Gå til innhold

Dere menn som fortsatt ønsker at kvinnen skal være husmor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså gjøre alt husarbeid å lage mat. Er det egentlig en morsfigur dere er ute etter?

Anonymkode: 0130d...362

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen menn som ønsker det?

Jeg får mest inntrykk av at mannen og kvinnen har forskjellige oppfatninger om hvor mye det skal ryddes, og når det skal ryddes. Kvinnen blir utålmodig og gjør jobben selv, og etter en stund har det blitt en vane av det. Det er ikke det at mannen forventer at hun skal ha ansvar, men heller at hun ikke gidder å vente på at han gjør det. Mange kunne nok vært tjent med å finne ut av dette med ryddighet FØR de flytter sammen.

Av og til er kjønnsrollene reversert, men oftest er det kvinnen som krever ryddighet.

Anonymkode: 59be3...57e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Damer som søker en stor, høy, handy fyr som skal beskytte dem og pusse opp huset søker vel med din logikk en far da?

Anonymkode: c39a4...88c

• Liker 6
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Sikkert noen som er ute etter morsfigur, men de fleste liker vel bare ikke husarbeid? Det er dødskjedelig så den som liker det best kan gjøre mest husarbeid og ser ut som flere kvinner enn menn liker det. Litt hjelp av og til. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noen menn som ønsker det?

Jeg får mest inntrykk av at mannen og kvinnen har forskjellige oppfatninger om hvor mye det skal ryddes, og når det skal ryddes. Kvinnen blir utålmodig og gjør jobben selv, og etter en stund har det blitt en vane av det. Det er ikke det at mannen forventer at hun skal ha ansvar, men heller at hun ikke gidder å vente på at han gjør det. Mange kunne nok vært tjent med å finne ut av dette med ryddighet FØR de flytter sammen.

Av og til er kjønnsrollene reversert, men oftest er det kvinnen som krever ryddighet.

Anonymkode: 59be3...57e

Ja, det er det klart at er i noen tilfeller. Mange finner faktisk til og med ofte ubevisst partnere som minner om mor eller far.

Har bare tenkt mer og mer på om det kan være en sammenheng. Min ekssamboer var slik. Gammeldags oppfatning av at kvinnen var den som skulle stelle hjemme og gjerne servere han mat og vaske klærne hans. Han var forresten veldig opptatt av å ha det ryddig. Samtidig var han veldig umoden på flere måter og like rotete som et barn. Følte ofte at jeg hadde 3 barn istedenfor 2 som jeg egentlig har.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer som søker en stor, høy, handy fyr som skal beskytte dem og pusse opp huset søker vel med din logikk en far da?

Anonymkode: c39a4...88c

Ja, det kan også være.

Skrevet

Noen ønsker kanskje en morsfigur for sine barn, og tenker at det å ha en mor som er til stede under oppveksten kan være en stor styrke og glede for barna. Det er i alle fall det inntrykket jeg har når en tenker på typiske par som har en slik ordning, men som ikke er typisk "riking med trofekone". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Noen ønsker kanskje en morsfigur for sine barn, og tenker at det å ha en mor som er til stede under oppveksten kan være en stor styrke og glede for barna. Det er i alle fall det inntrykket jeg har når en tenker på typiske par som har en slik ordning, men som ikke er typisk "riking med trofekone". 

Det er like viktig å ha både mor og far tilstede i oppveksten.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså gjøre alt husarbeid å lage mat. Er det egentlig en morsfigur dere er ute etter?

Alle vil ha en slik person. Kvinner også. Men vi vet at vi ikke får det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha mannen sin mor er ikke akkurat en mors person.. Ja jeg lager mat og tar det meste av husarbeid. Men han gjør handy og tunge ting. Vi gjør begge det vi er best på. Og begge er fornøyd med det.

Han tjener og mest så jeg får mer tid hjemme med barna :)

Anonymkode: c7da5...395

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha mannen sin mor er ikke akkurat en mors person.. Ja jeg lager mat og tar det meste av husarbeid. Men han gjør handy og tunge ting. Vi gjør begge det vi er best på. Og begge er fornøyd med det.

Han tjener og mest så jeg får mer tid hjemme med barna :)

Hvilke tunge ting gjør han?

Anonymkode: e6702...c1f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tunge ting gjør han?

Mekker bil,bytter dekk, jobber i huset og bytter tak og kledning, ordner ting praktiske ting utvendig/innvendig i huset. Bærer tunge ting og varer. Og han bretter klærene for det hater jeg..Vi hjelper hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det klart at er i noen tilfeller. Mange finner faktisk til og med ofte ubevisst partnere som minner om mor eller far.

Har bare tenkt mer og mer på om det kan være en sammenheng. Min ekssamboer var slik. Gammeldags oppfatning av at kvinnen var den som skulle stelle hjemme og gjerne servere han mat og vaske klærne hans. Han var forresten veldig opptatt av å ha det ryddig. Samtidig var han veldig umoden på flere måter og like rotete som et barn. Følte ofte at jeg hadde 3 barn istedenfor 2 som jeg egentlig har.

Forskning har faktisk bekreftet Freuds gamle idé om at vi ubevisst søker et forhold med noen som minner oss vår egen forelder av motsatt kjønn. Sønner søker dermed en kvinne som ligner deres mor, døtre en mann som ligner deres far.

Om ens forhold til denne forelderen er komplisert eller dårlig, eller forelderen rett og slett er dårlig, kan det forplante seg videre senere i livet. For eksempel er det kjent at kvinner som ender sammen med voldelige menn ofte hadde en voldelig far.

Anonymkode: 61794...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn vil ha koner som har bra jobb er velykket med høy inntekt og kjøpe seg den hjelpen man trenger hjemme. 

Anonymkode: d4d28...8d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Mekker bil,bytter dekk, jobber i huset og bytter tak og kledning, ordner ting praktiske ting utvendig/innvendig i huset. Bærer tunge ting og varer. Og han bretter klærene for det hater jeg..Vi hjelper hverandre. 

Hvor mye tid bruker han på dette i løpet av et år?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Det funker med skilte foreldre også. 

Anonymkode: dce5e...b02

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tid bruker han på dette i løpet av et år?

Alltid noe å gjøre i ett hus! Og det var bare noe av det han gjør.Spiller det noen rolle hvem som gjør hva?Så lenge vi er fornøyd?

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg lurer på hvilken legning/psykisk sykdom/komplekser/mammy/daddy opplegg kg ønsker å sette på meg og mannen😁

Han står opp før meg og serverer meg kaffe på sengen samtidig som han lager frokost til seg selv ( oooo no- prinsessesyndrom) før vi tar brunsj sammen når jeg har slumret meg ferdig. Jeg vet... et forferdelig kvinnemenneske 🙄 men jeg elsker det😁

Han baker brød, lager mat og tar oppvask (Garantert evnukk)

Jeg støvsuger, vasker, tørker støv, ordner det økonomiske som å betale regninger og holde økonomisk oversikt, holder oversikt ang bensin, fyller den og er den som kjører mest, jeg har også støpt 3 trappetrinn i dag, fjernet et rottehi i går (askepott med et hint av guttejente) Burde jeg skifte kjønn?🙃

Ingen av oss ønsker barn og er i slutten av 30 årene (og med det topper vi sikkert listen med kald og kynisk)

Ingen menneske er en øy, vi trenger hverandre-kvinner og menn. La de som er flinke til det og ikke minst trives med det gjøre sitt. 

Men slutt å tro at den andre tar alt alltid, og slutt å tro at det handler om kjønnsroller. 

Men takk og lov at han både liker å lage mat og er flink til det slik at ingen blir matforgiftet når jeg skal prøve meg..

Anonymkode: d0e5d...f8f

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 timer siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Sikkert noen som er ute etter morsfigur, men de fleste liker vel bare ikke husarbeid? Det er dødskjedelig så den som liker det best kan gjøre mest husarbeid og ser ut som flere kvinner enn menn liker det. Litt hjelp av og til. 

Ja, vi damer er genetisk betinget til å tiltrekkes av oppvaskklut og dokost. Som kvinne finner vi langt større glede i å vaske skittent undertøy og sure sokker enn hva menn gjør. Vi svinger oss feminint rundt med støvsugeren og traller en sang av glede samtidig som vinden suser i skjørtekanten. Og hva er vel mer spennende enn å velge ut hvilken duft tøymykneren skal ha denne måneden. Ah, valgets kvaler.

Det har selvfølgelig ingenting å gjøre med sosiale forventninger, Kultur, oppdragelse osv. Nei, nei, såklart ikke.

4 timer siden, herzeleid skrev:

Så de to kvinnetypene man kan velge mellom er stort sett vaskehjelp (morsfigur) eller trofekone (mindre morsfigur?) 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...