Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har du hatt en skikkelig vanskelig kunde, som «kunden fra helvete»

Hva gjorde du i den situasjonen? 

Endret av Pipaluk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd noen skikkelige rasshøl i min tid og bedt flere kunder gå, evt kastet de ut, har vel også måtte ringe politiet et par ganger. (utelivsbransjen... )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kunde som klikka i vinkel fordi hun ikke fikk bruke en utgått tilgodelapp (veldig utgått) som så ut som den hadde vært en runde i vaskemaskina. 

Anonymkode: c3f2c...278

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi oi, hvor skal en begynne..

-Var på jobb da jeg fant ut at mor mi var død, det var ganske mye folk hos oss, mye kø, venting osv. Jeg gjorde mitt beste med jeg ventet på folk som kunne overta etter meg, jeg smilte til den kunden foran meg i kassen men hadde ikke det i meg å smile og ønske velkommen til de 20 andre i køen. Og køen  ble mindre etterhbeet da hun ene sier til meg "Du kunne fått 2 kroner i tips av meg om du hadde smilt mer". Jeg klarte å klappe igjen kommentaren om at jeg skulle fint klare å betale regningene mine uten de usle 2 kronene hennes.". Uforutsette ting skjer selv for oss i servicebransjen. Ja en skal jo alltid servere med det smil men selv vi er bare mennesker.

- jeg har blitt spurt om hvor mye jeg skulle ha for at en fyr fikk ta bilde av puppene mine

- Folk har kalt meg hore

- ved en anledning var det en vennegjeng i 25 års alderen (guttestemning) som stod bak meg, trakk inn snørret og fake spytta meg i håret.

-eldre damer i 50 års alderen som har nekta å gå da utestedet stengte. "Ja det er bare til å gi meg nøkkelen, så kan du gå hjem du"

Vel mye mye mer... det er alltid værst å få ut folk når vi stenger, da blir folk ekstra frekk bare fordi jeg gjør jobben min og ikke ønsker meg overtid. 

Som da det var en 20 min igjen før jeg stengte alkohol salget, en vennegjeng med voksne damer på 4 kommer inn og spør om de kan kjøpe en flaske vin. Jeg presiserer 3 ganger at de måtte være ute av døren om 50 min, altså flasken måtte være drukket opp ellers tok jeg den. Lyset ble slått av, musikken stoppet og det var 10 min til døren skulle være låst. Jeg gav mange beskjeder og så sier jeg "Nå er klokken der damer nå må dere være vennlig å gå" så frekke de ble😆 NEI de skulle ikke gå og jeg hadde ikke gitt beskjed, og da måtte jeg ikke servere en HEL flaske vin når det var så kort tid igjen... full baluba🤪

FOR all del, vi har mange kjekke trivelige fantastiske kunder og men i utelivsbransjen ser enn litt av hvert. Og 40-50 + er nesten alltid verst etter mine erfaringer. Har både ringt politi, vekter mange ganger.

Anonymkode: 7b513...31e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde nesten glemt han som kalte meg både Judas, Quisling og pedo fordi han ikke fikk noe sjokolade som stod på benken som kostet penger, eller han som klappet til meg på rumpen i ddn verste julebordsesongen og damen som klagde på at hun hadde fått 0,5 mm forlite øl i glasset så hun skulle gi meg aids👍 akk favoritt kundene altså....

Anonymkode: 7b513...31e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

og kunder som kommer etter stengetid på julaften og klager over dårlig service når jeg ikke åpner kassa for de... NEI!

Anonymkode: c3f2c...278

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunde kjøper sko på - 50%. Angrer og leverer de tilbake. 

Blir sint når han bare får tilbake 50% av full pris. Altså det han selv hadde betalt for de... 

Anonymkode: 7fe6d...b1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet både på hotell og flere typer butikker.. Skal jaggu si man da får se ræva sider av folk, som de ellers skjuler..

Kan ta noen småhistorier:

Jobbet på lekebutikk i et kjøpesenter, og dette var rett før jul. Vi jobbet på spreng bak disken, og hadde sikkert 30 mennesker i kø. Da er det en godt voksen mann (40-50) som brøyter seg frem til disken og sier: "jeg skal på Elkjøp, kan dere bare se etter guttene mine så lenge?" Wtf? Jeg så sikkert kjempeteit ut 🙈😂 Men summet meg og sa høyt "NEI!" uten å smile! Ærlig talt! Han ble dritsur og gikk.. Det var flere kunder som ristet på hodet etter han der... 🤦🏻‍♀️

Jobbet på en sminkeavdeling, der kom en eldre dame og ville bytte inn en vippetang. Jeg sa at dessverre, det kunne jeg ikke ta imot, siden hun hadde åpnet pakken (desse fæle plastemballasjene som må klippes opp). Men hun mente at vi kunne ta den inn for å ha som demo. Jeg sa at det kan vi ikke da det er uhygienisk. Diskuterte  lenge før hun endelig gav opp. Samme damen har revet knapper av bluser i skjul, og tilbyr seg å kjøpe blusen for halv pris... 🤦🏻‍♀️

Og herregud, som voksne damer roter på prøverom! 🤬 Forlater klær i en haug på gulvet, gjerne ut/inn og med sminkeflekker...

Anonymkode: 01b35...767

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en ubehagelig opplevelse med en kunde på ca. 60 år som jeg ikke skjønte hadde Alzheimers. Hun kom innom fire ganger i løpet av noen timer og spurte om akkurat det samme, og hver gang når hun skulle gå spurte hun om veien ut (utgangen var rett bak henne og med tydelig skilt). Hun kjeftet og smalt om at det var utrolig dårlig at det var så vanskelig å finne utgangen, og at vi burde skamme oss, og at det var forferdelig dårlig service at butikken var møblert som en labyrint. Jeg skjønte ingenting fordi utgangen var jo lett å finne, og hun hadde jo spurt om utgangen sist hun var innom for 20 minutt siden, så jeg pekte bak henne og sa «utgangen er jo rett bak deg, akkurat som sist du spurte. Du gikk jo ut av butikken for en halvtime siden?». Da brøt hun ut i raseri, og jeg skjønte ingenting. Tredje gang skjønte jeg at noe var galt med henne, og at hun egentlig ikke var sur på meg, men fordi jeg sikkert forvirret henne ved å si at hun nettopp hadde vært her. Hun hadde rett og slett glemt alt på 20 minutt, fire ganger. Tenker i ettertid at jeg burde ha ringt politiet eller ambulansen, er redd for at hun kanskje hadde vandret vekk fra en institusjon :( 

Anonymkode: dde07...b67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En hersens pågående fyr som ringte og ringte og ringte og ringte. Han hadde i grunnen stilt seg i situasjonen selv, og erstatningskravet var egentlig bare tåpelig, men det var en liten sum for et kjempeselskap som vårt og han ga seg faen ikke. 

Endte med at han fikk pengene han ba om. Selv om han hadde all skyld i problemene selv. 

Det irriterer meg ennå, at vi ga etter. Men pokker ta, hva skal man gjøre. Det kostet oss mer å betale timelønn for ansatte å krangle med han enn å bare gi han det han ba om. 

Lærdom til alle: ikke gi opp. Selv om du får nei, ring og ring og ring og ring. Mas og mas og mas. Er du heldig, og ikke har noe bedre å bruke tiden på, så kan du ha flaks etter sekstifire forsøk. 

Anonymkode: 00412...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun som prøvde å saksøke meg fordi jeg ikke kunne lage henne et produkt som ikke går an å lage. 

Anonymkode: efbc5...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei som kom med en påstått reklamasjon med Gaitline-skoene til datteren sin fra da jeg jobbet i Enklere Liv.

Reklamasjon på de var nokså strengt, og hvis vi var usikre (for eks. en feil vi ikke hadde sett tidligere) så skulle dette rapporteres inn til ansvarlig for det.

Både jeg og en kollega kikket på skoene, samt forhørte oss med sjefen hvor vi ble enig om at dette måtte tas videre (skoene var omtrent ikke brukt, og skadene kunne neppe komme av det som ble fortalt). Vi følte rett og slett at skoene var tuklet med, også fordi kunden ga uttrykk for at de visstnok var for små til datteren, og ønsket en str. større nå - ved en reklamasjon har kunden rett på eksakt samme vare og str. tilbake. 

Da kunden kom tilbake og vi forklarte at dette ville vi sende inn bilder av for nøyere vurdering så ble hun sint og ufin, og det var neimen ikke måte på. Vi ga oss ikke og sto på vårt, og hun endte med å dra. I enighet med sjef sendte vi mail til nabobutikkene, for vi luktet lunta av at her kom hun til å prøve seg. Dessverre så ikke den ene butikken mailen før det var for sent og innen hun var på telefonen med meg så kom kjerringa tilbake med nye sko derfra som hun skulle bytte i større str. og farge. Hun ga seg ikke, og til slutt ga jeg etter med uttrykk for at dette syns jeg ikke var greit. Siste hun smalt fra seg før hun gikk var at jeg burde passe på hva jeg sa, hvor jeg ettertrykkelig svarte tilbake med samme mynt.

Jeg har aldri vært så forbanna i hele mitt liv, og dirret av sinne. Morsomte var at i all turmulten fikk hun med seg «feil» sko - de hun opprinnelig hadde krav på 🤣 Så noen dager etter måtte både hun og datteren komme tilbake (de bodde et stykke unna og) 🙈

Jeg hadde holdt av to størrelser større enn de hun opprinnelig hadde kjøpt, og hun prøvde kun den største størrelsen av de to på EN fot og «Ja, den passer». Prøvde å presse på for at hun skulle prøve begge størrelser, men neida. Sko til 2000,- 🙄

De fikk riktig sko, og dro tilbake der de kom fra. Fikk en oppdatering senere av sjefen at de hadde skapt samme helvete på butikken i nærheten av dem, nå fordi skoene var for store!!! 🤯

Angrer som faen på at jeg ikke sto på mitt i den saken, jeg har hatt mange fæle kundeopplevelser i Enklere Liv, men hun der tok kaka 🤬 Jobbet i tillegg i SAS fant jeg ut, og nesten så jeg boikotter dem kun p.g.a. det djevelmennesket der.

Anonymkode: 18337...5e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde som hveste og knurret til meg som om hen var en katt... heh. 

Anonymkode: d2970...572

• Liker 2
Skrevet

Hjelp, jeg jobbet 4 år på en plass som var både café i hverdagen og pub i helger, samt at det var mange store fester i løpet av året.

- første 6 månedene mine fikk jeg etterhvert ansvaret for lørdagskvelden alene og hver eneste lørdagskveld jeg var på jobb prøvde samme person seg på at sjefene mine hadde andre skjenketider og var villige til å selge alkohol etter stengetid. Jeg var jo bare en sur bitch og partypooper må vite, men vedkommende ga seg etter ca 6 ganger

- Også har vi han som skulle betale seg inn på festen, og dessverre satte alkoholen sin litt på skakke på bardisken, og det søler. Jeg ber vedkommende rolig om han kan flytte på glasset og ikke sette det sånn at kassaapparatet ikke får øl over seg, men dette synes han var kjeft fra min side « Din forbanna tørrf***e, hvem faen tror du at du er som kan snakke sånn til meg, du burde få deg litt k*k di bitterf***e!»  jeg stod bare pent og så på han, spurte om det var noe mer han trengte fra baren ellers enn inngang, han ble rimelig paff, sa nei, betalte og gikk. Jeg hadde aldri noe trøbbel med han igjen etter det. ( veldig stamkunde og var som regel litt kvalm men ikke såpass som da)

Har sikkert 20+ historier til, men disse to husker jeg meget godt🙈😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...