Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange som må flytte til en annen by, enn man egentlig har lyst til, etter ferdig utdannelse? Jeg er ferdig utdannet og er jobbsøker. Vanskelig å få jobb i Oslo by. 

Akademiker utdannnelse.

Å jobbe i andre byer frister lite, men kanskje de fleste må gjøre dette? 

Anonymkode: 207a5...003

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet for å få jobb. Uaktuelt å gå arbeidsledig når man kan få seg jobb 

Anonymkode: c6c5c...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flytter midlertidig for å få arbeidserfaringen, og bor der ett år eller to for å få dette. Når man så har denne erfaringen innenfor beltet, kan man søke seg tilbake igjen til f.eks. Oslo eller hjembyen sin/der man vil bo, for med erfaring har man da større sjanser for å få nettopp den drømmejobben.

Anonymkode: 1fb2a...747

• Liker 2
Skrevet

Jeg flyttet for å få jobb. Nord-Norge, Vestlandet - jeg kalte det bare distriktstjenesten min :fnise: Det fine med flytting er at den ikke trenger være permanent - trives du ikke et sted, kan du flytte videre, og jo mer arbeidserfaring du opparbeider deg, jo lettere blir det å få jobb der du helst vil bo etterhvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som må gjøre dette, det må jeg også. Forhåpentligvis ikke så langt som Nord-Norge da.

Anonymkode: db2bc...c29

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor "feil" by er, men det finnes mange ålreite byer utenom Oslo, altså:fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må flytte for å få jobb, så vil jeg si at da er det ikke feil by - men riktig by!

Anonymkode: ae906...12f

• Liker 5
Skrevet

Jeg flyttet for å få jobb. Den var midlertidig (prosjekt). Nå har jeg drømmejobben og kan ikke tenke meg å bo et annet sted!

AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 15.47, Daria skrev:

Jeg flyttet for å få jobb. Nord-Norge, Vestlandet - jeg kalte det bare distriktstjenesten min :fnise: Det fine med flytting er at den ikke trenger være permanent - trives du ikke et sted, kan du flytte videre, og jo mer arbeidserfaring du opparbeider deg, jo lettere blir det å få jobb der du helst vil bo etterhvert.

Distrikttjenesten haha, skal jeg også kalle det. Jeg har også flyttet for å få jobb - til Nord-Norge. Men man kan få mange fine erfaringer av å flytte også, som kan tjene deg fint senere. 

Anonymkode: 355df...f50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, måtte flytte på meg til en annen by etter ferdig master. Utdannelsen min finnes bare i tre byer, slik at det er vanskelig å få jobb akkurat i de byene. Men håper jeg får jobb i hjembyen snart, ferdig utdannet for to år siden

Anonymkode: e428b...2be

AnonymBruker
Skrevet
On 5/4/2020 at 3:49 PM, AnonymBruker said:

Det er mange som må gjøre dette, det må jeg også. Forhåpentligvis ikke så langt som Nord-Norge da.

Anonymkode: db2bc...c29

Ja, for en skjebne det hadde vært.

:ironi:

Anonymkode: 3115b...68f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...