AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 I flere land deles videoer av tilsynelatende tomme sykehus som «bevis» på at koronaviruset er en bløff. Konspirasjonsteorien har spredt seg fra amerikanske alt right-profiler til norske nettbrukere. https://www.faktisk.no/artikler/eGj/filmer-tomme-sykehus-for-a-spre-konspirasjonsteori-om-koronaviruset Fenomenet har ikke blitt like stort i Norge som i USA, men Faktisk.no har sett flere eksempler på at denne konspirasjonsteorien har blitt delt blant nordmenn. I kommentarfeltet på Youtube skriver mannen: Vi var inspirert av videoer fra andre land som viser tomme sykehus i en periode der mediene rapporter overfylte senger. Vi tok turen for å se om det var mye trafikk på sykehusene i Oslo og observerte meget lite trafikk. Og ja, venterommene så meget tomme ut, samt at de få pasientene vi møtte utenfor, rapporterte at det var merkelig lite aktivitet inne. Anonymkode: 26dee...1d9
herzeleid Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Jeg merker at jeg sliter med å spikre hva som defineres som alt-right her. Jeg trodde i utgangspunktet at disse ikke sammenfalt med konspirasjonsmiljøene, og at en generelt kunne skille noe mellom (lengst) ytre høyre/venstre og denne gruppen, men mulig jeg ikke har fulgt nok med.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, herzeleid skrev: Jeg merker at jeg sliter med å spikre hva som defineres som alt-right her. Jeg trodde i utgangspunktet at disse ikke sammenfalt med konspirasjonsmiljøene, og at en generelt kunne skille noe mellom (lengst) ytre høyre/venstre og denne gruppen, men mulig jeg ikke har fulgt nok med. Det er nok riktigere at konspirasjonsteorimiljøet er et møtested for ytre venstre, ytre høyre, de som ikke har noen spesielt politisk ideologi, paranoide folk av alle slag, kristenfundamentalister, New age, islamske fundamentalister etc. Et sted hvor den den ene konspirasjonsteorien ofte videreutvikles eller kobles til neste, uten at det opprinnelige utgangspunktet alltid har så mye å si. Anonymkode: 41b71...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå