Nerine_ Skrevet 6. mai 2020 #101 Del Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig, men man bør jo gjøre begge deler, både sprit før og så hansker. En bør dessuten sprite/ vaske hendene straks hanskene er tatt av igjen. Anonymkode: 36fc3...be9 Nei, man bør ikke bruke hansker i butikken. Det er fullstendig bortkastet. Man bør utføre håndhygiene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #102 Del Skrevet 6. mai 2020 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei, man bør ikke bruke hansker i butikken. Det er fullstendig bortkastet. Man bør utføre håndhygiene. Det har likevel en funksjon selv om det skulle vise seg at dere motstandere har rett, noe jeg tviler på. Hanskebruk gir meg en trygghet jeg setter pris på. Det er ingen ting som er 100% når det kommer til dette. Alt fungerer om man gjør det riktig, både håndvask, sprit, hansker, munnbind osv. Det ene er hverken verre eller bedre enn det andre hvis det ikke gjøres riktig. Anonymkode: cbeb0...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #103 Del Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig, men man bør jo gjøre begge deler, både sprit før og så hansker. En bør dessuten sprite/ vaske hendene straks hanskene er tatt av igjen. Anonymkode: 36fc3...be9 Er ikke en bør ting, det er en skal. Akkurat som det å skifte hansker mellom handlinger man gjør. Så skal hansker ha effekt i en butikk må du ha med enormt mange og da sprite hender før og etter hvert skift. Ja og en butikk med søppelbøtter over alt, slik du kan kaste de gamle hanskene.. Anonymkode: 63b5a...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #104 Del Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har likevel en funksjon selv om det skulle vise seg at dere motstandere har rett, noe jeg tviler på. Hanskebruk gir meg en trygghet jeg setter pris på. Det er ingen ting som er 100% når det kommer til dette. Alt fungerer om man gjør det riktig, både håndvask, sprit, hansker, munnbind osv. Det ene er hverken verre eller bedre enn det andre hvis det ikke gjøres riktig. Anonymkode: cbeb0...0e8 Men når vi som har lært dette på en skole, lærer smittevern og da også korekt hanskebruk for å unngå smitte. Så er ikke ett par i en butikk nok. Hver eneste gang du tok en ny vare måtte du ta av hansker, kaste de, sprite hender og ta på nye. Mye jobb altså. Er faktisk da mye bedre å sprite hendene etter hver vare man har plukket. Hvis man vil være hysterisk Anonymkode: 63b5a...317 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 6. mai 2020 #105 Del Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har likevel en funksjon selv om det skulle vise seg at dere motstandere har rett, noe jeg tviler på. Hanskebruk gir meg en trygghet jeg setter pris på. Det er ingen ting som er 100% når det kommer til dette. Alt fungerer om man gjør det riktig, både håndvask, sprit, hansker, munnbind osv. Det ene er hverken verre eller bedre enn det andre hvis det ikke gjøres riktig. Anonymkode: cbeb0...0e8 Jeg gir opp, du forstår ikke. Jeg er ikke motstander av hansker generelt. Jeg er derimot helsepersonell, og vet når hansker er nødvendig og ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #106 Del Skrevet 6. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig, men man bør jo gjøre begge deler, både sprit før og så hansker. En bør dessuten sprite/ vaske hendene straks hanskene er tatt av igjen. Anonymkode: 36fc3...be9 Du kan vaske hendene straks når du er ferdig med å plukke varer? Ingen forskjell, derfor er det meningsløst å bruke hansker - men unngå å ta i ansiktet og rengjør hender. Dét er viktig. Anonymkode: 8a4d8...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #107 Del Skrevet 6. mai 2020 Det er så rart at vi nordmenn ikke skal klare å lære oss å bruke det riktig, når så mange andre land har lært seg å bruke det...? Å ha helt rene hender når man tar på seg munnbindet, og å lære hvordan det skal sitte... Er det liksom det som er helt umulig for oss nordmenn å lære oss da, eller? Synes det er tåpelig at det ikke har kommet kampanjer på hvordan det kan brukes, og heller la folk prøve. Ha størst fokus på at det bare skal taes på med helt, helt rene hender. Deretter vise hvordan det skal sitte. Hvis man må ta på munnbindet/flytte på det, må det kastes, man må vaske seg på nytt, og sette på et nytt munnbind. VI KLARER DETTE ALTSÅ. Og hvis det sitter litt skjevt, så jaja. Et litt skjevt munnbind må vel være bedre enn absolutt ikke noe munnbind? Anonymkode: 7f41c...553 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #108 Del Skrevet 7. mai 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Virus som du har på hendene fra før, blir dog ikke satt igjen, og bevisstheten om ikke å berøre de varene en ikke skal kjøpe, blir trolig bedre. Anonymkode: 36fc3...be9 Fra før? En spriter/vasker da hendene før en handler. Og hvor har hanskene vært i nærheten av i lomma eller veska? Eller har du sterile hansker med? Anonymkode: a6fbf...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg