AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1 Skrevet 4. mai 2020 Hei. Jeg har et vikariat på 50% som vikarlærer, og kontrakten min går ut 1 august. Ettersom jeg bare er vikar, så har jeg en annen jobb også hvor jeg tjener bedre i timen(+ kveldstillegg/helgetillegg). Før jeg fikk 50% vikariat, så søkte jeg som sommervikar ved den andre jobben min som jeg alltid gjør. Og nå føler jeg meg litt lost, ettersom jeg skulle ha begynt å jobbe ved den andre jobben i sommer fra slutten av juni. Hva ville dere gjort, altså å spørre sjefen på skolen om jeg kan jobbe ut juni i stedet for til august, eller skal jeg bare si opp? For hvis jeg sier opp nå, så jobber jeg kun ut juni. Har aldri sagt opp en jobb før, så synes det er litt ubehagelig. Er det kanskje greiest å høre med sjefen før jeg sier opp? Anonymkode: 30dae...342
Whistler Skrevet 4. mai 2020 #2 Skrevet 4. mai 2020 Snakk med sjefen din du. Er det skoler som trenger vikarer i den normale skolens sommerferie? Eller er det ikke en vanlig skole?
-venter- Skrevet 4. mai 2020 #3 Skrevet 4. mai 2020 Du trenger ikke si opp. Skolen slutter jo rundt 20. juni.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #4 Skrevet 4. mai 2020 Hvis du har sjans på høyere stilling et annet sted ser jeg ingen ting i veien for at du sier opp. Men har du ikke 3 mnd oppsigelse? Anonymkode: 56e81...fa2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #5 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sjans på høyere stilling et annet sted ser jeg ingen ting i veien for at du sier opp. Men har du ikke 3 mnd oppsigelse? Anonymkode: 56e81...fa2 1 mnd står det:) Anonymkode: 30dae...342
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #6 Skrevet 4. mai 2020 Hvis du uannsett ikke ønsker å fortsette etter 1. august så ville jeg bare sagt opp. Ønsker du å beholde et godt forhold til den arbeidsplassen og kanskje få utvidet eller få nytt vikariat etter 1. august ville jeg snakket med sjefen. Forklar situasjonen om at du har annen jobbmulighet i juli på din andre arbeidsplass, og at du lurer på om du må si opp vikariatet før det går ut for å ikke måtte jobbe i juli eller om dere kan komme til en annen avtale. Kanskje ønsker de ikke at du jobber i juli og det løser seg fint. Sier de ja til at du ikke trenger å jobbe i juli uten å måtte si opp ville jeg fått det skriftlig så du ikke plutselig sitter med 2 jobber som forventer at du møter opp og har dette kontraktfestet. Siden du søkte denne sommerjobben før vikariatet burde du jo egentlig sagt noe om dette allerede da du tok imot vikariatet da. Anonymkode: f98ae...0e9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #7 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du uannsett ikke ønsker å fortsette etter 1. august så ville jeg bare sagt opp. Ønsker du å beholde et godt forhold til den arbeidsplassen og kanskje få utvidet eller få nytt vikariat etter 1. august ville jeg snakket med sjefen. Forklar situasjonen om at du har annen jobbmulighet i juli på din andre arbeidsplass, og at du lurer på om du må si opp vikariatet før det går ut for å ikke måtte jobbe i juli eller om dere kan komme til en annen avtale. Kanskje ønsker de ikke at du jobber i juli og det løser seg fint. Sier de ja til at du ikke trenger å jobbe i juli uten å måtte si opp ville jeg fått det skriftlig så du ikke plutselig sitter med 2 jobber som forventer at du møter opp og har dette kontraktfestet. Siden du søkte denne sommerjobben før vikariatet burde du jo egentlig sagt noe om dette allerede da du tok imot vikariatet da. Anonymkode: f98ae...0e9 Jeg ønsker ikke å fortsette uansett, men trives egentlig.. Sjefen min er veldig grei, så jeg satser på at hun forstår situasjonen min. Jeg er nødt til å få mest mulig jobb framover da jeg har regninger som skal betales, og en 50% stilling er ingenting i forhold til ca 100% hele sommeren ved den andre jobben. Tenkte å sende melding, så hvis hun sier det er greit, så tror du ikke jeg må si opp uansett? Ja, jeg vet.. Er derfor jeg synes det er ubehagelig. Og jeg tenkte egentlig at jeg kunne begynne å jobbe ved den andre jobben etter at kontrakten min går ut, men da har jeg bare 14 dager i 100% jobb. Anonymkode: 30dae...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå