AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 De rødgrønne er lite fornøyd med regjeringe og hudfletter beredskapen, og det skinner klart igjennom hva de mener. https://www.dagbladet.no/nyheter/avkledd-av-pandemien/72428247 Dette må vel være noe av det mest ynkelige å smakløse jeg noen gang har hørt om. Vi snakker nå om en verdensomspennende pandemi, en usynlig fiende som er ekstremt vanskelig å håndtere uten vaksine. Likevel klarer Norge å være en av de aller beste nasjonene og er helt i toppen når det kommert til minst antall smittede og døde som følge av viruset. Likevel er ikke dette bra nok for de rødgrønne. Det er ufattelig. Vi snakker om en regjering som ble avkledd og fullstendig rævpult av ÈN mann i 2011. ÉN MANN. Han drepte 77 mennesker, de fleste barn og ungdom. dette skjedde som følge av en katastrofal beredskap og en helt elendig håndtering av daværende regjeringe, bestående av AP, SV og SP. Måten Norge ble latterliggjort og outsmartet av én gal mann var så pinlig at det ikke finnes noen begreper å forklare dette med. Bare griseflaks hindret at dødstallet ble mangedoblet. Mange husker nok den berømte gummibåten overlastet av politifolk på tur ut til Utøya. At opposisjonen nå våger å gå til angrep på regjeringen for deres håndtering av noe av den største strusselen mot vårt samfunn siden krigen, er så flaut og så lavmål at man helst vil lukke ørene. Spesielt når resultatene som nå begynner å vise seg faktisk er ekstremt bra, sammenlignet med andre nasjoner. La det være sagt - det vil ALLTID være noe å kritisere etter slike kriser. INGEN er perfekte. Det perfekte finnes ikke. Men sett i internasjonal målestokk gjør Norge en jævlig god jobb, og har en av de største suksessratene av alle. Jeg vil anbefale de rødgrønne å holde kjeft, og heller sende en tanke til de pårørende etter Utøyamassakren - der tidenes mest elendige beredskap kostet titalls barn livet. Anonymkode: 01b4c...55b 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Det er startinnlegget ditt som er ynkelig her, ikke noe annet. Selvfølgelig skal man drive den demokratiske prosessen også i kriser, og det innebærer kritikk fra politisk opposisjon. Om du ønsker et land der man ikke har en politisk opposisjon er det mange land i verden som passer for deg. Det er bare å dra. Og ja, i et land der man betaler ekstremt mye skatter og avgifter, og som attpåtil har betydelige verdier i et pensjonsfond, er det faktisk ikke godt nok å bli tattt på sengen. Beredskapen har vært en vits, og selv om også Rødgrønne må ta sin del av ansvaret for det, så er det faktisk en borgerlig regjering som har ansvaret nå. Og selv om 22. juli var en tragedie for ofre og pårørende, så er konsekvensen av dette større. Anonymkode: 4ae79...fbc 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #3 Skrevet 5. mai 2020 Erna gir blaffen i alt annet enn eget image utad i verden, og sine egne tette bånd til verdens storkapitalister. Så jo, hun og gjengen fortjener all mulig kritikk! Anonymkode: e5189...580
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Det er jo opposisjonen sin jobb å sette fingeren på hva som kunne vært gjort annerledes, uavhengig hvem som leder landet. Opposisjonen gir arbeidsro under en akuttfase, og så kommer kritikken etterpå. Det skjedde etter 22.juli, og det skjer nå. Akkurat som det skal være. Anonymkode: 0abb3...887 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 De rødgrønnes kritikk er forståelig, men din kritikk derimot er det ikke. Og jeg stemmer ikke på de rødgrønne, engang. Anonymkode: 47215...46c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 Problemet med den norske opposisjonen, eller den politiske situasjonen er at alternativene våre er pest eller kolera. Det er skremmende det. Ser ikke et av partiene som er verdig min stemme. Ikke et eneste et. Jeg er ikke alene om dette. Forøvrig har Norge gjort en super håndtering av koronaviruset. Anonymkode: c2426...80c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Jeg synes også at Norge har håndtert denne situasjonen veldig bra, og at det ikke er noen grunn til massiv kritikk av Erna. Det som irriterer meg, er at når budsjetter skal lages, så vil opposisjonen bruke denne anledningen til å kritisere regjeringen, ved å skrike høyt etter mer penger til utvalgte områder. Fordi de vet at folk alltid vil ha mer penger! Det er populisme, spør du meg. De slipper selv å ta ansvar for forsvarlig ressursbruk, men skriker ut i media om dårlig prioritering osv. Så ender det med at vi må bruke enda mer penger på ting vi ikke har råd til. I slike situasjoner bør man tenke edruelig om ting, og ikke prøve å slå politisk mynt på en vanskelig situasjon. Anonymkode: 25b66...16f
ss82 Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 Opposisjonen har fremmet en rekke forslag for å øke beredskapen på flere områder, bl. a. når det gjelder legemiddelmangel, som regjeringen har stemt imot i Stortinget. Så jeg synes de har god grunn til å kritisere dem for dette. Det at terrorberedskapen var for dårlig i 2011 fritar da virkelig ikke regjeringen for det ansvaret de har hatt de siste årene. Tvert imot, burde de jo ha lært av dette. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/regjeringen-har-sagt-nei-til-18-forslag-til-bedre-beredskap-pa-fem-ar-1.1701081 1
Anbefalte innlegg