Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Siden den forrige tråden ble låst, og man fikk beskjed om å ta opp temaet et annet sted; så gjør jeg det: Regel på KG: Det er ikke lov å legge inn noe som kan identifisere hverken seg selv eller andre i dagbøker eller resten av forumet. Reglene våre gjelder hele forumet, inkludert dagbøkene. Hvorfor er det da åpent for å legge inn bilder av seg selv i album og som avatar? Finnes mange her inne med en kjæreste/samboer her inne som det i det vide og brede er lagt ut om både sex, forelskelser i andre enn mannen og andre problemer, og de er ikke så vanskelig å finne ut av hvem er om man tar en titt i albumene.... Jeg for min del synes det er helt ok med slike bilder, er jo artig om man skulle gjenkjenne noen og slikt, men jeg synes regelverket muligens burde justeres litt på ordlyden. For slik det er nå, følges det jo ikke opp.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Jeg skriker ikke ut til folk at jeg er her på KG men om noen skulle komme over bildene/avataren min så versågod, har ikke noe å skjule jeg, verken sperm på veggene eller solbrenthet mellom puppene
Gry Skrevet 24. juni 2005 #3 Skrevet 24. juni 2005 Regelen er slik: Identifisering av deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer. ..det er atså navn, adresse og telefonnummer som er forbudt i innlegg.
Gjest Ninakanin Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 :o I'm an outlaw!!!!!!!! :hår: Heihei Melk, ser du snakker om meg her! Syns nå vitterlig ikke det var såååå vidt og bredt det jeg la ut, men meg om det. Greit, jeg har jo angret på at jeg var litt "svaksynt" og trodde dagboka var mitt lille fristed, for det fant jeg jo fort ut at det ikke var. Og slette slett, der forsvant så og si alle innleggene som var utleverendegitt! For å være helt ærlig så har jeg ikke lest regelverket til KG. Jeg har fått med meg "kardemommeloven", at man skal være snill og grei, og ellers så tenker jeg at moderator klapser meg på fingrene om jeg gjør noe galt. Så dette med bilder og identifisering i dagbøker har jeg ikke tenkt over. Har jo skrevet initialer da, for å ikke være helt hjernedød (når jeg snakker om andre navn), men... Vet ikke helt hvor du vil med dette innlegget. Er det et sleivspark til sånne som meg her på KG, eller var det en ryddig og fin måte å si at du finner hull i enten selve regelverket eller å påpeke at det finnes "lovbrytere" på vårt kjære forum?
Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Ninakanin; det er sikkert flere 100 dagbøker her på forumet, og jeg har ikke nevnt noen spesiell i denne sammenheng. Egentlig var innlegget mitt en kommentar i en tråd der dette ble tatt opp, men den ble stengt og Hege oppfordret til å ta opp tråden et annet sted. Hvilket jeg nå gjorde. Ingen dramatikk i det. http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...6947&highlight= Moderator henviste der til regelverket, som i ordlyden i det innlegget ikke samsvarer med at man kan legge ut bilder av seg og slikt. KG bruker regelverket flittig, noe som er helt ok for meg. Da ville jeg tro det er i alles interese at man har et regelverk som samsvarer med det det benyttes til. Mao kun et tips fra min side, om noe som kanskej kunne forbedres. Nå viste det seg at moderator ikke linket til regelverket, kun skrev noen egne velvalgte ord, i og med at Gry linket til selve regelen, der det står klarere. Og da skulle jo det meste være greit. Forøvrig fremgikk det jo tydelig hva jeg ville: Jeg for min del synes det er helt ok med slike bilder, er jo artig om man skulle gjenkjenne noen og slikt, men jeg synes regelverket muligens burde justeres litt på ordlyden. Var dette en god nok redegjørelse for deg, lille kanin?
Gjest Ninakanin Skrevet 24. juni 2005 #8 Skrevet 24. juni 2005 Finnes mange her inne med en kjæreste/samboer her inne som det i det vide og brede er lagt ut om både sex, forelskelser i andre enn mannen og andre problemer, og de er ikke så vanskelig å finne ut av hvem er om man tar en titt i albumene.... Okay, hør her..."lille melk"... Både du og jeg vet at det er meg du snakker om her. For denne diskusjonen har vi hatt før, da ting sto på som verst og denne forelskelsen var det dagboka mi handlet om. Så ikke kom med den der " det er jo huuuundevis av aaaandre dagbøkeeeer ", det blir for teit. Og hvis det vitterlig VAR regelverket du ville kommentere, var den delen av innlegget ditt som jeg nettopp har sitert mer eller mindre.. skal vi holde oss på et visst nivå og si "unødvendig" ?
Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #9 Skrevet 24. juni 2005 Okay, hør her..."lille melk"... Både du og jeg vet at det er meg du snakker om her. For denne diskusjonen har vi hatt før, da ting sto på som verst og denne forelskelsen var det dagboka mi handlet om. Så ikke kom med den der " det er jo huuuundevis av aaaandre dagbøkeeeer ", det blir for teit. Og hvis det vitterlig VAR regelverket du ville kommentere, var den delen av innlegget ditt som jeg nettopp har sitert mer eller mindre.. skal vi holde oss på et visst nivå og si "unødvendig" ? Selvfølgelig passer du inn i denne beskrivelsen, men du er da ikke den eneste. Alt handler ikke om deg, selv om det er jeg som skriver det, skjønner du. Hvis du legger merke til den setningen, så er den bygd opp av flere kommaer, et tegn man benytter når man skal ramse opp ulike ting. Når man ikke skal ramse opp mer, pleier man å avslutte med OG. Så det med "andre problemer" er en sekkebetegnelse for å innbefatte de som forteller om impotens, dårlig sæd, foreldre med alkoholproblemer, utro søster osv. Alt ble nevnt nettopp fordi det ved snakk om identifisering er slike ting som ikke er så kult at andre legger ut om på nett, når hvem som helst kan gå inn og kikke på bildet og se at "jøss, hun skriver jo om kollegaen min!" Selv hadde jeg blitt UFATTELIG forbanna om mannen min var særdeles aktiv på et manneforum med tilsvarnede medlemsskare som KG, hadde bilde av seg selv og skrev om dama han lå med i går, at jeg var dårlig i senga, at jeg hadde en slik og slik sykdom (som jeg selv kanskej holdt hemmelig) mv. De som legger ut bilder av eg selv bør tenke gjennom en del slike problemstillinger.
Gjest ninakanin i.i. Skrevet 24. juni 2005 #10 Skrevet 24. juni 2005 :o Men da må jeg bare spørre hvem i alle dager du er som fråtser i andre folk sine liv på den måten!! Jeg ante ikke at det foregikk så mye rart i dagbøkene rundt forbi, dette var jo helt ekstreme ting du ramset opp!! Du må jammen bruke mye tid på andre folks dagbøker...
Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #11 Skrevet 24. juni 2005 :o Men da må jeg bare spørre hvem i alle dager du er som fråtser i andre folk sine liv på den måten!! Jeg ante ikke at det foregikk så mye rart i dagbøkene rundt forbi, dette var jo helt ekstreme ting du ramset opp!! Du må jammen bruke mye tid på andre folks dagbøker... Å, jeg bruker nok mindre tid enn mange andre.... Jeg leser dessuten ganske mye raskere enn mange andre, så jeg får med meg mye på kort tid. Har jo vært her noen år, da, og fått med litt av hvert. Man må jo også peile ut de bøkene der ting skjer, vettu. Hvem jeg er? Jeg er Melk!
Gjest ninakanin i.i Skrevet 24. juni 2005 #12 Skrevet 24. juni 2005 Okay, problemet ditt er utleverende dagbøker, men du peiler deg inn på dagbøkene der "ting skjer"?!
Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #13 Skrevet 24. juni 2005 Okay, problemet ditt er utleverende dagbøker, men du peiler deg inn på dagbøkene der "ting skjer"?! Jeg har ikke noe problem, jeg. Hvis du leser hva jeg har skrevet, så oppfordret jeg kun til at regeverket ble justert i tråd med praksis. Jeg ønsket mao ikke å endre praksis. Og så viste det seg at jeg hadde misforstått, så da er jeg fornøyd med det slik det er nå. Så om folk vil fortsette å utlevere seg med bilder, indre livshistorier og andres livshistorier, så er jo det helt greit for meg. Mer brød og sirkus til folket!
Sommerfugl Skrevet 24. juni 2005 #14 Skrevet 24. juni 2005 Jeg synes det er rart hvordan enkelte brukere utleverer seg selv og andre. Jeg hadde ikke likt om noen skrev om meg på en måte som gjør meg lett gjenkjennelig slik flere her inne gjør, eller lagt ut bilde som kunne føre til at noen kjente meg igjen.
Gjest Gulltopp Skrevet 24. juni 2005 #15 Skrevet 24. juni 2005 Å utlevere seg selv for deretter å stå frem med bilde, er nå så sin sak, lurt eller ikke. Men jeg synes man bør være langt mer restriktiv i forhold til hva man skriver om andre, som faktisk ikke har fått noe valg i forhold til det å bli omtalt (og spesielt i negative vendinger) på nett, det være seg naboen eller samboeren eller eksen. (Hvis noen skulle lure, dette er helt tilfeldige eksempler. ) Selv hadde jeg blitt UFATTELIG forbanna om mannen min var særdeles aktiv på et manneforum med tilsvarnede medlemsskare som KG, hadde bilde av seg selv og skrev om dama han lå med i går, at jeg var dårlig i senga, at jeg hadde en slik og slik sykdom (som jeg selv kanskej holdt hemmelig) mv. Signeres! Jeg hadde blitt rasende, jeg også.
Lillesøster Skrevet 24. juni 2005 #16 Skrevet 24. juni 2005 Jøss for en reklame dette var for NinaKanin sin dagbok. Like før jeg selv må inn å titte. Kanskje vi burde ha en liste over 5 på topp tråder.
Cathie Skrevet 24. juni 2005 #17 Skrevet 24. juni 2005 Regelen er slik: ..det er atså navn, adresse og telefonnummer som er forbudt i innlegg. Som Gry skrev så er det bare "gjennom navn, adresse...." Som det ikke er lov å identifisere seg.. Står jo ikke noe om at man ikke kan identifisere seg gjennom bilder!
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2005 #18 Skrevet 24. juni 2005 Å utlevere seg selv for deretter å stå frem med bilde, er nå så sin sak, lurt eller ikke. Men jeg synes man bør være langt mer restriktiv i forhold til hva man skriver om andre, som faktisk ikke har fått noe valg i forhold til det å bli omtalt (og spesielt i negative vendinger) på nett, det være seg naboen eller samboeren eller eksen. (Hvis noen skulle lure, dette er helt tilfeldige eksempler. ) Signeres! Jeg hadde blitt rasende, jeg også. Enig.
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #19 Skrevet 25. juni 2005 Jeg skriker ikke ut til folk at jeg er her på KG men om noen skulle komme over bildene/avataren min så versågod, har ikke noe å skjule jeg, verken sperm på veggene eller solbrenthet mellom puppene Samme her! Og når det gjelder dagbok, så er jeg ganske personlig der, men jeg skriver ikke noe "ulovlig". Jeg skriver for det meste om egne tanker og følelser, men jeg synes det er ok at folk må "blåse ut" om f.eks. en dum kollega.
Gjest Per Skrevet 25. juni 2005 #20 Skrevet 25. juni 2005 Samme her! Og når det gjelder dagbok, så er jeg ganske personlig der, men jeg skriver ikke noe "ulovlig". Jeg skriver for det meste om egne tanker og følelser, men jeg synes det er ok at folk må "blåse ut" om f.eks. en dum kollega. Det er vel ingen her som har påstått at dette ikke skal være lov. Det som er sagt var først et forslag om å endre KG-lovene (men det var en misforståelse), dernest en oppfordring til å tenke over at om man ligger ute med bilde, så kan alle som kjenner en vite hvem du er, og da kan det være greit å tenke seg om 2 ganger før man skriver for mye dritt om andre. Vil man ikke tenke seg om er det jo helt fint, men da må man huske at dette kan slå kraftig tilbake på en selv den dagen noen finner ut at en er utførlig negativt beskrevet på internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå