Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt uvel av å dra på jobb hver dag, mens i hver pause jeg tar og etter jobb, så er det så mange NAVere og dagdrivere som sitter på kafe, går på tur, osv. og trives i permittert-tilværelsen. De tror de er på ferie tydeligvis. Flere som føler litt kvalme over å skatte, for at disse skal fortsette å tro at de er på ferie?

Anonymkode: 30518...c42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg føles det som en etterlengtet ferie.

Man må da få lov å være ute.

Anonymkode: c9d07...0b3

• Liker 18
Skrevet

Disse har også betalt skatt, så nei det provoser meg ikke i det hele tatt.

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Huff da...Vær glad du har jobb du ditt troll.

Anonymkode: d0e81...f09

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt uvel av å dra på jobb hver dag, mens i hver pause jeg tar og etter jobb, så er det så mange NAVere og dagdrivere som sitter på kafe, går på tur, osv. og trives i permittert-tilværelsen. De tror de er på ferie tydeligvis. Flere som føler litt kvalme over å skatte, for at disse skal fortsette å tro at de er på ferie?

Hva skulle disse permitterte gjort i stedet da, synes du?

Anonymkode: 9da6b...c4d

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst jeg betaler skatt av dagpengene mine. Jeg har også betalt skatt siden jeg begynnte i arbeidslivet for x antall år siden, at du nå ikke ønsker å betale skatt fordi du ser noen leve annerledes enn deg viser helt tydelig at du ikke har skjønt plukk av meningen med å betale skatt.

Dernest jeg får utbetalt langt mindre penger enn hva jeg gjør i lønn

Så 3 hva mener du jeg skulle gjort på i stedet?  Satt pal i ro som en stiv pinne 2 måneder i strekk, på den 9 uken uten å bevege meg i det hele tatt? Skulle jeg ha flyttet til Sverige mens det var smitte kanskje?  

Nr 4; hva er greien din egentlig?  Misunnelig/sjalu/bedreviter?

Nr 5 om du er uvel før du drar på jobb blir du hjemme 😉 i disse dager bør du ikke gå på jobb å være uvel.

Nr 6 At jeg har valgt meg en jobb ulik din som gjør at korona smitter lettere på min arbeidsplass enn din er da for f ikke min feil.

Nr 7 Ja det er ganske deilig når det først er som det er å ha en "ferie". Jeg står og går vanligvis 7 timer i strekk og har ikke lunsj pause om det er travelt. Så jeg har absolutt ingen, nada og null dårlig samvittighet for at jeg går fine turer med humden min eller har late dager på café,  står opp seint eller tar meg et glass vin med venninnen min nett når vi vil

Nr 8 til 100 skjerp deg og vær glad du har en jobb

Anonymkode: 997ba...d6c

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

De får alle mindre penger å leve av, kanskje har de ingen jobb å gå tilbake til. Jeg ville ikke byttet, for å si det sånn.

Anonymkode: 13733...674

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hva nøyaktig mener du de skal gjøre isteden? Jeg var permittert en periode (er nå tilbake i jobb), og jeg NØT det. Det var alltid meningen at jeg skulle tilbake, men vi mistet kundegrunnlaget for en periode, så jeg måtte permitteres. Jeg kunne enten sitte å grine over de tapte pengene, eller jeg kunne sette pris på litt etterlengtet fri.

Anonymkode: 4b40a...3b4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er permittert, jeg aner ikke om jeg noen gang får igjen jobben, og har altså gått ned i inntekt på ubestemt tid. Ser etter ny jobb, men arbeidsmarkedet har aldri vært mer håpløst, så det er en tung prosess og jeg blir også trukket ned psykisk av at fremtiden min er så usikker, og jeg risikerer å miste både hjem og bil. Og så skal jeg i tillegg dømmes dersom jeg prøver å få opp humøret mitt med litt frisk luft og en kaffe? Det er vel den tingen som står aller nederst på lista mi over ting jeg gidder å bry meg med. 

Anonymkode: f88b9...36e

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Er da bedre at de går på kafé og dermed bidrar til at hjulene går rundt, slik at ikke enda flere blir permittert?

Anonymkode: 378c6...9e6

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle disse permitterte gjort i stedet da, synes du?

Anonymkode: 9da6b...c4d

Plukket søppel langs veiene, drevet besøkstjenesten, meldt seg frivillig til vedlikehold av busk og kratt i nabolaget, vedlikeholdt turstier, samlet havplast, merket stier, gruset baner, rakt plenen til eldre mennesker, malt huset til en over 80, drevet suppekjøkken, holdt kurs i noe de kan som andre kan ha nytte av, tilbudt seg som online privatlærer, skrevet positive ting på Internett for å motvirke troll og tullinger - det er millionvis av viktige jobber som frivillige gjør hver eneste dag og som folk som mottar arbeidsledighetstrygdtrygd burde ha tatt opp og drevet med på fulltid.

En burde i Norge innført pliktig oppmøte og 7 timers bevist arbeid av «noe slags nyttig art» for å motta støtte. Folk har godt av å gå til noe med mening og etter alle pengene vi har brent på covid-19 stuntet vårt er dugnad den eneste veien videre.

Anonymkode: 1e27a...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plukket søppel langs veiene, drevet besøkstjenesten, meldt seg frivillig til vedlikehold av busk og kratt i nabolaget, vedlikeholdt turstier, samlet havplast, merket stier, gruset baner, rakt plenen til eldre mennesker, malt huset til en over 80, drevet suppekjøkken, holdt kurs i noe de kan som andre kan ha nytte av, tilbudt seg som online privatlærer, skrevet positive ting på Internett for å motvirke troll og tullinger 

En burde i Norge innført pliktig oppmøte og 7 timers bevist arbeid av «noe slags nyttig art» for å motta støtte.

1) Med andre ord, drevet med sosial dumping ovenfor de som får jobb når det gjelder søppelplukking. Dine "frivillige" tvangsaktiviteter hadde ført til at disse folkene som er formelt ansatt til å plukke søppel hadde mistet jobben sin. 

2) Drive besøkstjeneste i disse tider er helt idioti. Du ønsker dermed å bidra til smittespredning. Dessuten skulle man besøke hvem? Hva slags kompetanse har en uten formell utdanning (eller med utdanning i historie) for å drive med "besøkstjenester" ?

3) Igjen, akkurat som punkt 1. Dette blir folk eller ungdommer ansatt tid, i en tid med stadig færre sommerjobber for den aldersgruppen. Du ønsker å gjøre det enda vanskeligere for denne gruppen å få en slik jobb. Du skjønner ikke bæret av dine egne "argumenter". Om man tvinger de du har lyst å tvinge på jobb, så mister de som er ansatt formelt til å plukke søppel, den jobben de skulle ha, så da er man like langt. 

4) Samlet havplast, sier du. Kanskje, men igjen, da kutter du inn på de som er miljøinteressert. De driver mest med dette. Om det kommer en gjeng med folk som er tvunget til å plukke havplast - by the way, hvem skulle observert at de har "plukket nok" havplast? Er det sånn veileder fra NAV du ville ha ansatt som kontrollør, som skulle passe på at "du" plukker opp nok havplast? Men igjen, dette er oppgaver som de som er interessert i miljø helst driver med. De er engasjert i dette mye mer enn en på grensa til depressiv, og permittert dagpenger-klient som må bruke mange timer på å søke etter relevant jobb.

5) Gruset baner, dette er igjen sånn vaktmestere gjør. Igjen, folk som er ansatt på skolen formelt sett. 

6) Rakt plenen og malt huset til folk over 80 sier du. Yes, og etterlate litt Korona-krydder i samme slengen. Oisann, fikk du vondt for å puste, sier den "frivillige" fra NAV til 80-åringen. Smart du!

7) Yeah, privat lærer, i hva da? Om man ikke kan matte og fysikk eller har høy digital kompetanse, så er det meget begrenset med hva man kan tilby av slike tjenester. But AGAIN, dette ville ha STJELT oppdrag fra de som faktisk tar betalt for sånt - nemlig private, online eller face - to - face lærere. 

8. Når det gjelder troll og tullinger, vel, der ser du, jeg svarer deg og "motarbeider" dine latterlige forslag som er rene sosial dumping forslag på rekke og rad. 

9) Til slutt, nei, det burde ikke være krav å drive med meningsløst tull i 7 timer når man må bruke dette heller til å søke jobb eller oppdatere seg i noe mer relevant enn det å male huset til en 80-åring i disse tider. Tror ikke at 80-åringen har lyst på at en fremmed som er tvunget fra NAV skal innom en tur til huset til en 80-åring.

Anonymkode: d9a97...412

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plukket søppel langs veiene, drevet besøkstjenesten, meldt seg frivillig til vedlikehold av busk og kratt i nabolaget, vedlikeholdt turstier, samlet havplast, merket stier, gruset baner, rakt plenen til eldre mennesker, malt huset til en over 80, drevet suppekjøkken, holdt kurs i noe de kan som andre kan ha nytte av, tilbudt seg som online privatlærer, skrevet positive ting på Internett for å motvirke troll og tullinger - det er millionvis av viktige jobber som frivillige gjør hver eneste dag og som folk som mottar arbeidsledighetstrygdtrygd burde ha tatt opp og drevet med på fulltid.

En burde i Norge innført pliktig oppmøte og 7 timers bevist arbeid av «noe slags nyttig art» for å motta støtte. Folk har godt av å gå til noe med mening og etter alle pengene vi har brent på covid-19 stuntet vårt er dugnad den eneste veien videre.

Slik at andre mister jobbene sine for ting blir gjort gratis? 

Anonymkode: 02e0b...483

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

This! Noe helt annet enn NAVingen vi ser i disse dager på storsentre og parker!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 30518..

Slutt å vær så sur a ☀️🥂

Anonymkode: ae752...a36

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber fullt og har jobbet fullt hele tiden under koronatiden. Tenker ikke i det hele tatt på hva de som er permitterte bruker tiden på. Håper de bruker den på best mulig måte for sin egen del, for usikker framtid er hvertfall ikke noe særlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen er kanskje denne perioden der nærmeste de kommer ferie i år.

Anonymkode: 34f85...94a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt jobb hele tiden og synes synd på de som er permittert med begrensede aktivitetsmuligheter og en usikker fremtid. Ta deg sammen!

Anonymkode: 93b18...d44

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Besøkstjeneste....ja, smitt flere, ta livet av nok en gæmlis. Bruk huet litt da..,

Anonymkode: ea94b...0ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

This! Noe helt annet enn NAVingen vi ser i disse dager på storsentre og parker!

Å så dere er for sosial dumping og i tillegg spre viruset mest mulig rundt overalt slik at permitterte aldri kommer seg tilbake og dere også må slutte å jobbe 🙄 hmmm koselige mennesker dere ser jeg, rart dere ikke er statsministeren så glupe innspill som dere kommer med

Anonymkode: 997ba...d6c

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...