Gå til innhold

Videokonsultasjon fastlegen, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er et tilbud på legekontoret. Det står noe om det på hjemmesiden men ikke hva slags program det innebærer eller om alle legene der har det. 
Har dere gjort det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fikk en sms rett før timen og der var det en link jeg måtte gå inn på. Trengte ikke å laste ned noe program.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Dillan skrev:

Ja, fikk en sms rett før timen og der var det en link jeg måtte gå inn på. Trengte ikke å laste ned noe program.

Er legen på kontoret eller hjemmekontor?

Det står på nettsiden at det bare er én lege på jobb om gangen. De andre har hjemmekontor. Så jeg vet ikke om video brukes uansett hvor legen er? 
Hvordan fungerer betalingssystemet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke flink til å beskrive symptomer engang til vanlig, men var enda vanskeligere over nett. 

Også måtte jeg komme innom og ta prøver osv om det fortsetter. Mistenker at jeg hadde tatt dem om jeg kom første gangen, så dette blir for dyrere enn vanlig. En legetime er plutselig 2-3 stk.

Anonymkode: 3721e...af1

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Pipaluk said:

Er legen på kontoret eller hjemmekontor?

Det står på nettsiden at det bare er én lege på jobb om gangen. De andre har hjemmekontor. Så jeg vet ikke om video brukes uansett hvor legen er? 
Hvordan fungerer betalingssystemet?

Mannen er fastlege med video nå. Han drar på kontoret. Gjør papirarbeid som regnskap hjemme. 

Vet ingenting om det andre. 

Anonymkode: c7b35...444

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om man har vondt i rompa og må ta av buksa på webcam haha!!!!

Anonymkode: 9c4bd...6f6

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om man har vondt i rompa og må ta av buksa på webcam haha!!!!

Anonymkode: 9c4bd...6f6

Hvis det er hemoroider så bør en vel vise det på skjermen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle satt inn spiral.. 

Anonymkode: 8a65a...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Fikk videokonferanse for å spørre om jeg skulle på jobb med diabetes. Jobber på skole. Det tok ca. 5 minutter, lege ringte fra kontoret sitt og jeg måtte på jobb! Kosta 100kr eller noe, var helt greit, men kunne like gjerne tatt det på telefon.

Anonymkode: 56dc6...57f

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med fastlegen, men min DPS bruker Skype for business. Det har visst noe med krypteringer og personvern og sånn å gjøre.

Jeg måtte installere på forhånd, og får link til timen på e-post.

Betaling er sannsynligvis på faktura. Og vær obs, i tilfeller der du ikke "får lov" til å møte opp på legekontoret og betale der, så har de heller ikke lov til å ta faktureringsgebyr i tillegg til vanlig egenandel.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk videokonferanse for å spørre om jeg skulle på jobb med diabetes. Jobber på skole. Det tok ca. 5 minutter, lege ringte fra kontoret sitt og jeg måtte på jobb! Kosta 100kr eller noe, var helt greit, men kunne like gjerne tatt det på telefon.

100 kroner i egenandel?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

100 kroner i egenandel?

Nå spør du vanskelig :P Fikk en link etterpå som var gyldig i 24 timer og en kode som måtte brukes på linken, hvis jeg ikke betalte der ville jeg fått tilsendt faktura. Jeg bare betalte jeg, og mener det var rundt 100kr, men kanskje det var nærmere 150. Jeg regner med at det var i egenandel da vanlige legekonsultasjoner går mot frikortet(mener jeg å huske? Ikke ofte jeg er hos legen), men jeg vet ikke. Har ikke nådd frikortgrensa ennå i år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fastlege, men videokonsultasjon med helsesykepleier.  Fungerte veldig bra!

Anonymkode: a6622...1fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved vårt legekontor er dette bare et stort kaos.  Jeg ringer med en problemstilling og får beskjed om at dette skal tas ved oppmøte.  Dagen før timen får jeg en telefon der legekontoret ber om at dette gjøres via videokonsultasjon (skype for business).  Under nevnte videokonsultasjon skjer det ikke annet enn at jeg blir fortalt at dette må tas ved fysisk oppmøte.  Denne fysiske timen er nå videre blitt utsatt to ganger...  

Anonymkode: 8cd21...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hatt videotime, men tlf time med to problemstillinger. Det ene var oppfølging for kronisk sykdom, og fungerte veldig bra over tlf. Den andre problemet hadde behov for undersøkelse, og siden jeg ikke fikk komme på legekontoret henviste fastlegen med til legevakten/luftveisklinikk, men de avviste henvisingen så nå er jeg i grunnen like langt...

Anonymkode: 2ec35...46a

• Liker 1
  • Opprett ny...