutte å kalle andre for drittfolk og innse at vanlig folkeskikk også gjelder for bruden? Man trenger ikke like alle, selv ikke egne slektninger, men å forholde seg til dem på normal måte en kveld klarer de fleste likevel. Å la være å invitere folk det egentlig er naturlig å invitere eller demonstrativt overse gjester er ungdomsskoleoppførsel. Absolutt ikke enig. Noen folk går rett og slett ikke godt sammen, og dette er brudeparets spesielle dag, ikke en hvilken som helst familiemiddag. Handler ikke om "ungdomsskoleoppførsel", men å feire dagen med dem man er glad i. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 Er en del folk, både venner og slektninger som ikke blir vurdert å sette på gjestelisten engang. Selv om de kanskje ansees som «obligatoriske». Og det er helt greit. Hvis eksen til samboer på død og liv skulle blitt invitert, så hadde det faktisk ikke blitt noe bryllup. Enkelt og greit, det er en av de største dagene i livet ditt og på den dagen skal DU ha det bra. Anonymkode: 02b91...7d9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Rant skrev: Hvem er det som inviterer ekskjærester? 😅 Kvinnene på KG. Anonymkode: 473aa...5b0 3
Rant Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnene på KG. Anonymkode: 473aa...5b0 Du er en av dem? Og tror alle gjør som deg fordi du henger på KG? 1
Yoshi Skrevet 5. mai 2020 #19 Skrevet 5. mai 2020 Jeg inviterer ikke eksen min selv om vi har felles barn. Vi er ikke uvenner eller noe. Jeg synes bare ikke det føles riktig for min kommende mann. Har derimot noe familie jeg helst ikke vil invitere. Setter derfor en naturlig grense for å ikke invitere dem. Samboerne har en onkel han ikke vil invitere. Men inviterer gjerne en annen. Han nekter å ha folk han ikke kjenner eller har et godt forhold til i bryllupet. I min familie hadde det blitt ramaskrik, men forestår ham godt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 Jeg hadde ikke invitert noen jeg ikke liker, om de så var familie eller eks. Bryllupet er jo for deres del, og at dere skal få kost dere mest mulig med de dere faktisk er glad i. Anonymkode: 6d65b...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå