Gå til innhold

Hvorfor er det som ofte kvinnen som setter standarden for sex i forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste akkurat en vitenskapelig artikkel hvor man har forsket på samliv og seksualitet. I følge artikkelen viser mange vitenskapelige undersøkelser at det i flest tilfeller er kvinnene som bestemmer hvor ofte parene har sex. Har dere noen formening om hvorfor det er slik? 

Jeg vet at det er motsatt for noen par, det nevner også undersøkelsene. Jeg bare forholder meg til fakta som kom fram i artikkelen om at det er mye vanligere at kvinnene bestemmer. Jeg forsøkte å finne igjen undersøkelsen for å vise statistikk men finner den ikke akkurat nå. Skal lete videre. 

Anonymkode: 34765...d53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Link? Hvis det var i en papirutgave: hvor og har du prøvd å finne samme artikkel online?

Anonymkode: d222e...1b1

Skrevet

Skulle ønske det var sånn (ja, vet artikkelen skal ha nevnt at det var unntak), hadde det vært som artikkelen sier så hadde jeg hatt et rått sexliv med eksen i alle år.... Og vi hadde kanskje fortsatt vært sammen.

Han ville sjelden, og bare kanskje hvis jeg brukte tid med sminke, kostymer osv......

Hadde sexlivet vært opp til meg hadde vi hatt sex daglig med mye variasjon, lek og utforskning.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo sånn at den som vil minst bestemmer. Og statistisk sett er det oftere kvinner (ja, vet det kan være motsatt i mange tilfeller også). Men den som vil minst bestemmer, for å tvinge noen som ikke vil er voldtekt. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo pga tilbud og etterspørsel, ganske logisk egentlig.

Menn har mye mer lyst på sex med kvinner enn motsatt, da blir det jo sånn.

Anonymkode: edd88...ba0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi den som ikke ønsker sex, har vetorett. Og det er oftest kvinner. Ergo «bestemmer» de 😛 

Anonymkode: 9125a...dc4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mannen bestemmer her, han har liten sexlyst så 1-3 ganger per mnd holder for han. Jeg som kvinne har en umettelig lyst å ser helst for meg 2-3 ganger ukentlig.

Anonymkode: 7d625...bcd

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste akkurat en vitenskapelig artikkel hvor man har forsket på samliv og seksualitet. I følge artikkelen viser mange vitenskapelige undersøkelser at det i flest tilfeller er kvinnene som bestemmer hvor ofte parene har sex. Har dere noen formening om hvorfor det er slik? 

Jeg vet at det er motsatt for noen par, det nevner også undersøkelsene. Jeg bare forholder meg til fakta som kom fram i artikkelen om at det er mye vanligere at kvinnene bestemmer. Jeg forsøkte å finne igjen undersøkelsen for å vise statistikk men finner den ikke akkurat nå. Skal lete videre. 

om dee er 100 tilfeller og kvinnen bestemmer i 51 av de, så er det jo den påstanden rett da 51 er flere enn 49.

Anonymkode: 3d04a...5ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo den som har minst lyst som bestemmer når en har sex. Den som vil mest kan jo bare si nei, men gjør sjeldent det, da det kan bli lenge til neste gang. 

Anonymkode: 3e94a...006

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo den som har minst lyst som bestemmer når en har sex. Den som vil mest kan jo bare si nei, men gjør sjeldent det, da det kan bli lenge til neste gang. 

Anonymkode: 3e94a...006

Ikke alltid. Jeg er ofte sliten og trøtt fordi jeg har alt ansvaret for en ettåring, men sier aldri nei når mannen vil. 

Anonymkode: 9d1a4...87e

Skrevet

Det er nok slik jeg liker det... La henne ha den makten og styre den, det gjør henne mye mere tilfreds og inkluderende... Jeg er opplært av at man skal bøye seg for kvinnen, jo mere du gjør henne fornøyd, jo mere gir hun tilbake av kjærlighet. Den boomerang effekten fungerer for det meste på alt som handler om kvinner😉😝

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den med lavest lyst setter standarden. Med mindre de er veldig pushover og har sex de ikke har glede av. 

Anonymkode: 0ad17...b0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var motsatt. Jeg ønsket meg et lekent og heftig sexliv, og ønsket å pynte meg med sexy undertøy. Men samboeren liker ikke noen av delene. Jeg gikk med på å bare ha sex under dyna, etter å ha kledt alt av meg selv på forhånd. Noe som betyr at jeg har hatt et kjedelig sexliv i over 10 år, og har aldri fått orgasme med ham. Det har jeg ikke noe problem med å få når jeg er alene. Tar bare et 2-3 minutter om jeg ikke tar det med ro. Nå har jeg aldri lyst på sex med samboeren mer, og ettersom jeg aldri har hatt sex med andre enn ham, synes jeg det er trist at jeg aldri får oppleve hvordan det er å ha et godt sexliv.

Anonymkode: 89468...37a

AnonymBruker
Skrevet

Her er en undersøkelse publisert i et vitenskapelig magasin. Den viser at menn i 60 % av tilfellene tar initiativ til 60. i 30 % av tilfellene tar begge kjønn like mye initiativ. Bare 10 prosent av kvinnene tar mer initiativ enn mennene. I de parene hvor begge tar like mye initiativ rapporteres det med bedre tilfredshet med sexlivet. 

Sitat

Among the findings, published in the Journal of Personality and Social Psychology:

In more than 60% of the couples, men initiated more often than women; in 30% of couples, initiation was equally divided between partners; and in those remaining, the women initiated more frequently...

...
partners who reported equal initiation and female initiation patterns also tended to report greater sexual satisfaction for both partners. This finding, according to Sprecher, is also consistent with other studies suggesting that relationships with the most balance are the most satisfying. 

Anonymkode: 2e041...101

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var motsatt. Jeg ønsket meg et lekent og heftig sexliv, og ønsket å pynte meg med sexy undertøy. Men samboeren liker ikke noen av delene. Jeg gikk med på å bare ha sex under dyna, etter å ha kledt alt av meg selv på forhånd. Noe som betyr at jeg har hatt et kjedelig sexliv i over 10 år, og har aldri fått orgasme med ham. Det har jeg ikke noe problem med å få når jeg er alene. Tar bare et 2-3 minutter om jeg ikke tar det med ro. Nå har jeg aldri lyst på sex med samboeren mer, og ettersom jeg aldri har hatt sex med andre enn ham, synes jeg det er trist at jeg aldri får oppleve hvordan det er å ha et godt sexliv.

Det høres veldig trist ut. Slik er det dessverre for mange menn også. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en undersøkelse publisert i et vitenskapelig magasin. Den viser at menn i 60 % av tilfellene tar initiativ til 60. i 30 % av tilfellene tar begge kjønn like mye initiativ. Bare 10 prosent av kvinnene tar mer initiativ enn mennene. I de parene hvor begge tar like mye initiativ rapporteres det med bedre tilfredshet med sexlivet. 

Med andre ord tar menn initiativ i 75 % av tilfellene mens kvinner bare tar initiativ 25 % av gangene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er en undersøkelse publisert i et vitenskapelig magasin.......I de parene hvor begge tar like mye initiativ rapporteres det med bedre tilfredshet med sexlivet. 

Er ikke veldig overrasket over det resultatet. Sex bør jo være noe man er sammen om å utvikle og holde spennende og bra. Det står at resultatet samsvarer med at forhold med balanse er de mest tilfredsstillende. Med balanse handler det ikke lenger om hvem som bestemmer og ikke, men hvor godt man kan samarbeide. 

Et eksperiment i eget hode er å bytte ut Hvem av oss bestemmer i sex-livet? med Hvordan kan vi få bedre sex sammen? Spørsmålene gir vidt forskjellige svar. Også blir det samarbeid og ikke skyldfordeling. Et eksperiment i praksis vil være å stille det andre heller enn det første spørsmålet til partneren. Da blir det noe spennende og sexy å prate om istedenfor...ja, skyldfordeling.  

Tror forhold med veldig skjev balanse ofte bærer med seg mye grums og uoppgjorte saker/følelser som det ikke har blitt snakket om, som i det neste påvirker sexlivet kraftig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Take your pussy and leave!!!!

Anonymkode: ccbea...7f8

AnonymBruker
Skrevet

De bestemmer det, og alt annet. 😉😝

Anonymkode: 9389c...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Menn i forhold rapporterer at de blir oftere avvist når de tar initiativ til sex enn hos kvinner. Det som er så synd er at det er forsket ufattelig lite på kvinnelig seksualitet og nesten kun på mannlig seksualitet. Det meste vi vet om seksualitet kommer med andre ord stort sett fra forskning på menn. I tillegg har en begrunnelse tidligere vært at kvinners seksualitet er avhengig av mannen, og derfor har ikke kvinnens seksualitet blitt sett på som interessant eller i det hele tatt viktig da seksualitet har blitt sett på som noe man har for å reprodusere seg og kun det. Vi vet derfor lite om årsakene fordi vi ikke vet så mye om hva som skal til for kvinner i forhold for å ha mer lyst på partneren, men den forskningen som er gjort viser at hyppigheten på samleier hos par er sterkt knyttet til hvordan man har det generelt i forholdet. Man kan tenke seg ut i fra det at det er mulig at menns seksualitet er noe mer uavhengig av hvordan ting er ellers i forholdet, mens kvinner ofte kan trenge at forholdet er bra for å ha mer lyst på mannen (når jeg da går ut i fra et heteroseksuelt forhold). 

Det virker som at en del menn her inne som klager på lite samleie i forholdet ikke har helt sett koblingen mellom forholdet generelt og sexlivet deres, og at man gjerne må da finne ut av problemene i forholdet og muligens vie mer tid og oppmerksomhet til partneren sin dersom man ønsker et bedre forhold og mer sex. 

Anonymkode: 19985...822

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...