Gå til innhold

Har meldt en bekjent til barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har før helgen tråkket langt utenfor komfortsonen og meldt inn bekymring om ei venninne til barnevernet. 
sitter med klump i magen og føler jeg har dolket henne i ryggen. At jeg er en helt grusom person. 
men dette handler om å ivareta barna hennes. 

Anonymkode: eaafa...dac

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk for en flott person du er for barna. Tenk om det var akkurat deg de har ventet på, en voksen som ser at det som skjer hjemme er feil, og som tør å melde. 

Det er klart at det er vanskelig når det er ei venninne, men det er veldig bra at du gjorde det. 

Anonymkode: b6468...985

Tusen takk for støtte. Det er ikke enkelt valg, men det er jo barnevernet som må finne ut hva de vil gjøre videre og det er de som er ekspertene. 
mor er flink med barna sine på det fysiske plan. Men ikke på det psykiske. 
hun trenger rett og slett veiledning på hvordan ivareta barna mentalt, og hvordan skjerme de fra hennes problemer og voksnes vansker. Små barn kan ikke være psykolog for sin egen mor. 
tror ikke hun mister barna, men hun trenger veiledning i hvordan forstå sin rolle som mor og voksen og barnas behov

• Liker 33
Skrevet

Blir så glad å se de som tørr å gjøre det beste for barna! Du gjorde det rette!

• Liker 27
Skrevet

Det er utrolig tøft gjort, og sannsynligvis det rette – hvorfor ellers ville du ha gjort det? Det er så viktig med mennesker som setter barnas behov først ❤️ 

• Liker 7
Skrevet

Leverte du meldingen anonymt? 

Har du forsøkt å ta opp med henne hva hun bør forandre på før? 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hvorfor leverte du bekymringsmelding? 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk for en flott person du er for barna. Tenk om det var akkurat deg de har ventet på, en voksen som ser at det som skjer hjemme er feil, og som tør å melde. 

Det er klart at det er vanskelig når det er ei venninne, men det er veldig bra at du gjorde det. 

Anonymkode: b6468...985

Det vet du ikke. Kanskje har ts god dømmekraft eller kanskje er den helt på viddene. 

Anonymkode: 4a826...0ab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Hvorfor leverte du bekymringsmelding? 

Ja det lurer jeg på og..

Anonymkode: 8d2dd...231

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper de får hjelpen de trenger😊 Men dersom man mener folk trenger veiledning, er bekymringsmelding det rette å sende da?

Anonymkode: 830cd...dab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de får hjelpen de trenger😊 Men dersom man mener folk trenger veiledning, er bekymringsmelding det rette å sende da?

Anonymkode: 830cd...dab

Det er jo det BV driver med i over 90 % av sakene sine, så ja, det er helt riktig. 

Takk for at du setter barna først, TS🙌  Jeg har gjort det selv til veldig nære. Det er utrolig tøft, men jeg hadde gjort det igjen, fordi det er riktig for barna...

Anonymkode: f7437...908

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du ikke. Kanskje har ts god dømmekraft eller kanskje er den helt på viddene. 

Anonymkode: 4a826...0ab

Ts her. Skal prøve å svare deg. Jeg tok kontakt med barnevernet og drøftet min bekymring om mor. Hun er psykisk syk og utifra det jeg har sett klarer hun ikke skjerme barna sine mentalt fra alle hennes bekymringer og drama. 
jeg tror hun trenger å få veiledning og hjelp til å se sin egen rolle som mor og hvordan være en god rollemodell, og hva barna trenger av mental trygget. 
alle foreldre har det vanskelig innimellom, men de fleste ligger ikke å gråter foran barna sine og deler sine voksne bekymringer med de. Hun må lære seg hvordan hun håndterer problemene sine uten at hun belaster barna - tenker jeg. 
men nå er det barnevernet som skal finne ut av hva som skjer i hjemmet og hjelpe familien. 

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Skal prøve å svare deg. Jeg tok kontakt med barnevernet og drøftet min bekymring om mor. Hun er psykisk syk og utifra det jeg har sett klarer hun ikke skjerme barna sine mentalt fra alle hennes bekymringer og drama. 
jeg tror hun trenger å få veiledning og hjelp til å se sin egen rolle som mor og hvordan være en god rollemodell, og hva barna trenger av mental trygget. 
alle foreldre har det vanskelig innimellom, men de fleste ligger ikke å gråter foran barna sine og deler sine voksne bekymringer med de. Hun må lære seg hvordan hun håndterer problemene sine uten at hun belaster barna - tenker jeg. 
men nå er det barnevernet som skal finne ut av hva som skjer i hjemmet og hjelpe familien. 

Du som er venninne..Har du snakket med hun selv? Eller bare rett til bv?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som er venninne..Har du snakket med hun selv? Eller bare rett til bv?

Det er så massivt at hun trenger mer hjelp enn det jeg kan gi henne råd til. Har sagt noe til henne, men hun tålte det dårlig. 
jeg fortalte barnevernet alle sterke og gode sidene hennes som mor, men at de vanskelige sidene hennes er såpass ille at det går utover barna. Sa også til bv at dette er min magefølelse, min opplevelse av dette, noe som har skurret lenge. At jeg trengte å drøfte min bekymring hos de, og høre hva de tenker. 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du tenker på barna, Ts! Masse hjelp å få. Kanskje hun har behov for avlastning, hjelpetiltak, tilrettelegging, råd og veiledning. så jeg tenker at mor vil være takknemlig for det til slutt dersom situasjonen er vanskelig nå. Håper det ordner seg❤️

Hilsen barnevernsstudent:)

Anonymkode: 2ec87...087

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du tenker på barna, Ts! Masse hjelp å få. Kanskje hun har behov for avlastning, hjelpetiltak, tilrettelegging, råd og veiledning. så jeg tenker at mor vil være takknemlig for det til slutt dersom situasjonen er vanskelig nå. Håper det ordner seg❤️

Hilsen barnevernsstudent:)

Anonymkode: 2ec87...087

Takk ❤️ Jeg drøftet dette anonymt. Jeg vet hun hadde blitt veldig sint på meg om hun fikk vite at jeg har snakket med barnevernet. Men ondene situasjonen er jeg pliktig til å melde fra med tanke på barna. Hun er ei god mor på mange områder, så Jeg tviler på at hun mister omsorgen for barna sine. Men jeg håper hun er ærlig med de og tar imot veiledning og råd. Alle foreldre kan bli syke på den måten at de ikke klarer å ivareta viktige behov for barna, og det kan være tøft å innse, det skjønner jeg også. Men med riktig hjelp og veiledning vil hun klare det. Hun er ressurssterk og oppegående, men akkurat nå (siste året) klarer hun ikke dette. Da må vi tenke på barna 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun er heldig som har en venninne med slik omsorg. Det er en ressurs i seg selv. Her kommer du inn såpass tidlig at forhåpentligvis vil dette gå bra. At du kjenner på en uggen følelse i ettertid, betyr bare at du virker. Hadde det ikke "kostet litt", så hadde det heller ikke vært så viktig. Håper du greier å stå i dette og husker at du gjør det for å hjelpe barna, ikke for å være kjip med mor :Nikke:

Anonymkode: 5c9b7...c96

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er like stor sjanse for at barnevernet tar fra henne barna, som at de veileder henne. Kanskje du har satt i gang et helvete nå? 

Anonymkode: 314aa...669

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er heldig som har en venninne med slik omsorg. Det er en ressurs i seg selv. Her kommer du inn såpass tidlig at forhåpentligvis vil dette gå bra. At du kjenner på en uggen følelse i ettertid, betyr bare at du virker. Hadde det ikke "kostet litt", så hadde det heller ikke vært så viktig. Håper du greier å stå i dette og husker at du gjør det for å hjelpe barna, ikke for å være kjip med mor :Nikke:

Anonymkode: 5c9b7...c96

Takk ❤️ Liker godt mor så det er ikke det det handler om. Det er kun for at hun skal få hjelp til å få det bedre med seg selv, og for å lære å beskytte barna sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det er masse hjelp å få fra barnevernet stemmer jo ikke. 

Anonymkode: 1f2c4...d6a

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...