AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Nå er det ny melding om at vi på tiltak skal få ny beskjed 18 mai. Arbeidsgiver ringer jevnt og lurer på når jeg kommer. De skjønner heller ikke nav .. da de har lettet på kravene for 14 dager siden. Dette ødelegger så mye av fremdriften å bli sittende hjemme og do nothing i 2 mnd’er... upopulært hos arbeidsgivere osv. Jeg spurte nav om de dekker kurs eller studier etc for at vi skal komme styrket ut av denne krisen slik at man stiller sterkere på arbeidsmarkedet. Jeg føler jeg kommer ingen vei. Men det er sikkert nei som det pleier å være fra NAV ... Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Jeg føler meg helt knust jeg. Hvor skal en spørre?? Jeg har søkt aktivt i over ett år på alt mellom himmel og jord. Men pga at jeg ikke har nettverk og noen som kjenner noen så når jeg aldri opp. De som har stort nettverk får jobb uansett om de har papirene i orden eller ikke virker det som, jeg har søkt på masse jobbet jeg er egentlig overkvalifisert for i håp om å få noe men ikke vært mulig. Trenger tips hvordan komme videre?? hilsen Ts... Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Vi er da mange uten hjelp fra nettverk som klarer å få seg jobb. Men du må kanskje være villig til å gjøre en innsats - som å for eksempel flytte Anonymkode: bef4f...4b5 14
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg helt knust jeg. Hvor skal en spørre?? Jeg har søkt aktivt i over ett år på alt mellom himmel og jord. Men pga at jeg ikke har nettverk og noen som kjenner noen så når jeg aldri opp. De som har stort nettverk får jobb uansett om de har papirene i orden eller ikke virker det som, jeg har søkt på masse jobbet jeg er egentlig overkvalifisert for i håp om å få noe men ikke vært mulig. Trenger tips hvordan komme videre?? hilsen Ts... Anonymkode: 72611...9cc Tullball. Anonymkode: f7b06...ce2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 Hva er du utdannet? De fleste får faktisk helt fint jobb med å sende søknader, og hvor tror du nettverk kommer fra ? Jo venner man har fått gjennom studier, tidligere kolleger, folk man kjenner fra ting man har engasjert seg i. Har du sittet i et kott og latt være å treffe folk? Dette er jo ikke NAV sin skyld, det er i hovedsak din egen, men med coronaen som uheldig omstendighet. Anonymkode: 0fcad...3d6 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er da mange uten hjelp fra nettverk som klarer å få seg jobb. Men du må kanskje være villig til å gjøre en innsats - som å for eksempel flytte Anonymkode: bef4f...4b5 Ja er flyttbar over hele Norge og har nettopp flyttet hit for 2 mnd siden pga praksis plass nå ser det ut som det blir bare bomtur da jeg fikk 14 dager i praksis før jeg ble sendt hjem. Jeg er over 50 og det også til at jeg stiller bakerst i ett og alt. ts Anonymkode: 72611...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg helt knust jeg. Hvor skal en spørre?? Jeg har søkt aktivt i over ett år på alt mellom himmel og jord. Men pga at jeg ikke har nettverk og noen som kjenner noen så når jeg aldri opp. De som har stort nettverk får jobb uansett om de har papirene i orden eller ikke virker det som, jeg har søkt på masse jobbet jeg er egentlig overkvalifisert for i håp om å få noe men ikke vært mulig. Trenger tips hvordan komme videre?? hilsen Ts... Anonymkode: 72611...9cc Du bør ikke ta offerrollen slik som du gjør nå. Du tar fryktelig feil om du tror «alle andre» får jobb fordi de kjenner noen. Aller først bør du søke på jobber du er kvalifisert for. Du må være villig til å flytte eller pendle. Kanskje gjøre noe med måten du skriver søknad eller CV på? Anonymkode: 3dc1e...007 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #8 Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er du utdannet? De fleste får faktisk helt fint jobb med å sende søknader, og hvor tror du nettverk kommer fra ? Jo venner man har fått gjennom studier, tidligere kolleger, folk man kjenner fra ting man har engasjert seg i. Har du sittet i et kott og latt være å treffe folk? Dette er jo ikke NAV sin skyld, det er i hovedsak din egen, men med coronaen som uheldig omstendighet. Anonymkode: 0fcad...3d6 Jeg sa jeg har søkt masse jobber. Jeg er utdannet reseptar farmasøyt og har søkt alt som var av ledige jobber i Norge. Jeg har oppsøkt arbeidsgivere som har ledig stillinger og hanket inn intervjuer slik men hver gang har det kommet en foran meg. Og fått avslag på alt jeg har søkt på. Nå tenkte jeg at praksis plass var en fin måte å få oppdatert seg på da det er to år siden jeg jobbet i apotek av grunner jeg ikke vil skrive om her. De fra studie tiden var ca 20 år yngre enn meg da jeg studerte så sier seg selv jeg blir aldri bedt med på noe når de møtes. Hater å måtte stå her og forsvare meg når jeg trenger hjelp. Men det er kg i ett nøtteskall ts Anonymkode: 72611...9cc 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #9 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke ta offerrollen slik som du gjør nå. Du tar fryktelig feil om du tror «alle andre» får jobb fordi de kjenner noen. Aller først bør du søke på jobber du er kvalifisert for. Du må være villig til å flytte eller pendle. Kanskje gjøre noe med måten du skriver søknad eller CV på? Anonymkode: 3dc1e...007 Ja jeg pendler gjerne har pendlet 9 mil hver vei før så det går helt greit. Hva er man kvalifisert som da som reseptarfarmasøyt og taxi sjåfør?? Har søkt alt av det. Søkt på renhold, butikkmedarbeider, sykehjem, helsesekretærer, tannhelsesekretærer.. Men sitter igjen med tankene hadde jeg hatt det førerkortet hadde jeg stilt sterkere. Hadde jeg hatt det kurset eller hatt god kjennskap til det og det dataprogrammet hadde jeg stillt sterkere men nå er jeg i ferd med å gi opp. Trodde nav skulle hjelpe folk ut i arbeid ikke bare sitte å utbetale arb l trygd?? Ts Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #10 Skrevet 4. mai 2020 Hvis arbeidsgiver spør etter deg kan det jo bety de har behov for deg? Spør din Nav-veileder om det er mulighet for lønnstilskudd i stede, og tilby arbeidsgiver det. Det betyr at du er ansatt på vanlig måte, men får dekt 60% av lønnen sin via Nav(varighet fra 3mnd opptil 2 år tror jeg). Anonymkode: 0a51d...6b2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #11 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg pendler gjerne har pendlet 9 mil hver vei før så det går helt greit. Hva er man kvalifisert som da som reseptarfarmasøyt og taxi sjåfør?? Har søkt alt av det. Søkt på renhold, butikkmedarbeider, sykehjem, helsesekretærer, tannhelsesekretærer.. Men sitter igjen med tankene hadde jeg hatt det førerkortet hadde jeg stilt sterkere. Hadde jeg hatt det kurset eller hatt god kjennskap til det og det dataprogrammet hadde jeg stillt sterkere men nå er jeg i ferd med å gi opp. Trodde nav skulle hjelpe folk ut i arbeid ikke bare sitte å utbetale arb l trygd?? Ts Anonymkode: 72611...9cc Tror du den negative innstillingen medvirker til at du er en mindre attraktiv arbeidstager? Anonymkode: bef4f...4b5 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #12 Skrevet 4. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er du utdannet? De fleste får faktisk helt fint jobb med å sende søknader, og hvor tror du nettverk kommer fra ? Jo venner man har fått gjennom studier, tidligere kolleger, folk man kjenner fra ting man har engasjert seg i. Har du sittet i et kott og latt være å treffe folk? Dette er jo ikke NAV sin skyld, det er i hovedsak din egen, men med coronaen som uheldig omstendighet. Anonymkode: 0fcad...3d6 Så hvorfor får jeg ikke jobb når jeg har sendt 100 vis av søknader siste året? Jeg slappet av nå når jeg kom i praksis. Hvorfor vil ikke nav hjelpe meg i å bli flinkere til å skrive søknader? Når det jeg selv gjør åpenbart ikke funker?? Nei svaret er nav.no.. hva med intervju hvorfor kan de ikke hjelpe meg å bli bedre på det? Nei det har vi ikke kapasitet til. Jeg vil gjerne bli bedre men trenger hjelp kjenner jeg. Anonymkode: 72611...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #13 Skrevet 4. mai 2020 Du skriver at du er i tiltak og at arbeidsgiver ringer og spør når du kommer tilbake, er du i arbeidstrening? Om du er det og de faktisk trenger deg så kan du høre om en ansettelse med lønnstilskudd fra nav. Da kan arb.giver søke om å få dekket deler av lønnen din fra nav, men du blir ansatt som vanlig arbeidstaker. Nav kan ikke bare la folk komme tilbake i tiltak, de har et ansvar i disse koronatider. Hvis arb.giver trenger deg må han ansette deg. Anonymkode: 84582...e6c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #14 Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis arbeidsgiver spør etter deg kan det jo bety de har behov for deg? Spør din Nav-veileder om det er mulighet for lønnstilskudd i stede, og tilby arbeidsgiver det. Det betyr at du er ansatt på vanlig måte, men får dekt 60% av lønnen sin via Nav(varighet fra 3mnd opptil 2 år tror jeg). Anonymkode: 0a51d...6b2 Nav tilbød arb giver da jeg ble sendt hjem å dekke 40% av lønna så kunne jeg fortsette. Arb g sa nei. Enda de klager over at de har for lite folk .. men betale lønn vil de ikke. Skal jobbe gratis for dem. Istedet tar de inn farmasi studenter.., billigere lønn.. og som ikke kan så mye enda. Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #15 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor får jeg ikke jobb når jeg har sendt 100 vis av søknader siste året? Jeg slappet av nå når jeg kom i praksis. Hvorfor vil ikke nav hjelpe meg i å bli flinkere til å skrive søknader? Når det jeg selv gjør åpenbart ikke funker?? Nei svaret er nav.no.. hva med intervju hvorfor kan de ikke hjelpe meg å bli bedre på det? Nei det har vi ikke kapasitet til. Jeg vil gjerne bli bedre men trenger hjelp kjenner jeg. Anonymkode: 72611...9cc Du kan be om et jobbsøkerkurs. Det er flere steder det nå settes opp digitale kurs. Anonymkode: 84582...e6c 1
MFO Skrevet 4. mai 2020 #16 Skrevet 4. mai 2020 Jeg jobber tett opp mot Nav daglig, og kan forstå at enkelte kan bli frustrert. Systemet er tungrodd og det er veldig forskjell på Nav-veiledere. Noen er superflinke og veldig «på», andre bruker 3 uker på å svare på en enkel mail(i min jobb er sånt oppsigelsesgrunn). 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #17 Skrevet 4. mai 2020 Har mest lyst i å gi faan i alt med apotek de vil åpenbart ikke ha meg. Heller satse på transport biten da det nok er større sjans å få seg jobb der hvis en kunne oppgradert seg litt på førerkort biten. Jeg syns jeg er for gammel for ett nytt 3 årig studium.. selv om jeg likte å studere. Men har nok gjeld og ønsker ikke høyere studielån. Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #18 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan be om et jobbsøkerkurs. Det er flere steder det nå settes opp digitale kurs. Anonymkode: 84582...e6c Takk det skal jeg spørre om. Er du den første som kom med ett konstruktivt svar.., setter pris på den .. Anonymkode: 72611...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #19 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, MFO skrev: Jeg jobber tett opp mot Nav daglig, og kan forstå at enkelte kan bli frustrert. Systemet er tungrodd og det er veldig forskjell på Nav-veiledere. Noen er superflinke og veldig «på», andre bruker 3 uker på å svare på en enkel mail(i min jobb er sånt oppsigelsesgrunn). Akkurat slik jeg oppfatter nav trodde denne veilederen skulle bli bedre men hun er akkurat like dan som forrige.. sur og grinete og nei til alt. Anonymkode: 72611...9cc
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #20 Skrevet 4. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er da mange uten hjelp fra nettverk som klarer å få seg jobb. Men du må kanskje være villig til å gjøre en innsats - som å for eksempel flytte Anonymkode: bef4f...4b5 Er jo ikke bare å flytte. Det koster og krever en del planlegging osv. Og Nav hjelper nesten ikke med det heller lenger... Anonymkode: 08d54...7d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå