Mimmii Skrevet 5. mai 2020 Forfatter #21 Del Skrevet 5. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er klærne laget av? Plast? Anonymkode: 11c46...f51 Bomull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 5. mai 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 5. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasker du maskinen? Ville tippet den er sur og trenger en real vask og rens. Og så må den tørkes godt av etter bruk. Anonymkode: fcd43...9ea Jeg renset den for noen uker siden.. I og med at jeg kjører den på 90 grader flere ganger i uken, så tenkte jeg at det på en måte var nok? Det er vel ikke så mange bakterier som overlever 90 grader, uavhengig av om den renses eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #23 Del Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, Mimmii skrev: Jeg renset den for noen uker siden.. I og med at jeg kjører den på 90 grader flere ganger i uken, så tenkte jeg at det på en måte var nok? Det er vel ikke så mange bakterier som overlever 90 grader, uavhengig av om den renses eller ikke? Tøm alle filtre, vask innsiden og en ny rens. Anonymkode: fcd43...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 5. mai 2020 #24 Del Skrevet 5. mai 2020 Har du noen plagg som består delvis av polyester? Jeg har noen kjoler som har litt polyester i seg, og de blir lettere sure. Polyester er ikke glad i skyllemiddel. Og da kan bare veldig varm vask redde de plaggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #25 Del Skrevet 5. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Legg de i en bøtte med en dæsj eddik før vask i en times tid. Det er fantastisk for fjerning av vond lukt. Anonymkode: 3b7b1...439 bare en dæsj eddik? Anonymkode: 142e4...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #26 Del Skrevet 5. mai 2020 noen maskiner har et valg om at klærne kan ligge i skylevannet (det vannet du har skyllemiddel i) og vente på at du kommer å trykker på knappen for sentrifugering. Denne funksjonen fant jeg ut var gull verdt mtp. vond lukt. Senere fikk jeg maskin uten denne funksjonen, og da var det umulig å fjerne vond lukt. Anonymkode: 142e4...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 5. mai 2020 Forfatter #27 Del Skrevet 5. mai 2020 8 minutter siden, tangent skrev: Har du noen plagg som består delvis av polyester? Jeg har noen kjoler som har litt polyester i seg, og de blir lettere sure. Polyester er ikke glad i skyllemiddel. Og da kan bare veldig varm vask redde de plaggene. Jeg bruker bare vaskemiddel.. Har aldri brukt skyllemiddel/tøymykner. Jeg vet at tøyet kan lukte godt om jeg begynner å bruke tøymykner, men jeg vil helst vite hva som skaper den sure lukta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #28 Del Skrevet 5. mai 2020 Ser du skriver du bruker ulike vaskemidler, men jeg nevner nå likevel at mine klær lukter fælt hvis jeg har brukt omo😉 Anonymkode: e8449...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #29 Del Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, Mimmii skrev: Jeg bruker bare vaskemiddel.. Har aldri brukt skyllemiddel/tøymykner. Jeg vet at tøyet kan lukte godt om jeg begynner å bruke tøymykner, men jeg vil helst vite hva som skaper den sure lukta.. Lukker du døren på maskinen når den ikke er i bruk? Vann som blir stående inne i maskinen og ikke får fordampet ut (den tørker aldri inni) kan gi bakterievekst og sur lukt. I min nye Miele maskin sto det i bruksanvisningen at man burde la både såpeskuffen og døren til maskinen stå på gløtt HELE tiden, sånn at det tørker og ikke vond lukt oppstår. Anonymkode: fd24f...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 5. mai 2020 Forfatter #30 Del Skrevet 5. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lukker du døren på maskinen når den ikke er i bruk? Vann som blir stående inne i maskinen og ikke får fordampet ut (den tørker aldri inni) kan gi bakterievekst og sur lukt. I min nye Miele maskin sto det i bruksanvisningen at man burde la både såpeskuffen og døren til maskinen stå på gløtt HELE tiden, sånn at det tørker og ikke vond lukt oppstår. Anonymkode: fd24f...196 Døren er åpen hele tiden når den ikke er i bruk☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå