Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

blir veldig glad om noen gidder å svare meg!❤️

Hvor ofte bør man teste for eggløsning? 
har kjøpt 21 strimmeltester som jeg venter på i posten. Holder det å teste hver morgen eller hver kveld? Eller bør jeg teste både morgen og kveld? 
og når i syklusen bør jeg starte? Jeg har ingen kontroll på syklusen min nå. Nylig tatt ut hormonspiral. Fikk mensen etter to dager men vet ikke om det er normal mensen, da det er vanlig å få en blødning et par dager etter uttak..? 

hvis det er meningen å teste to ganger for dagen, bør jeg i såfall kjøpe flere tester.. og er det slik at urinen bør være konsentrert? 

Anonymkode: 5c2d4...f77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det samme for noen uker siden og tester kun på ettermiddagen til jeg får sterk strek, da tester jeg to ganger om dagen (ville sett styrken på testen opp mot når du skal teste). Jeg lar være å både drikke og tisse 3-4 timer før jeg tester. Jeg ville begynt rett etter mensen ettersom du ikke vet når EL er, for det kan være du får den tidlig i syklusen. Det kan du gjøre et par, tre sykluser før du sikkert får mer oversikt over når du pleier å få EL. Det er det jeg holder på med nå :)

Lykke til :) 

Anonymkode: 4813a...56d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å få negativ på morgenen, litt sterkere i 14-tiden og veldig sterk kl 21 på kvelden. Den var også positiv morgenen etter, men ikke på ettermiddagen. For noen er vinduet med LH-stigning kort. Drikk minst mulig og hold deg i 3-4 timer. 

Anonymkode: f90cd...6d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet alltid fra et par/tre dager etter mensen og frem til positiv test. Testet alltid på morgenurin, men testet også på ettermiddagen/kvelden når testen begynte å bli sterk. Tester du på ettermiddagen burde du holde deg unna væskeinntak/toalettbesøk siste 3-4t for at urinen skal være nok konsentrert :) Jeg bestilte tester fra babyplan.no eller billige-tester.no da de er billigere jo flere du kjøper. Hadde ikke regelmessig syklus, så tok temperaturen i tillegg til å teste hver dag :)

Ønsker deg lykke til 🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og råd!❤️😊

Anonymkode: 5c2d4...f77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...