Gå til innhold

Kan noen forklare dette med Shariadomstol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De skal visstnok ha dette i Storbritannia (og kanskje også i andre land?). Hva er det denne domstolen sysler med som ikke kan behandles av de ordinære domstolene?

Anonymkode: 1ed27...9f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De skal visstnok ha dette i Storbritannia (og kanskje også i andre land?). Hva er det denne domstolen sysler med som ikke kan behandles av de ordinære domstolene?

Anonymkode: 1ed27...9f0

Komplisert problemstilling. Det er gjerne familielovgivning det går mest i.

Det er et typisk tegn på islamisering.

Anonymkode: 335fc...53f

AnonymBruker
Skrevet

Feks om en kvinne skal få lov til å skille seg eller ikke.

I islam teller det ikke om man skiller seg vanlig, det må gjøres på islamsk vis. 

Anonymkode: 6a3e1...f88

AnonymBruker
Skrevet

Sharia er religiøse lover for muslimer og shariadomstoler undergraver de virkelige domstolene, dette er et stort problem i mange fordi det skaper parallellsamfunn der muslimer lever etter sine egne lover og regler. Det vil føre til at kvinner mister sine rettigheter, menneskerettighetene ikke blir respektert og all den dritten det fører med seg.

Europa kommer til å gå til helvete hvis man fortsetter å legge til rette for islam, dette må stoppes hvis ikke kan vi ende om med en verden som terroristen Bhatti og mange andre muslimer ønsker.

"Vi ønsker at Norge en dag blir islamsk nasjon og bli styrt etter Sharia-lover. Og det er vår overbevisende tro at hele jorda en gang vil bli styrt etter Sharia. Det er en islamsk forpliktelse for enhver muslim å kjempe for å høyne Allahs ord og lover over alt, sier Bhatti."

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-vil-at-norge-skal-bli-en-islamsk-nasjon-styrt-etter-sharia-lover/63361979

Anonymkode: d0268...bc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sharia er lover og regler muslimer har for sitt liv i forhold til ekteskap, skilsmisse o.s.v.

Ganske vanlig med slike subkulturer. Tilsvarende har du innen for kristendom. katolisisme o.s.v. Du har det også innen andre organisasjoner som Norges Idrettsforbund m.m.

Du har også slike regler innenfor majoritetskulturen som ikke er basert på fornuft eller juridisk lov som f.eks. at man ikke får sole seg toppløs i parken eller bade naken på stranda.

Anonymkode: 56026...0d7

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sharia er lover og regler muslimer har for sitt liv i forhold til ekteskap, skilsmisse o.s.v.

Ganske vanlig med slike subkulturer. Tilsvarende har du innen for kristendom. katolisisme o.s.v. Du har det også innen andre organisasjoner som Norges Idrettsforbund m.m.

Du har også slike regler innenfor majoritetskulturen som ikke er basert på fornuft eller juridisk lov som f.eks. at man ikke får sole seg toppløs i parken eller bade naken på stranda.

Anonymkode: 56026...0d7

Å hevde at kristne og katolikker har "internt" lovverk tilsvarende muslimenes Sharialov, er nok å trekke det litt vel langt. Alle religioner har ulike grader av leveregler for sine tilhengere. Det kan gå på bekledning, samliv, alkohol, musikkstil, dans og mange tilsvarende temaer. Felles for disse er at det er anbefalte leveregler som ikke er juridisk bindende eller som kan medføre straff. Man kan i enkelte menigheter bli utestengt, avvist eller på annen måte "straffet" for å bryte "reglene", men dette er ikke en juridisk sak.

Sharialoven skiller seg ut fra andre religioners leveregler ved at Sharia også inneholder en del politiske/juridiske lover som kan brukes til å idømme sharialovbrytere ulike straffer. Man kan for eksempel bli idømt straff for utroskap. Disse strafferettslige delene av Sharia forvaltes av en egen Shariadomstol. En slik domstol må godkjennes av nasjonale myndigheter og vil eksistere side om side med nasjonens øvrige rettssystem.

Jeg er ikke ekspert på dette, men dette er slik jeg har oppfattet det jeg har hørt og lest. Korriger meg om jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2020 den 9.11, aksase skrev:

Å hevde at kristne og katolikker har "internt" lovverk tilsvarende muslimenes Sharialov, er nok å trekke det litt vel langt. Alle religioner har ulike grader av leveregler for sine tilhengere. Det kan gå på bekledning, samliv, alkohol, musikkstil, dans og mange tilsvarende temaer. Felles for disse er at det er anbefalte leveregler som ikke er juridisk bindende eller som kan medføre straff. Man kan i enkelte menigheter bli utestengt, avvist eller på annen måte "straffet" for å bryte "reglene", men dette er ikke en juridisk sak.

Sharialoven skiller seg ut fra andre religioners leveregler ved at Sharia også inneholder en del politiske/juridiske lover som kan brukes til å idømme sharialovbrytere ulike straffer. Man kan for eksempel bli idømt straff for utroskap. Disse strafferettslige delene av Sharia forvaltes av en egen Shariadomstol. En slik domstol må godkjennes av nasjonale myndigheter og vil eksistere side om side med nasjonens øvrige rettssystem.

Jeg er ikke ekspert på dette, men dette er slik jeg har oppfattet det jeg har hørt og lest. Korriger meg om jeg tar feil.

Sharia gjelder også alle andre. Ikke bare muslimer. 

• Liker 1
Skrevet
På 7.5.2020 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Sharia gjelder også alle andre. Ikke bare muslimer. 

Det er direkte feil! Sharialoven gjelder kun muslimer. 

Skrevet

Sharia er fremtiden til hele vesten om vi fortsetter som idag. 

Skrevet
9 minutter siden, aksase skrev:

Det er direkte feil! Sharialoven gjelder kun muslimer. 

Du mener at sharia ikke hadde blitt anvendt mot ikke muslimer om fundamentalisert hadde fått det som de vil?

Skrevet
15 minutter siden, judith52 skrev:

Du mener at sharia ikke hadde blitt anvendt mot ikke muslimer om fundamentalisert hadde fått det som de vil?

Jepp. Skal Sharia-loven gjelde deg, må du være muslim.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, aksase skrev:

Jepp. Skal Sharia-loven gjelde deg, må du være muslim.

Dette er latterlig. 

Anonymkode: 335fc...53f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...