Gå til innhold

Folk som ser sjabby ut, bryr seg ikke så mye om koronareglene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort disse observasjonene de siste ukene, etter at jeg begynte å gå i butikker igjen. Dette er ikke rusmisbrukere, men folk som gir mer blaffen. 

Folk som ser litt shabby ut både på hår, klær og sko går rundt i butikken og er ikke så flink til å holde avstand til andre kunder. Flere av de går i små flokker og hvis de møter noen de kjenner så står de tett på,klemmer og hoster(ofte røykhoste) 

Mange av de tar på flere varer før de finner den de skal ha, eller ikke tar med seg varen i det hele tatt.

Når de kommer til kassen er det ikke ofte at de klarer å stille seg på streken i gulvet, enten så står de helt opp i baken på kunden foran eller så følger det ikke med på hva som skjer, og oppfører seg som om de ikke er i Corona tiltak overhodet. 

Kusina mi jobber på Europris og hun er helt enig med meg! 

Anonymkode: 30dfa...e5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel

Anonymkode: 3583e...835

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så møkk lei av dere som skal følge med og passe på alle andre. 

Bestill mat fra kolonial om du har så problemer med å være ute blant folk .

Hovedansvaret for å unngå smitte ligger hos en selv. Vask hendene og hold avstand. Og hold kjeft om hva vi andre gjør som er så feil.

Anonymkode: 4c3cd...d55

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så møkk lei av dere som skal følge med og passe på alle andre. 

Bestill mat fra kolonial om du har så problemer med å være ute blant folk .

Hovedansvaret for å unngå smitte ligger hos en selv. Vask hendene og hold avstand. Og hold kjeft om hva vi andre gjør som er så feil.

Anonymkode: 4c3cd...d55

Det endrer ikke på det faktum at TS har rett i sine observasjoner. Mitt inntrykk er at de som gjør mest for å forhindre smitte er de som minst risiko for å bli smittet og har de sikreste jobbene.

• Liker 2
Skrevet

Så fordømmende og nedlatende sagt. Voks opp

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

er psykis syk for øyeblikket. Ser nok rimelig sluskete ut nå, da utseende ikke betyr enn dritt nå. Men spriter hendene mine i bilen før jeg går inn i en butikk. Spriter de igjen når jeg setter meg i bilen etter en butikktur, og går alltid tilbake til bilen med varer fra en butikk og spriter hendene før jeg går videre.

men ja, jeg kn faktisk ta opp en vare for å lese innholdsfortegnelsen, da jeg nesten må det før jeg kjøper. Og ofte kan jeg da ikke kjøpe varen og må sette den tilbake. Og ja, mannen er alltid med når jeg skal i butikk. Jeg går nære han, ofte får jeg små panikk hvis jeg ikke ser han. For ja, akkurat nå er jeg ganske så psyk. Men en butikktur er viktig for å komme i gang. Komme seg ut, se folk. Så får du mene å tro hva du vil om det.

Med under 8000 bekreftede smittede i Norge, tror jeg det går helt greit slik jeg gjør ting.

Anonymkode: b52f1...431

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som den overfor nevnte - bak de "shabby" menneskene du ser, TS, så skjuler det seg mye psykisk sykdom. Fint å ikke dømme folk. 

Anonymkode: c1db5...e8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg var tilfeldigvis på Europris i dag og så et par som faktisk oppførte seg sånn som TS beskriver😀

Men det er jaggu meg mange mennesker som ser ship-shape ut som fyker rundt i butikkene og bare tenker på seg selv og ikke bryr seg om Corona.

Jeg opplever ofte at noen bøyer seg inntil meg på butikken fordi de bare skal få tak i fårepølsen som tilfeldigvis ligger i hyllen foran meg... Eller oppdollede menn i 20 årene som står 30 cm inntil nestemann i kø og tripper for de må rekke å betale sixpack'n med øl før kl 20.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som den overfor nevnte - bak de "shabby" menneskene du ser, TS, så skjuler det seg mye psykisk sykdom. Fint å ikke dømme folk. 

Jeg dømmer ikke.

Det er mange grunner til at folk ser shabby ut, alt fra at de har et avslappet forhold til sitt eget utseende til at de sliter med alvorlig psykisk/fysisk sykdom og dårlig økonomi. Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anne 69 skrev:

Jeg var tilfeldigvis på Europris i dag og så et par som faktisk oppførte seg sånn som TS beskriver😀

Men det er jaggu meg mange mennesker som ser ship-shape ut som fyker rundt i butikkene og bare tenker på seg selv og ikke bryr seg om Corona.

Jeg opplever ofte at noen bøyer seg inntil meg på butikken fordi de bare skal få tak i fårepølsen som tilfeldigvis ligger i hyllen foran meg... Eller oppdollede menn i 20 årene som står 30 cm inntil nestemann i kø og tripper for de må rekke å betale sixpack'n med øl før kl 20.

Godt poeng! Utrolig mange av de som gir faen nå er faktisk ressurssterke mennesker som er vant med å kjøre sitt eget løp, og ikke ta for mye hensyn til andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dømmer ikke.

Det er mange grunner til at folk ser shabby ut, alt fra at de har et avslappet forhold til sitt eget utseende til at de sliter med alvorlig psykisk/fysisk sykdom og dårlig økonomi. Ts

Hvor er du ikke dømmende med de som ser shabby ut i ditt hovedinnlegg? Eller det du skriver her? Du vet da ikke inntekt til mennesker som ikke bryr seg om uteende sitt slik de må pynte seg for å gå i butikk. Men du om ditt og jeg om mitt. Var dette jeg orket i dag, så får du se meg like udusjet og shabby i min daglige butikktur i morgen ( Jupp, må ut hver dag og i rom med flere mennesker)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor er du ikke dømmende med de som ser shabby ut i ditt hovedinnlegg? Eller det du skriver her? Du vet da ikke inntekt til mennesker som ikke bryr seg om uteende sitt slik de må pynte seg for å gå i butikk. Men du om ditt og jeg om mitt. Var dette jeg orket i dag, så får du se meg like udusjet og shabby i min daglige butikktur i morgen ( Jupp, må ut hver dag og i rom med flere mennesker)

Det jeg lurte på med innlegget, er om det å se sjabby ut henger sammen med det å ta lett på ting og ikke bry seg/tenke på å ta korona hensyn? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurte på med innlegget, er om det å se sjabby ut henger sammen med det å ta lett på ting og ikke bry seg/tenke på å ta korona hensyn? 

Ts

stiller man spørsmål så bruker man ?????. Hvis ikke så påstår man jo, noe du gjør. Inegen kan lese det du skriver som om du lurer på, men som du mener det er slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stiller man spørsmål så bruker man ?????. Hvis ikke så påstår man jo, noe du gjør. Inegen kan lese det du skriver som om du lurer på, men som du mener det er slik.

Jeg så nå at overskriften skulle hatt spørsmålstegn

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det kan jeg svare på for min del ; Det har ingen sammenheng! Jeg er så sliten etter jobb at en dusj og rene klær er det jeg orker før jeg går på butikken. SMinke og annet orker jeg ikke. Men jeg tar tiltakene veldig seriøst. 

Når det gjelder det andre i TS ; her jeg bor er folk meget flinke til å holde avstand og ta hensyn. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det som ropes om at FOLK gir blaffen og stimler sammen. Og for å generalisere litt ; jeg syns det virker som at folk på bygda er mer jordnær og tar dette alvorlig enn folk i byene. Og det handler ikke bare om at det er mer folk i byene men at i byen er folk fleste mer stressa og føler seg så important at de ikke har tid til å ta det mer ro og overholde tiltak. 

Anonymkode: 618ca...028

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg svare på for min del ; Det har ingen sammenheng! Jeg er så sliten etter jobb at en dusj og rene klær er det jeg orker før jeg går på butikken. SMinke og annet orker jeg ikke. Men jeg tar tiltakene veldig seriøst. 

Når det gjelder det andre i TS ; her jeg bor er folk meget flinke til å holde avstand og ta hensyn. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det som ropes om at FOLK gir blaffen og stimler sammen. Og for å generalisere litt ; jeg syns det virker som at folk på bygda er mer jordnær og tar dette alvorlig enn folk i byene. Og det handler ikke bare om at det er mer folk i byene men at i byen er folk fleste mer stressa og føler seg så important at de ikke har tid til å ta det mer ro og overholde tiltak. 

Anonymkode: 618ca...028

Jeg bor i en stor by og siden det har vært mest korona i de største byene burde iallfall folk klart å oppføre seg her.

Det å se shabby ut har ikke noe med fravær av sminke å gjøre, men generelt folk som ser slitne ut, gamle slitne klær, litt harry umoderne stil, uflidd på håret, kanskje veldig fett hår, nikotingule fingre, brune dårlige tenner, lukter rullings.... 

Ts

• Opprett ny...