Gå til innhold

Robotgressklipper fra nytt norskt merke på Startskudd - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er på utkikk etter en robotgressklipper og kom over denne fra et nytt norskt merke som heter Sømløs, og som nettopp ble lansert på Startskudd. Kan spare 2500kr på å kjøpe den her og virker som en veldig bra gressklipper, virker som den er bedre enn de fleste i samme prisklasse på markedet. Noen som har noe erfaring med å kjøpe noe på Startskudd? 

https://startskudd.no/prosjekt/sømløs-g1---robotgressklipper/2ac6903f-b8c1-49bf-aac4-c1a4f983ffdf

Anonymkode: 90293...b27

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj denne virket superbra! Startskudd.no er jo en initiativ av DnB så det blir vel ikke tryggere enn det?😅 jeg sier go for it!

Skrevet

Har kjøpt flere ting derfra. Noen ganger må en vente lenge, siden produktet er under utvikling. Startskudd er en måte å finansiere oppstart av produksjon, men det står som regel noe om når du kan forvente å få produktet.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Innovation skrev:

Oj denne virket superbra! Startskudd.no er jo en initiativ av DnB så det blir vel ikke tryggere enn det?😅 jeg sier go for it!

Ja ikke sant! Haha ja tror jeg må det😎

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Dillan skrev:

Har kjøpt flere ting derfra. Noen ganger må en vente lenge, siden produktet er under utvikling. Startskudd er en måte å finansiere oppstart av produksjon, men det står som regel noe om når du kan forvente å få produktet.

Oj takk for svar! Nyttig å vite, ja kunne tenke meg det var veldig likt som Kickstarter. Kjøpt der tidligere! Takk for svar :)

Skrevet

Siden denne klipperen ikke dukker opp på google uten at man søkes spesifikt etter Sømløs robotklipper, tør jeg spørre om hvordan du fant den?  Den er fremdeles ikke i salg så vidt jeg kan se.  Driver du skjult markedsføring for eget produkt?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Whistler skrev:

Siden denne klipperen ikke dukker opp på google uten at man søkes spesifikt etter Sømløs robotklipper, tør jeg spørre om hvordan du fant den?  Den er fremdeles ikke i salg så vidt jeg kan se.  Driver du skjult markedsføring for eget produkt?

Hahaha, neinei. Fant den på Facebook, en i nettverket mitt hadde delt lenken :)

• Liker 1
Skrevet

Så da skal du altså kjøpe en slik?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Whistler skrev:

Jeg er fremdeles i beslutningsfasen, er jo ikke småbeløp akkurat. Viste ikke at jeg måtte bestemme meg så fort? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Whistler said:

Tror du burde lese HI en gang til :)

Har aldri hørt om merket før, men i og med det ligger på startskudd så er det heller ikke så rart.

Folkefinansiering er for øvrig en spennende og artig måte å få midler til oppstartsfirmaer, som vi ser her. Og sikkert en god mulighet til å gjøre et kupp, særlig hvis produktetet og firmaet klarer å holde seg levende og på markedet.

Anonymkode: 839d2...218

Skrevet

BTW så har jeg en Husqvarna med GPS.  Den du linker til er bygget på Husqvarnakomponenter så da er det bare programvare, styring, pris, service og etteroppfølging som skiller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Whistler said:

BTW så har jeg en Husqvarna med GPS.  Den du linker til er bygget på Husqvarnakomponenter så da er det bare programvare, styring, pris, service og etteroppfølging som skiller. 

Leta også etter info om hvordan den er bygget/hvem som bygger, hvor fant du det? Ikke at denne har GPS, men er jo selvfølgelig et viktig aspekt hvis det stemmer det du skriver her.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Whistler skrev:

Hvilken modell er det du har? Hvordan er den på helninger? Har et parti i hagen som er ganske bratt, og vil slippe å måtte ta det for hånd senere, da er det jo ikke noe poeng. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster den? Er det alarm på den hvis noen stjeler den og kan man "låse den" ved tyveri som med husqverna sine?

Anonymkode: 94a21...8eb

Skrevet

Jeg er lite hjemme, og det er derfor jeg har en slik.  Jeg mener at det er en 430 X med tilleggsmodul for appstyring og sim-kort.  den går på sin fjerde sesong, og stort sett har den satt seg fast der jeg har gjort det vanskelig for den.  Jeg har omtrent 8-900 kvm plen, men ingen hellinger av betydning.  Jeg har noen i famiienettverket med tilsvarende (eldre) modeller som har bratt plen, men jeg har ikke hørt at de har hatt problemer.  Det kan godt være de underrapporterer.  Den nye med firehjulstrekk ser tøff ut, men den har vel pris deretter.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva koster den? Er det alarm på den hvis noen stjeler den og kan man "låse den" ved tyveri som med husqverna sine?

Anonymkode: 94a21...8eb

Den ligger på Startskudd til 14000kr, står at man sparer 2500kr. Ser den er ute for presale på Cleanroom også nå til 16500kr. Gikk inn på Sømløs sine nettsider og der står det "Emergency switch, alarm button, PIN code and anti-theft". https://www.soemloes.com/collections/products/products/somlos-g1-robot-lawn-mower

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Whistler skrev:

Jeg er lite hjemme, og det er derfor jeg har en slik.  Jeg mener at det er en 430 X med tilleggsmodul for appstyring og sim-kort.  den går på sin fjerde sesong, og stort sett har den satt seg fast der jeg har gjort det vanskelig for den.  Jeg har omtrent 8-900 kvm plen, men ingen hellinger av betydning.  Jeg har noen i famiienettverket med tilsvarende (eldre) modeller som har bratt plen, men jeg har ikke hørt at de har hatt problemer.  Det kan godt være de underrapporterer.  Den nye med firehjulstrekk ser tøff ut, men den har vel pris deretter.

Denne? Den var veldig dyr da 😮 

image.thumb.png.8c690d69a28503dd85750c88efabe2c5.png

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du burde lese HI en gang til :)

Har aldri hørt om merket før, men i og med det ligger på startskudd så er det heller ikke så rart.

Folkefinansiering er for øvrig en spennende og artig måte å få midler til oppstartsfirmaer, som vi ser her. Og sikkert en god mulighet til å gjøre et kupp, særlig hvis produktetet og firmaet klarer å holde seg levende og på markedet.

Nettopp! Jeg prøver å tenke på å støtte mindre bedrifter og folk i oppstartfasen, spesielt i disse tider. Er jo gøy med stort utvalg for oss forbrukere 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husqvarna  430 X har tre rotorblader, mens den på startskudd har fire. Så der er det i hvert fall en grunnleggende og stor forskjell på de. Men skulle gjerne sett noe mer informasjon i form av datablader eller lignende på Sømløs sin for å kunne vurdere mer.

Men den er ikke en forkledd 430X i hvert fall! I så fall hadde den vært et helt sykt røverkjøp mtp. prisen, nesten litt for godt til å være sant 😄

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne? Den var veldig dyr da 😮 

..........

Tja, i lange perioder bor jeg et godt stykke unna der klipperen går. Manuell klipp (med selvgående motorklipper) tar nesten to timer så om jeg skulle betalt noen for å gjøre det tjue ganger i året koster jo det også noen tusenlapper i året. Den har overkapasitet så jeg slipper å bekymre meg, og med appen kan jeg se hvor den er og hva den driver med.  Den går på dagtid tre-fire dager i uka sesongen gjennom.  Det er godt  å komme hjem til strøken plen.  Det er lite som ser så shabby og ustelt ut rundt et hus som en plen med hockeysveis, så den bidrar til å holde naboene fornøyde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...