Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig, men man trenger da ikke å snu på hver krone av den lønnen. Mange kan klare seg fint med det. 

Anonymkode: bdd50...f86

Greit nok, men med den lønna tror jeg bankene nøyer med å gi deg boliglån med mindre du har backup?🤔

Anonymkode: 8fa90...d17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig, men man trenger da ikke å snu på hver krone av den lønnen. Mange kan klare seg fint med det. 

Anonymkode: bdd50...f86

Deg om det:hoho:

Anonymkode: 0d037...c0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden fikk du intervju før du var ferdig utdannet? Jeg er selv utdannet helsesekretær og har søkt jobb leeeeenge. Bor på Østlandet. 

Anonymkode: 03455...56a

Samme her, tok HS på voksenopplæring for   6 år siden, fikk karakteren 6 på eksamen. Hjalp ikke en dritt, aldri fått meg jobb som det.... så nå har jeg søkt med inn på sykepleien.... lønnen er jo mye bedre også.

Anonymkode: 8d1a3...143

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 316000 som helsesekretær for 4 år siden, men var ikke autorisert, bare sykepleier 🙄 De med autorisasjon og ansiennitet lå vel på 380000. På sykehus. 

Jeg jobbet kun som det mens jeg utdannet meg til noe annet, så aner ikke hva lønna er per i dag.

Anonymkode: a4a8d...521

AnonymBruker
Skrevet

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/spekter/sykehus/

Jeg sluttet som helsesekretær i 2018. Har 10 års ansiennitet, så jeg ville hatt 430000 i årslønn om jeg var i jobb nå, pluss tillegg for kveld/helg/helligdager. På sykehus. Med tilleggene og evt overtid så kunne jeg nok tjent 500 000 eller over det, og det synes jeg er ganske bra egentlig. 

Anonymkode: 84a08...404

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 316000 som helsesekretær for 4 år siden, men var ikke autorisert, bare sykepleier 🙄 De med autorisasjon og ansiennitet lå vel på 380000. På sykehus. 

Jeg jobbet kun som det mens jeg utdannet meg til noe annet, så aner ikke hva lønna er per i dag.

Kan jeg spørre hva du utdannet deg til?

Anonymkode: 66ac7...c51

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/spekter/sykehus/

Jeg sluttet som helsesekretær i 2018. Har 10 års ansiennitet, så jeg ville hatt 430000 i årslønn om jeg var i jobb nå, pluss tillegg for kveld/helg/helligdager. På sykehus. Med tilleggene og evt overtid så kunne jeg nok tjent 500 000 eller over det, og det synes jeg er ganske bra egentlig. 

Hvorfor sluttet du da? Fikk du en bedre jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på et privat legekontor i 40% stilling. Er også nyutdannet, tjener 8-9 tusen i måneden

Anonymkode: 136aa...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva du utdannet deg til?

Jurist, så har det dobbelte i lønn 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv autorisert helsesekretær. Jobber ikke med da det er veldig krevende jobb. Du får så mye ansvar.

lønnen er vel 35 000 i mnd etter 10-15 års arbeid 

startslønnen på meg var 190 kroner i timen. Pausen var ikke betalt. Dette var legekontor

Er samme lønn som fe som jobber i butikk. De tjener også 35 000 etter å ha jobbet en del år.

Anonymkode: fe417...1fd

Gjest Ishm
Skrevet

lite lønn I forhold til hvor mye man gjør og hvor mye ansvar/ ekstra arbeid man får :) alt jeg har å di

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre en kjent sak at helsesekretærer tjener lite. De har ikke kveld/natt/helg som mulighet til å tjene ekstra heller, stort sett.

Anonymkode: 10c16...405

Jeg har jobbet på 2 legekontor på Østlandet i over 3 år Klarte å prute meg opp fra 167 kr timen til 190 kr timen da det var privat, på er halvt år. 

synes det var helt greit, hadde 8-16 jobb og fri i helgene. Mye bedre enn å jobbe på sykehus som har masse turnus arbeid osv. 
mer jente på 25 år.

Anonymkode: 0f448...103

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sluttet du da? Fikk du en bedre jobb?

Jeg begynte å studere :) Sykepleie

AnonymBruker
Skrevet

Utdann deg som sykepleier og søk jobb på legekontor etterpå - sykepleiere er meget ettertraktet på legekontor. Flere og flere legekontor søker spesifikt etter sykepleiere, fordi kunnskapsnivået og kompetansen som er nødvendig for å jobbe der, øker. 

Jeg er selv sykepleier og jobber på legekontor - det er en drømmejobb når du er vant til å jobbe knallhardt og i turnus - det er så bra at jeg vil kalle det ferie i forhold! I tillegg er det supert og lærerikt å jobbe så tett sammen med legene.

Jeg har selvsagt sykepleierlønn etter erfaring, kompetanse og ansiennitet - vel over 500 000. I tillegg fri ALLE kvelder, helger og høytider - ANBEFALES! 

Anonymkode: 802f1...5ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdann deg som sykepleier og søk jobb på legekontor etterpå - sykepleiere er meget ettertraktet på legekontor. Flere og flere legekontor søker spesifikt etter sykepleiere, fordi kunnskapsnivået og kompetansen som er nødvendig for å jobbe der, øker. 

Jeg er selv sykepleier og jobber på legekontor - det er en drømmejobb når du er vant til å jobbe knallhardt og i turnus - det er så bra at jeg vil kalle det ferie i forhold! I tillegg er det supert og lærerikt å jobbe så tett sammen med legene.

Jeg har selvsagt sykepleierlønn etter erfaring, kompetanse og ansiennitet - vel over 500 000. I tillegg fri ALLE kvelder, helger og høytider - ANBEFALES! 

Har vernepleiere noen sjans til å få jobb? 

Anonymkode: 03455...56a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vernepleiere noen sjans til å få jobb? 

Anonymkode: 

Det tror jeg ikke, da må det være fordi legekontoret sliter med å rekruttere sykepleiere eller eventuelt bioingeniører. Vi har kun sykepleiere hos oss, ikke helsesekretærer. 

Jeg har aldri sett utlysning av vernepleierstilling til legekontor, i alle fall. Jobben innebærer mye somatikk, mange prosedyrer som gjøres av sykepleier m.m. Mye kan en jo selvsagt få opplæring i, men saken er den at dagjobb er SVÆRT populært blant sykepleiere. Mange, mange ønsker seg bort fra turnuslivet. Derfor er det stor rift om de få stillingene på legekontorer som lyses ut. 

MEN - det er lov å søke! 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke, da må det være fordi legekontoret sliter med å rekruttere sykepleiere eller eventuelt bioingeniører. Vi har kun sykepleiere hos oss, ikke helsesekretærer. 

Jeg har aldri sett utlysning av vernepleierstilling til legekontor, i alle fall. Jobben innebærer mye somatikk, mange prosedyrer som gjøres av sykepleier m.m. Mye kan en jo selvsagt få opplæring i, men saken er den at dagjobb er SVÆRT populært blant sykepleiere. Mange, mange ønsker seg bort fra turnuslivet. Derfor er det stor rift om de få stillingene på legekontorer som lyses ut. 

MEN - det er lov å søke! 

Jeg har jobbet på flere legekontor og aldri sett At de ser etter sykepleiere til disse i annonsene heller. Ei har jeg aldri jobbet på et legekontor hvor noen sykepleiere jobber. Så det du referer til at da må de slite med å finne seg sykepleiere eller bioingeniører først er jo helt på bærtur 😂 

ofte er også sykepleiere helt udugelig i masse av jobber som gjøres av helsesekretærer. Blant annet blodprøvetaking. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på flere legekontor og aldri sett At de ser etter sykepleiere til disse i annonsene heller. Ei har jeg aldri jobbet på et legekontor hvor noen sykepleiere jobber. Så det du referer til at da må de slite med å finne seg sykepleiere eller bioingeniører først er jo helt på bærtur 😂 

ofte er også sykepleiere helt udugelig i masse av jobber som gjøres av helsesekretærer. Blant annet blodprøvetaking. 

Herregud for et innlegg loaded av crap. At du ikke har registrert denne utviklingen, betyr ikke at den ikke er sann. 

Sykepleiere er udugelige i "masse av jobber som gjøres av helsesekretærer" - hva i all verden mener du med en så hinsides latterlig kommentar? Hva i all verden består disse "masse jobbene" av? Blodprøvetaking er ikke en spesielt vanskelig prosedyre, det handler om mengdetrening. 

Jeg er sykepleier på legekontor, og hos meg er vi bare sykepleiere. Jeg oppfatter det som svært kjærkomment av både legene og pasientene, fordi vi kan gjøre ekstremt mye mer enn en helsesekretær for å avlaste dem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et innlegg loaded av crap. At du ikke har registrert denne utviklingen, betyr ikke at den ikke er sann. 

Sykepleiere er udugelige i "masse av jobber som gjøres av helsesekretærer" - hva i all verden mener du med en så hinsides latterlig kommentar? Hva i all verden består disse "masse jobbene" av? Blodprøvetaking er ikke en spesielt vanskelig prosedyre, det handler om mengdetrening. 

Jeg er sykepleier på legekontor, og hos meg er vi bare sykepleiere. Jeg oppfatter det som svært kjærkomment av både legene og pasientene, fordi vi kan gjøre ekstremt mye mer enn en helsesekretær for å avlaste dem. 

Har aldri sett en eneste Sykepleier på noe legekontor før, må visst være veldig spesielt hos dere. Avlaster legene? Jeg kan ta EKG, blodprøver, skifte sår, sy sting, fjerne sting og alt annet som innebærer. Selv småkirurgi har jeg fått utført på legekontoret der jeg har blitt opptrent av andre som IKKE er sykepleiere men bare har masse erfaring og lang ansinitet. 
blodprøvetaking handler ikke bare om mengdetrening, det handler om å faktisk finne åra noe jeg har SETT på sykehus mange sykepleiere er dårlig til. Samt alt med kontor jobbene osv.🙄 jeg har aldri sett på sykepleie som er statusyrke. Har faktisk sett på sykepleiere som stakkarslige som jobber på sånne slitjobber og «tror» de kan mer enn mange andre. Blabla «jeg er sykepleier»😂.

har aldri sett i en søknads annonse at legekontorene leter heller spesifikt etter sykepleiere heller! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg også ramse opp all andre ting jeg gjør på legekontoret Som kan sammenlignes med en «sykepleier» også? Ja jeg har også satt utallige injeksjoner intra muskulært, subkutant, kreftsprøyter osv osv. Alt dette gjøres på legekontor av helsesekretærer, ikke nødvendigvis sykepleiere. 
forskjellen er på papiret at dere har et flott «sykepleier» brev på det, det betyr ikke at dere kan avlaste mange som har lik eller bedre kompetanse og masse erfaring 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...