Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min arbeidsavtale står det kun "arbeidstakers oppsigelsestid: 1 mnd". Vil dette si at jeg kan si opp i løpet av mai, og jobbe ut hele juni?

Det står ikke noe om hvilken dato jeg må si opp, men ble litt usikker likevel.. 

Anonymkode: 32a3a...9d3

Videoannonse
Annonse
Gjest Boron
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I min arbeidsavtale står det kun "arbeidstakers oppsigelsestid: 1 mnd". Vil dette si at jeg kan si opp i løpet av mai, og jobbe ut hele juni?

Det står ikke noe om hvilken dato jeg må si opp, men ble litt usikker likevel.. 

Ja. Oppsigelsestid gjelder fra den 1. i hver måned. Altså sier du opp i mai, uansett når i mai, så må du jobbe ut juni. Hvis du har 1 mnd oppsigelsestid.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Boron skrev:

Ja. Oppsigelsestid gjelder fra den 1. i hver måned. Altså sier du opp i mai, uansett når i mai, så må du jobbe ut juni. Hvis du har 1 mnd oppsigelsestid.

Okei, takk skal du ha! 

Skrevet

Hvis du jobber i det offentlige er det fra dato til dato.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Whistler skrev:

Hvis du jobber i det offentlige er det fra dato til dato.

Står ingenting om dato til dato, kun 1 mnd oppsigelsestid. Jobber forresten i det private. 

Så hvis jeg hadde jobbet i det offentlige og sagt opp i dag, så hadde jeg jobbet tom 4 juni?

Skrevet

Jepp, men sannsynligheten er stor for at du hadde minst tre måneders oppsigelse om arbeidsforholdet var gått forbi prøvetiden.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står ingenting om dato til dato, kun 1 mnd oppsigelsestid. Jobber forresten i det private. 

Så hvis jeg hadde jobbet i det offentlige og sagt opp i dag, så hadde jeg jobbet tom 4 juni?

Oppsigelse fra dato til dato gjelder vel kun staten og ikke kommunene?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Whistler skrev:

Jepp, men sannsynligheten er stor for at du hadde minst tre måneders oppsigelse om arbeidsforholdet var gått forbi prøvetiden.

Det står jo "1 mnd oppsigelsestid". 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 minutter siden, Whistler skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo "1 mnd oppsigelsestid". 

Ja, men nå jobber du jo ikke i det offentlige så da bortfaller vel det.  Svaret mitt var en utbrodering til ditt spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Whistler skrev:

Ja, men nå jobber du jo ikke i det offentlige så da bortfaller vel det.  Svaret mitt var en utbrodering til ditt spørsmål.

Har aldri hatt noe prøvetid. Kun et vikariat som det står i kontrakten gjelder fra januar til august. Og når det står i kontrakten at det er 1 mnd oppsigelsestid, så forventer jeg at det er det og ikke 3 mnd..

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt noe prøvetid. Kun et vikariat som det står i kontrakten gjelder fra januar til august. Og når det står i kontrakten at det er 1 mnd oppsigelsestid, så forventer jeg at det er det og ikke 3 mnd..

Mitt svar var et direkte tilsvar til ditt spørsmål om hvordan det hadde vært om du jobbet i det offentlige.  Never mind!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Mitt svar var et direkte tilsvar til ditt spørsmål om hvordan det hadde vært om du jobbet i det offentlige.  Never mind!

Åja, beklager! 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...