Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
  • sammenligne argumenter om bruk av bioteknologi og drøfte ulike faglige og etiske problemstillinger knyttet til disse

Trenger hjelp med å komme i gang. Er det rett å slett bare å fortelle hva som går igjen i av argumentasjoner? De fleste er så å si det samme. Enten det er motstander argumentasjoner eller om det er noe folk vil ha. Alle bruker jo de samme argumentasjonene (føler jeg) Kan hende jeg tar feil. 

Men ofte er det "Vi vet for lite om konsekvenser på lang sikt" "vi vet for lite generelt" "Det kan komme nye konkurrenter i økosystemet. feks ugress" "Det vil bli lavere terskel for å åpne opp flere lover" 

Også har man de "Dette har vi forska lenge på. Selvom vi åpner for en ting, så betyr ikke at vi plutselig åpner andre ting innenfor bioteknologi" 

Burde definitivt ha eksempler her

Anonymkode: 74005...a9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
  • sammenligne argumenter om bruk av bioteknologi og drøfte ulike faglige og etiske problemstillinger knyttet til disse

Trenger hjelp med å komme i gang. Er det rett å slett bare å fortelle hva som går igjen i av argumentasjoner? De fleste er så å si det samme. Enten det er motstander argumentasjoner eller om det er noe folk vil ha. Alle bruker jo de samme argumentasjonene (føler jeg) Kan hende jeg tar feil. 

Men ofte er det "Vi vet for lite om konsekvenser på lang sikt" "vi vet for lite generelt" "Det kan komme nye konkurrenter i økosystemet. feks ugress" "Det vil bli lavere terskel for å åpne opp flere lover" 

Også har man de "Dette har vi forska lenge på. Selvom vi åpner for en ting, så betyr ikke at vi plutselig åpner andre ting innenfor bioteknologi" 

Burde definitivt ha eksempler her

Det er i naturfag 

AnonymBruker
Skrevet

nå nevner du vel bare en liten del av bioteknologien, nemlig genmanipulasjon/modifisering. Det er bare en liten haug på fjellet som kalles bioteknologi.

Anonymkode: c0727...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, eks for og imot genspleising (positivt:velge øyefarge, gener osv./ negativt: skape «idealbarn», mangfold mm.)Eller genmat - positivt (mer mat) negativt (konsekvenser på lang sikt, allergier, økosystem mm).  

Anonymkode: fe222...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eks for og imot genspleising (positivt:velge øyefarge, gener osv./ negativt: skape «idealbarn», mangfold mm.)Eller genmat - positivt (mer mat) negativt (konsekvenser på lang sikt, allergier, økosystem mm).  

Anonymkode: fe222...661

• Kunne velge kjønn på barn. Designerbaby. Abort på barn med funksjonshemminger.
  • Husker du hun Marte som holdt appell om tema? "Jeg vil leve"
  • Monsanto - deres mat-produkter feks korn overtar økosystemet og utkonkurrerer andre sorter + dreper insekter. Round-up fører til masse selvmord i India. Hvis du får pollenering fra monsanto-patenterte korngreier i din åker, må du betale dem, ellers saksøkers de deg for bruk uten tillatelse.

Anonymkode: 3435b...5a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...