Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Du får oftest bedre betalt på sykehus enn private legekontor. Om du er nyutdannet kan du bare glemme at de regner ansinitet fra arbeid du har gjort før om ikke det er helserelatert. Mellom 360.-400.000 kan du regne med.

Anonymkode: 14a77...9a4

Så klart får du ikke ansiennitet hvis du ikke har jobbet med noe relatert før. Ansiennitet baserer seg på erfaring innen for den jobben du har, ikke alle jobber du har hatt.

Anonymkode: e1e26...4df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Rart at mannsdominerte yrkesutdanninger som elektriker, tømrer og rørleggere er så mye bedre en helserelaterte utdanninger på samme videregående nivå.. 

Anonymkode: bdd50...f86

Ganske åpenbare grunner... I det offentlige tilbyr man tjenester som er sponset av staten, dermed er den eneste inntekten til de offentlige sykehusene og legekontorene de 250 kronene (sånn cirka) hver pasient betaler for tjenesten. 

Anonymkode: e1e26...4df

Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og latterliggjøring, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei igjen! Ts her! Har akuratt fått meg jobb på legekontor og syntes det er kjempe spennende!

uansett har jeg lyst til å ta sykepleier utdanningen om et år eller 2. Mulighetene for å få jobb på legekontor som sykepleier må jo bære stor med 1-2 års erfaring som helsesekretær på legekontor. Hva tror dere? 

• Liker 3
Skrevet

Ingen som vil svare? 

Skrevet
On 5/6/2020 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Er selv autorisert helsesekretær. Jobber ikke med da det er veldig krevende jobb. Du får så mye ansvar.

lønnen er vel 35 000 i mnd etter 10-15 års arbeid 

startslønnen på meg var 190 kroner i timen. Pausen var ikke betalt. Dette var legekontor

Er samme lønn som fe som jobber i butikk. De tjener også 35 000 etter å ha jobbet en del år.

Anonymkode: fe417...1fd

Herlighet- tjener mer i å jobbe fulltid på polet! 

Anonymkode: 9df39...33b

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

uansett har jeg lyst til å ta sykepleier utdanningen om et år eller 2. Mulighetene for å få jobb på legekontor som sykepleier må jo bære stor med 1-2 års erfaring som helsesekretær på legekontor. Hva tror dere? 

De aller fleste legekontorene ansetter helsesekretærer, da de er billigere å lønne enn sykepleiere. Dessuten har helsesekretærer den nødvendige kompetansen som trengs på legekontor. Men hvem vet, det er jo mulig det blir mer vanlig med sykepleiere på legekontor i fremtiden.

Anonymkode: 84a08...404

• Liker 4
Skrevet
På 21.8.2020 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! Ts her! Har akuratt fått meg jobb på legekontor og syntes det er kjempe spennende!

Nei, det tror jeg ikke. Det er helt feil det den sykepleieren før i tråden skriver. Legekontor ønsker helsesekretærer - ikke sykepleiere. De er billigere i drift, og spesialisert på sitt område. 
Uansett, hadde aldri studert sykepleie om jeg hadde fått jobb som helsesekretær. Hadde før valgt videreutdanning/fagskole, eller bioingeniør eller paramedic. Sykepleie er ikke «vedens navle» - vi trenger alle (selv om sykepleiere normalt sett ikke er enig i det, og ønsker å fremme sin «suverenitet» og allsidighet). 

Men du, grattis med jobb! 😊

Anonymkode: 917d1...e00

• Liker 4
Skrevet

Som flere har sagt, legekontor ansetter sekretærer og ikke sykepleiere. Tror det er bortkastet å studere sykepleie for å få den jobben du nå allerede har, for du får nok betalt som sekretær. 

Anonymkode: a4a8d...521

• Liker 2
Skrevet
På 5.5.2020 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden fikk du intervju før du var ferdig utdannet? Jeg er selv utdannet helsesekretær og har søkt jobb leeeeenge. Bor på Østlandet. 

Anonymkode: 03455...56a

Samme her. Er nesten ingen jobber og helt umulig... De krever så mye erfaring, selv om jeg har toppkarakter i alle fag... :( 

Anonymkode: 36a83...8c7

Skrevet
På 22.8.2020 den 13.19, AnonymBruker skrev:

De aller fleste legekontorene ansetter helsesekretærer, da de er billigere å lønne enn sykepleiere. Dessuten har helsesekretærer den nødvendige kompetansen som trengs på legekontor. Men hvem vet, det er jo mulig det blir mer vanlig med sykepleiere på legekontor i fremtiden.

Anonymkode: 84a08...404

Var på intervju en gang, og hun sa det var så mange sykepleiere som hadde søkt på legesekretær-jobben. Hun ville ikke ta noen av de til intervju pga. de krevde mer lønn sa hun.

Anonymkode: 36a83...8c7

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2020 den 17.35):

Heei! Lenge siden du skrev dette. Men trives du fortsatt ? Kunne jeg spurt om hvor stor stilling du har og hva du tjener ? Vurderer å utdanne meg til dette. Kan ta det på 1 år siden jeg har studiespesialiserende😊

Anonymkode: 20f77...c4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heei! Lenge siden du skrev dette. Men trives du fortsatt ? Kunne jeg spurt om hvor stor stilling du har og hva du tjener ? Vurderer å utdanne meg til dette. Kan ta det på 1 år siden jeg har studiespesialiserende😊

Jeg vil bare fraråde deg om å ta den utdannelsen om du bor på østlandet. Jeg bor nemlig der og jeg og flere med meg, får ikke jobb. Har søkt i flere år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vil bare fraråde deg om å ta den utdannelsen om du bor på østlandet. Jeg bor nemlig der og jeg og flere med meg, får ikke jobb. Har søkt i flere år. 

Det er en del vikarstillinger ute ser jeg. Men jeg har en fulltids jobb som gir meg permisjon i 1 år til å ta denne autorisasjonen. Så har jeg mulighet til å søke og få jobb om det dukker opp noe😊

Regner ikke med å få en fulltidsjobb med det første, men hvis det skulle dukke opp stillinger så har jeg ihvertfall en mulighet😊

Litt lei av å jobbe med det jeg jobber som nå, men pga hus og barn så har vi ikke mulighet til at jeg kan studere i  3 år 😅 1 år skal vi kunne klare å leve på mindre, men 3 år blir veldig lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart tidligere i tråden at jeg aldri fikk jobb som helsesekretær, men jeg blir jo om ikke alt for lenge sykepleier i tillegg. Tror dere jeg vil kunne klare å få meg jobb på legesenter da? Vil ikke jobbe turnus 

Anonymkode: 8d1a3...143

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har svart tidligere i tråden at jeg aldri fikk jobb som helsesekretær, men jeg blir jo om ikke alt for lenge sykepleier i tillegg. Tror dere jeg vil kunne klare å få meg jobb på legesenter da? Vil ikke jobbe turnus 

Hei! Det vet jeg ikke om du kan eller ikke kan, men du kan jo ringe et eller flere legesentere for å spørre? Eventuelt også sjekke stillingsannonser for å se hva/hvem de søker etter? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kommer an på hvor du bor, og lønnskravene dine. Det har blitt vanligere med sykepleiere på legekontor, samtidig er det dyrere så det er ikke alle kontor som tar den kostnaden. Kommer nok også an på dine kunnskaper og ferdigheter. 

Anonymkode: 75693...ebe

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg begynte med 180 kr/t på en av jobbene og 185 kr/t på andre plassen, begynte med ett par måneder i mellom 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber et stedet på Østlandet på legekontor. Min sjef sparket en sykepleier før meg da hun skulle ta over hele "butikken". Det var ikke helt populært. Sier meg enig i det flere sier, at legene ikke utgangspunktet ikke ønsker sykepleiere. Personlige egenskaper er svært viktig her, mtp at en blir legekontorets ansikts utad, de må kunne stole helt på vedkommende. Du må inneha visse helsefaglige kvalifikasjoner ifht hva for et kontor du skal være på, og hvilke arbeidsoppgaver du skal utføre. Legene forventer at du kan det meste, for du får spørsmål om hjelp til alt. Virkelig ☺️

Anonymkode: fff45...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 12.44):

Det er en del vikarstillinger ute ser jeg. Men jeg har en fulltids jobb som gir meg permisjon i 1 år til å ta denne autorisasjonen. Så har jeg mulighet til å søke og få jobb om det dukker opp noe😊

Regner ikke med å få en fulltidsjobb med det første, men hvis det skulle dukke opp stillinger så har jeg ihvertfall en mulighet😊

Litt lei av å jobbe med det jeg jobber som nå, men pga hus og barn så har vi ikke mulighet til at jeg kan studere i  3 år 😅 1 år skal vi kunne klare å leve på mindre, men 3 år blir veldig lenge. 

Ja det er mange vikarstillinger. De er også vanskelige å få. Jeg har søkt i flere år og har en bachelor i helse og flere års erfaring, men likevel ikke fått vikariat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...