Gå til innhold

Ta med lillebror i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått ett nytt tilskudd i familien for litt over en uke siden. Storebror er veldig stolt og vil så gjerne at jeg og lillebror skal komme og hente han i barnehagen. Han vil jo vise frem lillebroren sin.. men vi kan da vel ikke gjøre det i disse corona tider? Det er vel «ille nok» at vi sender han i bhg i utgangspunktet med en nyfødt i huset...

Har forklart dette for storebror som er 5 år, han forstår men jeg ser det er veldig sårt for han og det gjør skikkelig vondt i mammahjertet... Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 419e3...60a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foregår ikke levering/henting utenfor barnehagen nå? De kan se babyen med gjerde i mellom 

Anonymkode: c81b7...e8c

• Liker 4
Skrevet

vis han gjennom et vindu?

Skrevet

Send med et bilde av lillebror som storebror  kan vise?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foregår ikke levering/henting utenfor barnehagen nå? De kan se babyen med gjerde i mellom 

Anonymkode: c81b7...e8c

Ikke i vår bhg, der går mann opp til avdelingen og venter utenfor inngangen der, med 1 meter avstand mellom foreldrene. Ser for meg det blir litt vanskelig for de andre barna og ikke komme bort til vognen og bebis.. men jeg kan jo kanskje bare avtale noe med de ansatte!😊

TS

Anonymkode: 419e3...60a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo åpenbart reflektert riktig. Du skal ikke ta med en nyfødt sånn. Uansett hva storebror må føle kan du ikke risikere at den nyfødte blir smitta. Ta et fint bilde og skriv ut som storebror kan ta med i barnehagen å vise frem

Anonymkode: bab58...185

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å avtale en tid dere kan komme på besøk på utsiden av gjerdet? Eller et sted der det blir naturlig for ungene å holde litt avstand, men at storebror får vist frem til voksne og barn?

Anonymkode: 89f85...0e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her får ikke søsken komme inn.

Anonymkode: dde57...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at den smitten som i tilfelle finnes tar storebroren med seg hjem uansett, så jeg hadde tatt med baby i barnehagen og latt de andre beundre på avstand. Har ei på seks uker selv (og en som går på barneskolen).

Anonymkode: 4c562...91b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også printe ut/fremkalle noen bilder og putte i et sånt lite skrytealbum, så kan han få ha med å vise til de voksne og de andre barna, sikkert gøy for ham å vise frem bildene selv :) 

Anonymkode: 6b96e...a31

AnonymBruker
Skrevet

Altså, største drar jo uansett med seg diverse sykdommer/virus fra barnehagen? Så lenge ingen stuper ned i vogna og snørrer, tar på baby så spiller det jo ingen rolle? 

Anonymkode: 3731d...634

• Liker 4
Gjest the1andonly
Skrevet

hvis du hadde vært alenemor måtte du tatt med baby når du skulle levere. men man burdevel unngå det ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det med mindre babyen måtte bli med.

Jeg fikk baby nr to i fjor og de gangene jeg tok med babyen inn så kom det ørten barn og de skulle stryke og kose. Storebror dro ned kalesjen sånn at alle skulle se lillesøster  😆. Du må være forberedt på at barna er veldig nysgjerrige og kommer veldig tett på.

Anonymkode: b2f06...caa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg putter babyen i bæretøy på magen, da når ikke de andre barna opp til henne. Jeg må ha henne med når jeg leverer storesøster pga. mannens arbeidstider. Men her leverer vi i porten, og ulike årskull har ulike leveringstider, så det er ikke så vanskelig å holde avstand. 

Anonymkode: 00b11...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Lite tyder på at viruset smitter mellom barn. Han er mer utsatt for vanlig influensa. Mye hysteri blant mødre fylt av hormoner. Pass på de eldre og la barna leve så normalt som mulig.

Anonymkode: 75377...dc0

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite tyder på at viruset smitter mellom barn. Han er mer utsatt for vanlig influensa. Mye hysteri blant mødre fylt av hormoner. Pass på de eldre og la barna leve så normalt som mulig.

Anonymkode: 75377...dc0

Finnes det virus som ikke smitter mellom barn??

Anonymkode: 9028f...9e6

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det med mindre babyen måtte bli med.

Jeg fikk baby nr to i fjor og de gangene jeg tok med babyen inn så kom det ørten barn og de skulle stryke og kose. Storebror dro ned kalesjen sånn at alle skulle se lillesøster  😆. Du må være forberedt på at barna er veldig nysgjerrige og kommer veldig tett på.

Anonymkode: b2f06...caa

Har med lillebror, er ikke ett barn som kommer bort. De er så drillet i å holde avstand og holder seg til sine grupper. Før ble alle med barnevogn overfalt. 

For å vise frem er nok bilder best. 

Anonymkode: 39ce0...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...