Søtpotita Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 veit ikkje om det samme temaet har vore oppe tidlegare, men eg prøver likevel Eg har nettopp kjøpt Kanebo foundation (som eg syns er heilt fantastisk), men begynte å lura litt på om det er lurare å kjøpa pudder? Når er det ein brukar pudder og når foundation? Har pudderet ein tendens til å bli liggande utenpå som eit lag? Eller er pudder noko ein som vanlig supplerar med, kun pynting av fasaden? Og heldt pudder mykje lenger? Er det vanlig å ha begge variantane? hmmm mange spørsmål.... :-?
Dagoberta Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Jeg tror de fleste bruker begge deler - foundation er, som navnet tyder på, et grunnlag som skal holde pudderet på plass. Jeg synes det ser litt rart ut om man bare bruker en av delene.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #3 Skrevet 24. juni 2005 Jeg bruker stort sett bare pudder. Enten løst pudder fra Versace eller fast fra Chanel. Det matter ned og jevner litt, men dekker ikke i det hele tatt, så der det trengs, bruker jeg bittelitt concealer i tillegg. Pudder er flott for en naturlig look. Ellers finnes kompaktfoundation, som for eksempel Kanebo Total Finish. Dekker mer, og kan erstatte begge deler. For meg blir det for dekkende, rett og slett. Smak og behag, igjen.
Gjest Svarer Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 veit ikkje om det samme temaet har vore oppe tidlegare, men eg prøver likevel Eg har nettopp kjøpt Kanebo foundation (som eg syns er heilt fantastisk), men begynte å lura litt på om det er lurare å kjøpa pudder? Når er det ein brukar pudder og når foundation? Har pudderet ein tendens til å bli liggande utenpå som eit lag? Eller er pudder noko ein som vanlig supplerar med, kun pynting av fasaden? Og heldt pudder mykje lenger? Er det vanlig å ha begge variantane? hmmm mange spørsmål.... :-? Jeg bruker bare pudder til vanlig jeg...Liker godt pudder fra Kanebo(sitter på eviiiiiig og gir naturlig resulat) og digger også pudder fra Lancome som også er naturlig ut. Er kjapt å legge på huden syns jeg...Om du har problmer med uren hud,ville jeg vært litt forsiktig med å bruke pudder som ofte er fult av olje,med mindre det er beregnet på fet hud, Selv har jeg litt problemer med uren hud på haka,men får ingen av de pudderene jeg bruker forverrer det problemet. Når jeg skal ut bruker jeg vanligvis foundation fra Clarins som gir sikkerlig glød og bruker løspudder over for at makeupen skal sitte hele kvelden. Syns ofte foundation forsvinner fortere,men dette kommer jo ann på hudtype og kvalitet på produktet. Vet ikke om pudder varer lengre(når det er bruke opp hvis det er det du mener).Jeg bruker bare foundation 1-2 ganger i uka og da varer den leeeenge. Pudder bruker jeg 4-5 ganger i uka og jeg går ikke tom før ett halvt år når jeg bruker to stk.Så 3-4 mnd på ett pudder da?! Noen pudder legger seg ofte utenpå og ser veldig unaturlige ut,mens noen founfations glir inn i huden og ser naturlig ut. Har ikke mye erfaring med foundation,men liker Clinique Perfectly Real og Clarins True Radiance som gir naturlig,jevn og glødene(særlig sistnevnte) hud!
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #5 Skrevet 24. juni 2005 Jeg tror de fleste bruker begge deler - foundation er, som navnet tyder på, et grunnlag som skal holde pudderet på plass. Jeg synes det ser litt rart ut om man bare bruker en av delene. Jeg synes det ofte ser litt rart ut om man bruker både foundation OG pudder! Iallefall i dagslys.. Foundation bruker jeg for å jevne ut huden, og gi den glød. Pudder (Kanebo her også) har jeg i vesken når jeg er ute for å fikse litt på make-up'en utover kvelden. Det kan hende at jeg bruker bare pudder også, men da bare dytter jeg det lett på. Blir helst på vinteren, det, synes ikke det er pent med dekkende maske på sommeren.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Når dere snakker om pudder fra Kanebo, mener dere da Transmatte? Total Finish er jo ikke noe pudder, og det er jo sinnssykt dekkende?
Gjest Darcy Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Jeg bruker foundation og transparent-løspudder over.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #8 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har både Transmatte og Total finish, så snakker vel om begge deler... Selv om Total Finish er en pudderfoundation, synes jeg denne gir en litt for pudrete finish til at den kan benyttes i sterkt dagslys. Men fantastisk til touch-up på kveldstid!
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #9 Skrevet 24. juni 2005 Tror du Transmatte kan brukes på tørr hud uten at det ser dumt ut, eller vil den tørke huden ut? TF har jeg gitt opp, den gir meg porselensdokke-hud som ser skikkelig fake ut :-(
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #10 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har selv tørr hud (iallefall på vinteren) og synes alle pudder tørker ut huden, også Transmatte. Bruker pudder sjelden av den grunn. Det er egentlig få som kan komme unna med både pudder og foundation på dagtid, iallefall hvis man har passert en viss alder. Og har man ujevn struktur i huden (uansett alder) er det iallefall ikke pent. Men her er det vel forskjellige oppfatninger ute og går.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #11 Skrevet 24. juni 2005 Men her er det vel forskjellige oppfatninger ute og går. Min mening er at less is more, men det er jo helt klart smak og behag.
Saeria Skrevet 24. juni 2005 #12 Skrevet 24. juni 2005 Jeg også er blant de mange her inne som bruker Kanebo Total Finish. Men jeg bruker IKKE svampen som man får med. Da synes jeg den dekker alt for mye. Kjøpte i stedet en pudderkost fra clarins, og når jeg bruker den, dekker TF akkurat passe. Er superfornøyd med produktet. :D
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. juni 2005 #14 Skrevet 24. juni 2005 Jeg bruker kun Total Finish fra Kanebo, syns ikke det er altfor dekkende i det hele tatt. Bruker kun et tynt tynt lag, og det vises ikke i det hele tatt, bare matter ned huden. Bruker det så og si daglig, og trenger bare kjøpe nytt en gang i året ca. Sist varte det i halvannet år om jeg ikke husker helt feil. Derimot syns jeg flytende foundation legger seg som en kake på huden min, ekkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå