Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det eget kurs i å være sur og frekk på den utdannelsen? Har seriøst aldri møtt en hyggelig eller høflig  helsesekretær. 

Anonymkode: 9ec8f...539

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 14.15):

Er det eget kurs i å være sur og frekk på den utdannelsen? Har seriøst aldri møtt en hyggelig eller høflig  helsesekretær. 

Anonymkode: 9ec8f...539

Så rart, tenkte akkurat det samme 😆 Helt seriøst, aldri sett en blid helsesekretær før. Kjenner ei, ungene mine skal på det legesenteret nå, så vil tro hun er blid da 😁

Anonymkode: 5a602...0b5

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Her var det mange sure holdninger mot andre profesjoner.

Jeg er sykepleier, og har jobbet som vikar på et legekontor tidligere. Dette legekontoret ønsker sykepleier, fremfor helsesekretær, og man blir selvfølgelig da også lønnet som sykepleier. Det er mest vanlig med helsesekretærer fremfor sykepleiere på legekontor, men det betyr ikke at ingen legekontor ønsker sykepleiere. Når det kommer til lønna kan man jo ikke forvente sykepleierlønn, så fremt arbeidsplassen skriver i utlysningen at det er en sykepleier de ønsker. Men man kan jo alltids prøve å forhandle, enten så går det, eller så går det ikke.

Sykepleiere kan gjøre en like god jobb som helsesekretærer på et legekontor, som motsatt. Dette handler om læring og erfaring. Vi er alle uerfaren på ett punkt. Som noen nevnte over her, at sykepleiere er udugelig til mye, som f.eks. blodprøvetaking. Fin holdning å ha til medmennesker :) Jeg jobber på et sykehjem, og tar blodprøver daglig. Som det høres ut på deg, så regner jeg med du vet at eldre langt ifra er de enkleste å ta blodprøver av. Føler ikke at jeg er udugelig der jeg går rundt å tar blodprøver. Kan jo skje at jeg må ha hjelp av en kollega, på lik linje som helsesekretæren som prøvde å ta blodprøver av meg forrige gang jeg var til legen min, måtte ha hjelp av en kollega for å treffe en åre på meg. 

Hilsen en sykepleier som ikke ser ned på andre, og er takknemlig for alle mine kollegaer (uansett profesjon, med eller uten utdanning). 

Ps: Jeg har forresten nylig fått jobbtilbud på en helsesekretærstilling, der det var et par helsesekretærer som søkte også. De har visst tro på at jeg som en ussel sykepleier kan duge i denne type jobb :) 

Anonymkode: 7834e...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2020 den 21.44):

Herlighet- tjener mer i å jobbe fulltid på polet! 

Anonymkode: 9df39...33b

Undergrav ikke å jobbe på polet. Det er en fin jobb med hyggelige kunder, spennende varer og god pensjonsordning. Derfor er sikkert de som jobber på polet blidere enn helsesekretærer: på polet får kundene varene de vil ha og god service. God service gir god stemning= fornøyde kunder. Å jobbe med fornøyde kunder øker trivselen og godt humør er smittende. Alt er en sirkel. Slik er det jo ikke innen offentlig helse. 

Anonymkode: 74c61...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...