AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #21 Skrevet 4. mai 2020 39 minutter siden, theTitanic skrev: Hvordan funker de på tepper og over terskler? Vår går veldig bra over terskler, men liker ikke tykke tepper. Anonymkode: a70ac...a53
nomore82 Skrevet 4. mai 2020 #22 Skrevet 4. mai 2020 Beste investering jeg har gjort i nyere tid. Robotstøvsugeren altså. Barna og dyra er jeg fortsatt litt i tvil på... 2
Alice123 Skrevet 4. mai 2020 #23 Skrevet 4. mai 2020 (endret) På 4.5.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev: Har en Roborock Xiaomi s5 som jeg elsker! Verdt hver krone, både foreldre og søsken har den samme og er fornøyd. Anonymkode: 88a27...3c1 Jeg har samme og ord kan ikke beskrive hvor fornøyd jeg er. Vi er to voksne med hund, og måtte før støvsuge hver dag. Nå går støvsugeren går mens vi er på jobb, og jeg kan ikke huske sist jeg støvsugde selv. Appen er veldig bra, også. Pleier å kjøre vaskeprogrammet en gang i uken, og jeg syntes det fungerer helt greit. Jeg må påpeke at alle våre møbler er høye nok til at robotstøvsugeren kan gå under, og alt som står på gulvet er plassert slik at robotstøvsugeren kan bevege seg under/rundt. Vi har heller ikke gulvtepper. Jeg kan ikke anbefale robotstøvsuger nok! Edit: tror jeg har s50 og ikke s5. Edit edit: har hund og det er ikke noe problem, ingen er redde hverandre. Hund er på eget rom når jeg er på jobb, så får støvsugeren støvsuge rundt i fred. Endret 6. mai 2020 av Alice123 1
Gjest Tamsi Skrevet 4. mai 2020 #24 Skrevet 4. mai 2020 Jeg har ikke, men har sett en i bruk hos en venn. Hver gang den skulle i gang måtte man ut på en møysommelig runde for å legge opp alle ledninger og kabler, slik at den ikke skulle hekte seg opp eller rive ned noe. Likevel klarte den å sette seg fast i alt mulig, det var et veldig forstyrrende element til å skulle være selvgående. Utrolig bråkete var den også, og dette var en ganske dyr variant tror jeg. Med tanke på hvor mye som skulle stelles i stand for at den skulle kunne gå ifred, innbiller jeg meg at jeg legger mindre innsats/tid i å støvsuge manuelt. Men det er selvsagt noe annet om man har røytende dyr og må gjøre det hver dag. Jeg har iallefall ikke lyst på.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #25 Skrevet 5. mai 2020 7 timer siden, Tamsi skrev: Jeg har ikke, men har sett en i bruk hos en venn. Hver gang den skulle i gang måtte man ut på en møysommelig runde for å legge opp alle ledninger og kabler, slik at den ikke skulle hekte seg opp eller rive ned noe. Likevel klarte den å sette seg fast i alt mulig, det var et veldig forstyrrende element til å skulle være selvgående. Utrolig bråkete var den også, og dette var en ganske dyr variant tror jeg. Med tanke på hvor mye som skulle stelles i stand for at den skulle kunne gå ifred, innbiller jeg meg at jeg legger mindre innsats/tid i å støvsuge manuelt. Men det er selvsagt noe annet om man har røytende dyr og må gjøre det hver dag. Jeg har iallefall ikke lyst på. Jeg har ikke ledninger liggende og slenge, de er festet på vegger osv. Det er bare å starte den her, uten mer om og men. Den bråker litt, men mindre enn en vanlig støvsuger. Setter seg ikke fast i noe, pleier å kjøre den når vi ikke er hjemme. Den har ingen problem med tepper eller dørkarmer. Digg å komme hjem til ferdig støvsuget hus 😊 Har Roborock, tror den kostet rundt 4500 kroner. Verdt hver krone ❤ Anonymkode: f9737...d5b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #26 Skrevet 5. mai 2020 Vi har roborock s6 tror jeg. Vi er utrolig fornøyd. Med tre barn i barnehagealder er det alltid smuler og sand på gulvet. Den tar alt. Må selvsagt ta manuelt noen ganger, men stort sett bruker vi bare den Anonymkode: 892f1...e43
newman01 Skrevet 5. mai 2020 #27 Skrevet 5. mai 2020 Robotstøvsuger er genialt. Kjøpte min første, Neato, i 2011. I fjor oppgraderte jeg til Xiaomi S5 siden den gamle var utslitt og dødt batteri. Med en slik gående blir det generelt lite støv i huset, og mengde støv på lister, lysbrytere og horisontale flater blir betraktelig redusert. Ja, man må ta litt hensyn til møblering og ryddighet, men det er jo deilig å stort sett ha ryddig og rent gulv. Den klarer fint mine nivåforskjeller på 3-4cm, men den klarer ikke å komme seg inn på badet pga. litt høy terskel der. Den faller heller ikke ned trappa pga sensorer i maskinen. Den nye S50 har også en ekstrafunksjon der den unngår tepper om vaskekluten er koblet til. Tror ikke S5 har den funksjonen. Man kan dele etasjen inn i soner/rom, og be den støvsuge f.eks kjøkken spesifikt. Man kan tilogmed be Alexa/Google Assistant om å støvsuge huset Uten å åpne appen. Så jeg som ikke er spesielt begeistret for å støvsuge betaler gjerne 4000kr for å slippe unna majoriteten av den drittjobben. Forrige kostet rundt 3500 og holdt i 8 år, så god investering
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #28 Skrevet 5. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en iRobot Roomba og den er absolutt 100% verdt pengene. Har hund, katt, masse barn. Har også appstyring og alarm i huset, uten at jeg ser hvorfor det skulle være et problem. Anonymkode: 8158d...26a Har en xiaomi, appstyring, alarm, og barn. Det går kjempe fint her også 😀 Anonymkode: eb8b7...6d9
nomore82 Skrevet 5. mai 2020 #29 Skrevet 5. mai 2020 Man må nok ha noen tanker rundt innredning med en robotstøvsuger ja. Ledninger, strømper og sokker blir fort til at den klager på å stå fast, med gjenstander i hjulene eller innsuget. Men det er og en perfekt anledning til å få ryddet opp i ledninger. Alt som må være på gulvet legges i ledningsbokser. Alt annet fjernes. Faste ladestasjoner i huset for mobiler/nettbrett er og veldig lurt. Da får man ryddet ganske bra opp. Her kjører støvsugeren mens vi er ute. Før var det fast hver mandag, onsdag og fredag i arbeidstid. Nå er det manuelt når det ikke er noen hjemme.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #30 Skrevet 5. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en Roborock Xiaomi s5 som jeg elsker! Verdt hver krone, både foreldre og søsken har den samme og er fornøyd. Anonymkode: 88a27...3c1 Jeg har samme og er veldig fornøyd. Den kommer seg inn under sofa og TV bord og tar det verste. Veldig sjelden den setter seg fast eller får andre problemer. Med små barn blir det mye rusk og rask på gulvet og å dra frem den manuelle støvsugeren er et tiltak. Får med ungene på rydding før kveldstell, så blir støvsugingen tatt mens jeg legger. Eller vi setter den i gang når vi er ute av huset. Anonymkode: a990d...272
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #31 Skrevet 5. mai 2020 Absolutt verdt det! Har en Roborock. Det beste med den er at en kan gjøre andre ting mens det støvsuges. Vi bruker den i hele huset (3 etasjer), flytter den fra rom til rom. Praktisk å bare sette den inn på soverommet, trykke på knappen og lukke døren. Så støvsuger den mens jeg feks tar av sengetøyet og rydder barnas rom ved siden av. Har både katt og små barn så det er mye rusk på gulvet og støvsuger oftere nå enn før. Anonymkode: 35a79...fd2 1
stan Skrevet 5. mai 2020 #32 Skrevet 5. mai 2020 Har nå tre robotstøvsugere. En Samsung i kjelleren. En billig roomba i første etasjen. Samme type roomba på hytta. Veldig godt fornøyd med alle. De gjør en god jobb. Men de er avhengig av litt stell for å fungere optimalt. Ikke noe problem med alarmsystemet. Moderne alarmsystemer takler både roboter og husdyr hjemme. Har ikke appstyring på noen av de. Samsungen kan programmeres til å starte automatisk, men de to roombane må startes manuelt. For oss er det ikke noe problem. Anbefales. Men man trenger en vanlig støvsuger også. Så man kjøper en robotstøvsuger for å spare tid og slippe arbeid. Det er uansett ikke rimeligste løsning.
Marimba Skrevet 5. mai 2020 #33 Skrevet 5. mai 2020 Kjøpte en forrige uke. Er hjemme hver dag i koronatiden med hjemmekontor, to barnehagebarn og to røytende polarhunder og møkk lei hundehår i alle kroker, sand fra sandkassa, smuler og alt. Kjøpte roborock s50 max. Jeg er så utrolig fornøyd! Huset her har aldri sett bedre ut. Den kommer seg fint under barnevogene i gangen og mellom spisestuestoler og under hyller og over dørterskler og alt! Også utrolig enkel å bruke. Jeg og ungene tar en liten rydderunde hver kveld før barnetv, så bruker jeg barnetvtida til å ta resten av ryddingen, flytte litt større ting (gyngehest og dokkevogner og slikt), så setter jeg den på i det ungene går på badet og tar på pysj. Når jeg så kommer ned etter at ungene har sovnet er hele førsteetasje ryddig og gulvene støvfrie! I tillegg har den flere fine funksjoner at man kan sende den til en sone man tegner inn på kartet, eller til et spesielt punkt hvor den tar en runde innenfor en radius på 1,5 m (genialt til smulefjerning etter mat). 1
Gjest Jeeeeeeea Skrevet 5. mai 2020 #34 Skrevet 5. mai 2020 Har Xiaomi s5 og er veldig fornøyd! Synes absolutt den gjør en god jobb. Deilig og slippe og drasse med seg sentralstøvsugeren hver gang. Den tar jeg nå frem en gang i uken da jeg uansett må støvsuge sofaen og trappen. Da går jeg over hele huset med den for og få en skikkelig rengjøring. Dette er nesten litt flaut og skrive, for det er bare et luksusproblem, men vi har noen møbler som den setter seg fast i. Vi må løfte opp sofabordet og spisestuestoler feks. Så vi kan ikke bare starte den fra appen når vi vil, vi må planlegge kvelden før slik at vi får satt opp møblene. Som sagt, skikkelig luksusproblem! 😆 På appen går det an og legge inn sperrer, slik at du på kartet markerer steder den ikke skal gå. Du kan også markere ett område for at den bare skal gå der. Helt genialt!
Marimba Skrevet 5. mai 2020 #35 Skrevet 5. mai 2020 12 timer siden, Forundret.. skrev: https://www.tv2.no/a/9032992/ 😐 Haha, ja dette er grunnen til at jeg har vært litt skeptisk tidligere. Men siden hundene og støvsugeren ikke er på samme sted når det støvsuges, er ikke det noe problem. 1
nattsvermer Skrevet 5. mai 2020 #36 Skrevet 5. mai 2020 Vi har den forrige toppmodellen til iRobot. Superfornøyd! Den tar både semi-langhårete kattehår (sikkert lange og) og matsmuler etter småbarn pluss diverse skitt etter sko i gangen. Funker fint på tepper og over lave terskler. Jeg vil si den gjorde forholdet vårt bedre da min mann hater støv og jeg hater å støvsuge 😀
Minya Skrevet 5. mai 2020 #37 Skrevet 5. mai 2020 Vi har en midt-på-treet type uten basestasjon, husker ikke merket i farta, men jeg føler den ikke hjelper med mindre gulvene er relativt rene fra før av. Beholderen er så liten at hvis den kommer over en hybelkanin eller tre så er den full og klager. Den funker hvis det kun er smuler eller lignende, litt som en sånn liten smulesuger/håndstøvsuger. Hvis jeg har klart å støvsuge skikkelig og så kjører den et par timer hver dag, er den sånn tålig verdt det, men den kommer ikke inn i hjørner, så det legger seg hybelkaniner der uansett, og den setter seg veldig fort fast i ting hvis det ikke er kanter som er høyere enn fem cm, og hvis det ligger løse kabler kan den finne på å kjøre seg fast i dem også. Den er kjekk å ha hvis det er mye smuler på kjøkkenet og du ikke gidder å koste eller dra frem støvsugeren, men som sagt, den tar ikke hjørner, og den sliter litt rundt kjøkkenstolene. Kattungene synes den er spennende da.
draug 75 Skrevet 5. mai 2020 #38 Skrevet 5. mai 2020 Både og. Den er veldig god på tepper, og sånn jamnt om rengjøring ellers. Har man det alminnelig ryddig på gulvet er den praktisk å sette i arbeid når man går ut om dagen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #39 Skrevet 5. mai 2020 Roomba til rett over 5000 kjøpt i mars, med en katt som alltid røyter mye er det fantastisk! Verd pengene. Selv om den bare går i begrensede rom pga gammelt hus, merker vi at resten av huset er mer støvfritt siden det ikke dras med overalt. Anonymkode: 68150...8e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #40 Skrevet 5. mai 2020 Har ikke en testvinner og er allikevel fornøyd Anonymkode: 64e73...5aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå